EMCR Rozenbrug op TV!

Voor het geval dat het al eerder is gemeld bij voorbaat mijn excuus....

Zoniet, het volgende! Via mijn club is er via de post een brief gekomen waarin kenbaar is gemaakt dat de EMCR dinsdagavond om 18:55 (NED2) te zien is in het programma "man bij hond".

Wat de inhoud hiervan zal zijn weet ik niet maar het zal me niets verbazen dat onze club onbedoeld 'slachtoffer' is geworden van een toevallig passerende cameraman van 'ontdek je plekje' of zoiets die zeldzame vogelsoorten aan het bestuderen was en wreed gestoord werd door een laag overvliegend projectiel beter bekend als een modelvliegtuig. Wellicht was deze kortstondige consternatie genoeg om te laten zien op TV..? GHeheh
icon_smile.gif

We zullen het zien :wink:

Tjen

Hij was fijn, ik was nog even te zien op een foto in het clubhuis. Alleen jammer dat ze zijn komen filmen op een dinsdagmiddag, alleen die oude opa's waren er met hun Calmato's en 1.5m Chipmunk :lol: Maar........Koos deed het leuk op de tv :thumbsup:

Grt.

Leuk gedaan die reportage. Ik vond het ook wel grappig te zien hoe Koos tijdens het vliegen enige moeite had de reporter te woord te staan ivm de concentratie
icon_wink.gif

Persoonlijk vond ik het leuk te zien hoe m'n dochter constant riep "pliegtuigjes pappa!! pliegtuigjes!!"

Wellicht een modelvlieg(ster) in spé
icon_biggrin.gif

Tjen

Herman zei:
alleen niet zo leuk van dat gecrachte vliegtuig
Lullig, kan natuurlijk altijd gebeuren, kaassie voor de TV jongens maar vooroordeel 1 is daarmee bevestigd ... Toch wel even gevraagd of ze dat niet in de uitzending wilden opnemen? Nee, heb je, ja kun je krijgen.

Alexzzz zei:
... Die maakte toch een rotherrie 8)....
Vooroordeel 2 bevestigd ...
Als een modelvlieger het al als rotherrie betiteld ... Zijn modelvliegers nu echt zulke masochisten? Ik denk dat er weinig andere hobby's zijn die hun PR zo slecht doen. Als je weet dat je op TV komt, zorg je toch voor wat stillere toestellen, of je draait wat minder toeren, of even een propmaat groter erop zetten? Ik heb de uitzending gemist, en kon hem niet op de site vinden maar ik denk dat zulke dingen verenigingen met veldproblemen geen goed zal doen. En ik op elke show/meeting maar vrolijk in de microfoon kraaien dat 'het vooroordeel van geluidsproductie inmiddels al 10-15 jaar achterhaald is' Idem in mijn persberichten.Da's dweilen met de kraan open zo natuurlijk.

Hoi Ron,

Ik... denk... dat je toch eerst de uitzending gezien had moeten hebben. Toch wil ik je even m'n mening geven...
icon_wink.gif

ron van sommeren zei:
Herman zei:
alleen niet zo leuk van dat gecrachte vliegtuig
Lullig, kan natuurlijk altijd gebeuren, kaassie voor de TV jongens maar vooroordeel 1 is daarmee bevestigd ... Toch wel even gevraagd of ze dat niet in de uitzending wilden opnemen? Nee, heb je, ja kun je krijgen.

Tja, vooroordeel of niet, ik denk dat het 'fenomeen' modelvliegen voor vele toch tot hun verbeelding spreekt waarbij een crash hand in hand gaat met het vliegen en vergeet niet, vaak worden verschillende scenes die weinig met elkaar te maken hebben zo gemonteerd dat het een verhaal wordt wat niet altijd overeenkomstig de werkelijkheid hoeft te zijn. Als het maar lekker 'wegkijkt' zeg maar.
Wil je helemaal geen kans op negatieve publiciteit dan moet je al helemaal geen onderdeel van een uitzending willen zijn. Dat is toch veel te summier om aan te geven wat deze hobby inhoudt of een stukje PR. Wil je een uitzending die de belangen behartigt van deze hobby, heb je aan 10 min zendtijd niet genoeg en ben je langer bezig een verhaal te maken wat een beeld schetst die je wilt hebben en die in het voordeel van het modelvliegen werkt.

