EMHW Funtana! (2M)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door niels steigenga, 28 jan 2007.

  1. macgyver NL

    macgyver NL

    Lid geworden:
    6 jul 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Someren
    Hey leuk draadje en ik ga ook "deze"weer volgen.
    Nu even een vraagje:
    Ik wil deze kist ook gaan bouwen of ik koop die van SebArt deze is lichter en uiteindelijk even duur of goedkoper zelfs.

    De super setup is natuurlijk de os 160fx, maar omdat ik graag benzine wil kies ik denk ik voor de mvvs.

    Wat is nu de trekkracht van de mvvs 26cc benzine met ks resopijp? (deze lijkt me beter als die mvvs prul pijp)

    Als ik voor de sebArt kies die zou 400 gram of iets meer lichter zijn dan de bouwkit en ik kies voor de
    in vergelijking iets zwaardere mvvs t.o.v. de Os160fx zou ik dan met lichte apparatuur rond de 5 kilo uit kunnen komen?


    Dat lijkt me beter vliegen als die van forum genoot christiaan vis met zijn mvvs35cc en gewicht van 6 kilo.

    Groetjes,
    Jeroen
     
  2. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    foto's van hoe de vleugel er nu bij staat! :zon:


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    komend weekend maar weer eens bouwtijd vinden......
     
  3. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    ziet er goed uit joh! even een dingetje die me opvalt. heb je ook een niet toevallig vergeten een eindstukje op je vleugelbuis-houder-ding te lijmen hoop ik? Is wel erg belangrijk en ik zou het als ik jou was niet van balsa maar van iets wat hader is doen...anders vreet die alu vleugelbuis er netjes op den duur een gat in...

    mooi ding he!! en groot he :) succes ermee!
     
  4. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Het blokje aan het eind van de kartonnen buis zit er al op! De foto's waren daarvoor al genomen :wink:

    Wel alert! Dat zoiets op valt! :D

    Ik heb er trouwens wel een dik blokje balsa voor gebruikt, ik heb hem daarvoor wel flink doordenkt met dunne epoxy.

    Zijn er misschien nog tips of kleine dingetjes waar ik op moet letten die later onverwachts tot problemen leiden? Zulke dingen kan ik beter even van te voren weten :wink:

    Ik houd jullie op de hoogte!

    gr,

    niels 8)
     
  5. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (Belgiƫ)
    Voor dat eindplaatje op de huls zou ik een multiplex plaatje gebruiken, balsa snijdt echt in, en later kan je er niet meer aan zonder een halve vleugel open te breken... 1,5mm VLIEGTUIGmultiplex is al ruim voldoende. Ik spreek uit ervaring. Met zulke aanpassingen kan je een houtbouwkist jaren laten meegaan, vooraleer ze begint te verouderen...
     
  6. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    ah, goed bezig! nog 1 klein vraagje: heb je ook de carbon liggers met epoxy verlijmd? is wel nodig want andere lijm werkt niet zo best met carbon. verder nog 1 tip: ik heb op twee plaatsen haakjes aan de root rib zitten waarmee de vleugel tegen de romp gehouden wordt. Hiermee krijg ik hem net iets netter tegen de romp getrokken...ik heb er 1tje vlak bij de vleugelbuis en 1tje een 20 cm daar achter... (heb de bestaande gaten in de romp gebruikt en een nieuwe voor de servo draden gemaakt...
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    foto`s doen het niet....

    pak gewoon modelbouwupload.tk
     
  8. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    ik weet heet een probleempje met die server. modelbouwupload.tk vind ik niet zo fijn is erg beperkt.......
     
  9. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    kan iemand mij helpen om aan die originele roerhoorntjes te komen? Die zijn sterk, passen precies en zijn van goede kwaliteit. Alleen jammer dat ze ontbraken in mijn kit.........

    Ik heb al gemaild naar emhw maar krijg daar niet echt een reactie op!

    als iemand kan helpen->graag!

    gr,

    niels
     
  10. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    even geduld hebben? of had je al een reactie van emhw gehad?
     
  11. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    nee, de reactie heb ik nog steeds niet gehad. Wel een keer een mail dat ze het onduidelijk vonden waar ik naar opzoek was. Zouden misschien de roerhoorntjes van de funtana pro passen?
     
  12. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Misschien kun je met de foto's ook www.imageshack.us gebruiken.
    Als je op "host it" geklikt hebt en het is klaar dan de onderste link pakken.
    Dan [​IMG] erachter. :)
     
  13. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    :roll:

    ik vertelde al dat ik die dingen niks vind, ik heb mijn eigen server hiervoor alleen die ligt er even uit..........
     
  14. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Sorry
    Even overheen gelezen denk ik :oops:
     
  15. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    maak nie uit maar dit vind ik veel handiger, alleen jammer dat er nu iets mis is met die server.........
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Er is vaker iets mis mee dan dat het werkt :? :roll:

    Toch maar aan de http://foto.modelbouwforum.nl/

    Grt.
     
  17. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Uhm...:roll:..........

    Nee hoor, is de eerste keer dat hij eruit ligt. Vorige keer werkte het niet omdat de link fout was. Nu hebben een heleboel gebruikers met z'n alle te veel uploads gedaan waardoor de hele zaak er even uit ligt. Hoe lang het gaat duren durf ik niet te zeggen maar ik probeer het op te lossen. Genoeg over de foto's

    Kan iemand mij zeggen ofdat de roerhoorntjes van de funtana pro ook voor de funtana S te gebruiken zijn? Volgens emhw hebben ze niets meer in productie van de funtana S............

    gr,

    niels
     
  18. Didier

    Didier Guest

    Hee Niels.
    Ik heb zelf dus de Funtana Pro gebouwd.
    De hoorntjes van de Funtan Pro zullen NIET passen, aangezien de Pro uitvoering een geprofileerd en dus dikker stabilo en kielvlak heeft.
    Overigens vond ik die Herex roerhoorntjes niet zo best en heb deze vervangen door andere exemplaren.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    En anders gewoon even zelf maken uit printplaat, supersterk en eenvoudig.

    Hier aan de servokant;

    [​IMG]

    In Spijkenisse is dat in plaatjes te krijgen voor 5 euro...

    Grt.
     
  20. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Misschien ook een optie! :D

    Denken jullie dat het ook mogelijk is om gewoon groote roerhevels te nemen zoals ze normaal zijn: gewoon met een haaksstaand plaatje eronder waar je schrooeven in draait? Ik vraag me alleen af of dat goed gaat werken en passen.............

    bedankt! :D
     

Deel Deze Pagina