Elevonuitslagen/thrustline Stealthhorten?

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
Hallo allemaal,

De website is down en ik wil graag de elevonuitslagen en evt. differentiatie voor de Stealthhorten weten.
Andere tips voor dit ontwerp zijn natuurlijk ook welkom!
Heb hier een pakketje Sanyo Twicels (700mA, 7 stuks) liggen, Gunthertjes en een
Speed 280, 280 Race en een 300 7.2 V
De Race op maar 7 cellen de beste optie?

Mzzl, Peter

En natuurlijk ook de motorthrustline.....
Staat allemaal niet bij het gepikte ontwerp op die Duitse site.....

De Stealthhortendeskundoloogbijuitstek is natuurlijk Harold....

De mijne is slechts 75 cm span....nu met Mabuchi 130 motortje en twee Lipo's 560Mah of 880Mah

Trustline evenwijdig met de "bodemplaat" tot iets naar beneden wijzend...werkt in iedergeval...

Belangrijk is dat hij zo licht mogelijk is, dan vliegt hij het mooist......hij moet net nog goed zweven, dan is de vleugelbelasting oke....

Elevons moeten iets up staan .... en onder (half) power met iets down neutraal vliegen.....

Verder zelf experimenteren........

P.S. hij is nu toch wel klaar neem ik aan.......(als je er langer over bouwt dan 1 uur wordt hij te mooi, en dan vliegt hij niet goed :wink: )... dit is een echt QD-Plane (Quick & Dirty)...

Mijn dank,

Hij is inderdaad bijna klaar :)
Nog wat washout er in krullen?

Peter

Mooi,

Bijna klaar, nu nog wat minder wind graag hier aan de kust :)

Peter

Vliegt en goed ook!!!
Ga ook maar een Speed 400 versie bouwen van 6 mm Depron denk ik...

Peter

Beetje smokkelen door aan de tippen de roeren wat extra up te buigen werkt ook goed voor richting stabiliteit.

Tip niet te dik maken, want je hebt daar geen welving meer nodig. Lift aan de tippen negatief!!
Bij een "echte" horten is de lift nul, maar bij deze vereenvoudiging dus negatief voor extra stabiel.

Als je de stealthhorten goed hebt vliegen moet je de stand van de roeren onthouden. Bij een sterkere motor moet je dan waarschinlijk het zwaartepunt naar voren doen. Niet teveel down trimmen, anders trim je de S-slag eruit.

Motor ietsje omhoog laten wijzen, maar niet veel. hangt heel erg van vermogen af. Bij weinig vermogen meer omhoog, bij veel vermogen meer neutraal. Kijk even hoe het met veel en weinig gas reageerd.

www.stealthhorten.com is uit de lucht en komt als die link niet meer terug. Had iemand voor mij geregistreerd, maar bemoeide zich naar mijn smaak teveel met de inhoud, dus ik had daar geen zin in om het te onderhouden.
Komt zeker een vervolg op de stealthhorten met betere (acro) vliegeigenschappen. Planning voor interex.

Oja, Het prototype heeft inmiddels met volgende motoren gevlogen:
speed 280, IMA50 vertraagd, IMA 50 direct. Niek fan 50mm, GWS EDF 50, speed 400 6V, speed 300 7.2V en momenteel GWS EDF40.
Gewicht van 170g tot 380g

Back