ron van sommeren zei:
Alexzzz zei:
... Die maakte toch een rotherrie 8)....
Vooroordeel 2 bevestigd ...
Als een modelvlieger het al als rotherrie betiteld ... Zijn modelvliegers nu echt zulke masochisten? Ik denk dat er weinig andere hobby's zijn die hun PR zo slecht doen. Als je weet dat je op TV komt, zorg je toch voor wat stillere toestellen, of je draait wat minder toeren, of even een propmaat groter erop zetten? Ik heb de uitzending gemist, en kon hem niet op de site vinden maar ik denk dat zulke dingen verenigingen met veldproblemen geen goed zal doen. En ik op elke show/meeting maar vrolijk in de microfoon kraaien dat 'het vooroordeel van geluidsproductie inmiddels al 10-15 jaar achterhaald is' Idem in mijn persberichten.Da's dweilen met de kraan open zo natuurlijk.

Stillere toestellen op TV? Dat maakt dus weinig tot niets uit. Of je toestel nou vér boven te toegestane geluidsgrens zit of niet, dat kun je nooit op basis van televisieopnames bepalen noch beoordelen. Als er op TV een echte F16 vol gas op lage hoogte van de camera afdraait blijft ook m'n dure servies op de schoorsteenmantel staan waar die staat. Daarbij, over Alex z'n opmerking naar Sander toe, die gasten staan op hetzelfde veld en is dus niet gebaseerd op de TV uitzending
icon_wink.gif
. Misschien had hij het anders moeten formuleren...? maar dan krijg ik het ideen dat we echt élk woord en élke zin in de weegschaal moeten leggen.
Daarom denk ik dat als je de eerst de uitzending gezien had, je hebt kunnen constateren dat er van geluidsoverschrijding of iets in die strekking onmogelijk sprake kon zijn geweest. Ik denk dan ook dat je eea anders had geformuleerd
icon_wink.gif

Mzzl,

Tjen
icon_cool.gif

Vandaar ook het voorbehoud dat ik maakte. En inderdaad, geluid is moeilijk te beoordelen via camera/tv maar toonhoogte natuurlijk wel.

Tja, ik heb ook nog eens zitten nadenken nadat ik had gepost op je antwoord en wat ik met je eens ben is dat als een vliegtuig op verre afstand van de camera nog steeds luid is te horen het zich wel laat raden dat dat in werkelijkheid aardig herrie zal betekenen.

Maar ja, het blijft altijd een 'twistpunt' lijkt het wel als het gaat om geluidhinder. Daar is het altijd heel bedachtzaam zijn op het omgaan met klachten en daarin een compromis zien te vinden waar beide partijen zich in kunnen vinden.

Anyways.... off topic maar wel een goed punt..
icon_cool.gif

Hij was fijn, ik was nog even te zien op een foto in het clubhuis. Alleen jammer dat ze zijn komen filmen op een dinsdagmiddag, alleen die oude opa's waren er met hun Calmato's en 1.5m Chipmunk Maar........Koos deed het leuk op de tv

Jammer Alex dat je op deze manier over de oudere leden schrijft, deze opa's zorgen er voor dat het veld en alles wat er bij hoort in zo'n conditie zijn dat jij er gebruik van kunt maken, en wat die herrie betreft "de pot verwijt de ketel?????????"

hansdkru zei:
Jammer Alex dat je op deze manier over de oudere leden schrijft, deze opa's zorgen er voor dat het veld en alles wat er bij hoort in zo'n conditie zijn dat jij er gebruik van kunt maken, en wat die herrie betreft "de pot verwijt de ketel?????????"

Niet altijd gelijk zo happen Hans :wink: Denk aan je hart 8O :lol:

Grt.

hansdkru zei:
....alleen die oude opa's waren er met hun Calmato's en 1.5m Chipmunk.....

Excuse mie?? Ik vlieg toch ook graag m'n Calmato sport en m'n Chippie maar ik loop nog steeds rechtop zonder hulpstukken.... :roll:

Grt,

Tjen il-vec
oud.gif
...:mrgreen:

:wink:

Back