EMM-150PW Outrunner - Hoe monteren "GWS stijl".

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik wil graag mijn brushless outrunnertje op mijn flying disk monteren, en de motormount is een houten balkje van 10x10mm. Nu zoek ik een manier om die motor daarop te monteren.

7372477_1.jpg

Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Sven,

Groter blokje op monteren en dan met drie schroefjes in het nieuwe blokje vast draaien.
Lijkt me toch niet moeilijk?

Hans.

Kan niet, balkje is te klein voor de schroefjes. En ik weet niet of et veel uitmaakt, maar de oude situatie was met een gearboxje, waardoor de propellor as net iets hoger dan et balkje zat. Moet ik daar nu ook rekening mee houden?

En mijn naam is trouwens Sven. ;)

Daar heeft rctechnisch een prima hulpstukje voor:

EMM-150PW.jpg

Het lijkt er wel voor gemakt ;)

Als GWS vervanger bij RBC te verkrijgen.
4c44a180.jpg

Deze is dan wel speciaal voor een typhoon gemaakt maar kun je makkelijk iets aanpassen voor jou mototje.

Die heeft Rc Technics wel. :P Denk je dat dat sterk genoeg is dat die lange prop em niet breekt alsie land? Dr zit wel een propsaver op straks, maar ik kan me goed voorstellen dat dat dingetje behoorlijk snel afbreekt.

Klopt bovendien de flens maat wel?

Is het trouwens niet mogelijk het balkje vooraan gewoon te omkleden met blokjes van verschillende grootte zodat een voldoende groot montage vlak ontstaat zoals Tita aangeeft??

Een heel bos hout voor de deur. :P

Et beste zou eigenlijk gewoon zijn, zon los GWS gearbox dingetje zien te vinden. Dat is van lekker buigzaam plastic, en past gegarrandeerd.

Alleen et probleem is dus, waar vind je zon ding. :P Is er hier toevallig nog iemand met een kapotte slowstick? ;)

Bijvoorbeeld zo, kom Sven een beetje creatiever.

blokje.jpg

Ik begrijp iets niet, bij dat motortje krijg je toch zo'n houdertje er bij?
Ik in iedergeval wel.

Hans.

hee freak volgens mij krijgt iedereen er zo,n gws vertragings ding bij.
ikke ook in ieder geval .
groeten wiebe

Pjotrrr liet weten dat je ook een carbon buisje die precies over je "asje" aan de achterkant kan gebuiken.
Dus de motormount eraf halen en er een buisje overheen schuiven en vast lijmen.

(Bedankt Pjotrrr)

Ja zover was ik ook. :P Maar wat als dat buisje tot op t bot afbreekt? Skit happens. :P Maar dan krijg je je motortje niet meer los voor het opnieuw monteren denk ik.

In de lokale bouwmarkt een aluminium buisje halen en die gebruiken. misschien 2 tot 5 gram zwaarder, maar dan wel stevig.

Mja, desnoods de motor erin klemmen met een zink schroefje. :) Ik moet vanmiddag toch even naar de bouwmarkt, dus ik zal wel eens kijken of ze alu pijpjes hebben.

Back