ELF!!!

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jorn, 31 mei 2011.

  1. JenR

    JenR

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Lochristi, Belgie
    Vanmiddag een nieuw record gevestigd! 19min23s!
    Eerst was het bewolkt en nergens lift te bespeuren... Toen kwam de zon er door en daar waren de roofvogels! Lift gevonden boven het zwarte dak van een schuur, en toen kwam hij niet meer naar beneden :D ik heb een aantal keer bewust hoogte verloren omdat ik mijn bereik niet goed vertrouw. Eerder op de middag namelijk al gecrashed met mijn FT racer door signaalverlies. Die vliegt wel met een orange receiver, ik was maximum 300m weg, en geen signaal meer...

    Mijn elf heeft een spektrum full range carbon receiver, dus range zou eigenlijk geen issue mogen zijn... Maar toch vertrouw ik het niet helemaal, wat als het aan mijn zender ligt?
     
  2. Supergaazz

    Supergaazz

    Lid geworden:
    25 sep 2013
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Grimbergen
    Waar heb je die CG machine gekocht?
     
  3. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Via lampje op de ontvanger zou het zichtbaar moeten zijn. Voor mijn dlg's gebruik ik uitsluitend AR600, 6250 en 6255. Zonder problemen.
     
  4. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Hoi,

    Deze week heb ik een paar keer geprobeerd met de ELF aan de Noordzee te vliegen.
    Dat was echt geen doen... veel te veel wind.
    Zelfs de Steigeisen Race met max balast (360 gram totaalgewicht) ging bijna niet.
    Ik neem de ELF dus niet meer mee als ik naar de zee rijdt.




    Groetjes,

    Jordy
     
  5. dwarswind

    dwarswind

    Lid geworden:
    8 apr 2013
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Arnhem
    Elf is weer klaar met nieuwe romp en stabilo. CG 75 mm en 100,92 gr met aangeklede ontvanger. Prima zo. Nu weer invliegen. Lood ga ik bepalen of die mooi uit de duiktest komt. Vorige keer vloog die niet lekker met de fabrieks CG. Duik bleef een duik.
    We gaan het beleven met het invliegen.
    Blijft gewoon een geinig DLG-tje.
     
  6. dwarswind

    dwarswind

    Lid geworden:
    8 apr 2013
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Arnhem
    Zo even gevlogen op Papendal.
    Moet toch wat lood bij want bij een duik bleef die als een Stuka doorgaan.
     
  7. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Na 15 jaar 'afwezig' te zijn geweest, heeft de microbe terug gebeten ('t is de schuld van you tube) Wat is het modelbouwwereldje veranderd, ik heb al een week nodig gehad om een beetje de terminologie te kunnen volgen.
    Ik heb me voorgenomen om niet meer met motormodellen te gaan vliegen, dus dan kom je in het 'platte kempenland' algauw bij dlg uit...

    De eerste stap is al gezet, volgens de meneer van AIRTECH is er een paarse ELF onderweg...
    Binnenkort mezelf weer leren vliegen! Is dat niet zoals fietsen, je verleert dat niet meer eens je dat gedaan hebt?
    Morgen een dagje naar zee met madam, ik heb ze toch maar gezegd dat we onderweg 'even' naar een blaster 2 gaan 'kijken'... :cool:
    (welke prijs is een koopje voor zoééntje, en wat is normaal?)
     
  8. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Uitstekende keus, ben ook begonnen met de ELF, geweldig kistje waar je ontzettend goed de tx bediening mee verfijnd!

    Zou nog even wachten met die Blaster 2................Als je die hebt raak je voorlopig de Elf niet meer aan.
     
  9. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Wachten is niet mijn sterkste kant, is weer gebleken... ;)

    Ik heb er een mooi steuntje voor gemaakt en hem voorlopig geparkeerd op de kast.
    Toch eerst maar eens beginnen met die ELF! 't Is te zeggen, ik heb me nog geen radio aangeschaft. De Taranis waar mijn oog op gevallen was, is tijdelijk even uitverkocht.
     
  10. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Je kunt je nooit een buil vallen aan die Blaster 2. Die wilde ik ook eerst hebben. Heb uiteindelijk een nieuw bouwpakket van de Ypsi Notos in elkaar gezet.

    Ik vlieg (bijna) iedere dag. Het voordeel van de full-size is dat je ook met een beetje wind goed kunt zwiepen.............
     
  11. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Daarstraks: PAKJE! :p
    Ik zo blij als een kermisvogelke...

    Nu had ik bij de blaster al gezien dat de afmetingen, tegen 15 jaar geleden, een stuk gekrompen waren wat electronica betreft, maar die ELF moet je bijna met loep en een pincet in elkaar gaan zetten, geloof ik.

    Van 't weekend maar eens werk van maken en dan mag die taranis geleverd gaan worden...
     
  12. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Hmm, even terug iets minder blij...

    Ik had het richtingsroer erin gelijmt, ervan uitgaande dat maar op één manier kon.
    Blijkt dat de gleuf voor het roer niet mooi uitgelijnt is met stabilo en vleugel...!
    Ik veronderstel dat daar nog weinig aan te doen is?
     
  13. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Hmmm, dat is inderdaad erg vervelend.

    Misschien met een hele dunne scalpel en dan heel voorzichtig hele kleine en dunne sneetjes maken totdat het los gaat zitten.
    Dus elke keer het sneetje een millimeter dieper maken en controleren dat je direct langs het CFK aan het snijden bent.

    Succes!

    Groetjes,

    Jordy
     
  14. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Hoi Bieze,

    Heb je de boel weer in orde kunnen brengen?

    Ik heb vandaag bij 30 graden en windstil een half uurtje lopen zwiepen met de ELF.
    Wat gaat dat modelletje toch goed!

    Groetjes,

    Jordy
     
  15. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Nog niet..
    Ik denk niet dat lossnijden goedkomt. Ik heb een nieuw roer besteld bij Airtech.
    Ik moet toch wachten tot mijn zender arriveert (zou deze week verzonden worden) dus voorlopig vlieg ik nog niet... :(
    Nog even geduld dus, afhankelijk wat eerst komt, anders vlieg ik wel even met een scheef roer...

    Groeten, Chris
     
  16. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Ik denk niet dat het de vliegcapaciteiten van het Elfje enigszins beinvloedt........
     
  17. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Ik denk dat ik (voorlopig) gevaarlijker ben voor die vliegcapaciteiten dan het scheve roertje. Alleen nog eens even kijken voor de roeruitslagen als ik m'n zender heb. Als ik nu het stabilo zover mogelijk 'up' zet, loopt het aan tegen het roer. Dus misschien moet ik de gleuf wat 'aanschuinen', maar wellicht hoeft zoveel uitslag niet.
     
  18. JenR

    JenR

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Lochristi, Belgie
    Het stabilo bij de elf is zo gevoelig dat je denk ik wel genoeg zou hebben als je langs beide kanten een halve cm kan bewegen... gewoon je dual rates in je zender dus een beetje aanpassen tot hij er niet meer tegen kan :)
     
  19. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    gemaidened!

    Of hoe schrijf je dat...?

    De laatste weken met vanalles bezig geweest dat er van elfje afmaken maar niks in huis kwam. En toen die eindelijk af was nog wat lopen studeren op de taranis...

    ( en blij dat ik dat gedaan heb)

    En toen ik dat (een beetje) onder knie had; is 't beginnen regenen en waaien...

    Maar vanavond naar 't schemeren toe ging de wind liggen (bijna) en bleef het over.
    Vlieger, zender en de vriendin mee en even naar het speelplein aan de jeugdlokalen...
    Eerst een paar handstartjes, ding is heel gevoelig op z"n hoogteroer. Ik had gelukkig wat dual rates op een switch geprogrammeerd en dat ging beter. Richting mag dan weer wel originele instelling hebben.

    Hij heeft wel de neiging tot duiken/pompen, maar mijn ervaring is te weinig om te zeggen of het aan het uittrimmen ligt of aan het zwaartepunt.(ligt mss nogal naar voor) En mijn vliegtijden zijn te kort om er veel aan te kunnen aanpassen.
    Misschien dat ik zaterdag nog wel een antwoord vind...

    Maar hij heeft gevlogen, ik heb 'gezwiept' en er hoeft voorlopig nog niks gerepareerd te worden!

    't kermisvogelke is er ook weer...!:D
     
  20. wimspijk

    wimspijk

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    82
    Gefeliciteerd heel goed.
    Dat pompen kan wijzen op een onjuiste cg. Het kan natuurlijk ook aan de trim liggen. Met aanduiken kan je dat zien moet je wel goed op hoogte zitten.
    Hopelijk gaat Bergeijk door.
    Ik heb aan mijn Elf nog niets gedaan.
    Moet eerst nog veel kijken. Maar ik heb de tijd.
     

Deel Deze Pagina