emta en emta g2 achter- en voorassen

Ik heb door scha en schande (eerder financieel), ondervonden dat die van beide modellen verschillen. Doordat ik de stock baanwielsets kocht met de nothed hexes ( PD 05-0039) , en wou installeren, merkte ik dat die assen verschillen van dikte,,, die van de emta g2 zijn de 8 mm assen ( heavy duty).
Dus die hexes passen niet op de assen van de emta:mad:.
Kent iemand een oplossing, behalve natuurlijk dat ik die binnen kant van mijn wiel moet bewerken?
Weet iemand of die assen van de emta g2 op de emta passen, ze heten wel universal beide, maar ik vraag me af of de asdiameter overeenkomt.
Ik heb ondertussen gemerkt dat in de handleiding van de emta g2 van het stukje 'wheel maintenance' wel hetzelfde nr van de emta wordt gebruikt( pd 8325) , maar in de exploded view een ander nr. (pd 7531).
Bij beide staat geen asdiameter vermeldt.
Met deze post wil ik vermijden dat anderen in dezelfde kuil trappen als degene waar ik in trapte :hammer:

Ik besef nu pas hoe hard ik hier op moet letten!!

8mm is de standaard maat volgens mij.
Is het niet mogelijk om de hexes van de E-MTA G2 te gebruiken?
Die kosten bij bijvoorbeeld Dollarhobbyz vast niet zo veel.

sorry voor de verwarring misschien, maar ik heb de hexes van de emta g2 gekocht denkende dat die op de emta zouden passen :'(
ik heb ze niet opgemeten, die van mijn emta, maar bij het passen was het toch enkele mm verschil (ze zijn dus wel degelijk verschillend), # nummers zijn ook verschillend.
Het is niet zo een drama als ik laat uitschijnen, maar ze zijn dus wel duidelijk verschillend! Ik denk gewoon die hexes in de gereedschapsbak en die nokjes eraf dremelen aan de wielen :),
bespaart me zoekwerk en hou ik me bezig :banana:
In ieder geval bedankt voor je reactie :worship:
Heb nu ook handleiding van de emta g2 afgedrukt, zo dat ik dit niet meer voorkrijg :))

Laatst bewerkt:
Ah, ik dacht dat u nieuwe assen had gekocht sorry.
Dan word het lastig, als u nieuwe assen zou nemen zou u ook nieuwe hubs moeten kopen in verband met de lagers.
Dus ik denk dat het of de standaard hexes gebruiken word, of een adapter draaien als u daar de mogelijkheden voor heeft.
U heeft nu hexes zonder die inkepingen, en wielen met de inkepingen?
Traxxas hexes hebben die inkeping ook, en als ik het goed heb ook geen 8mm as, misschien dat iemand dat al geprobeerd heeft?

Ik heb mijn standaard hexes en standaard assen met die allround wielen en banden er op staan, Maar wou eigenlijk die baanwielen en banden van de e-MTA g2 er op zetten om op de weg te rijden, daar er
hier in de buurt niet veel mogelijkheden zijn om offroad te rijden.
Op dit moment is het allergemakkelijkste die inkepingen op de wielen wegwerken, en dan heb je gewone wielen! Dan kan ik ook mijn gewone wielmeenemers gebruiken.
Mss kan ik ooit die notched hexes gebruiken, ze zitten toch al opgeborgen :-)
Even de tijd vinden voor dat te doen en dan ben ik er weer bij :-)
in ieder geval een wereld van verschil met mijn Rustler, ik raad iedereen aan een AWD en een 2WD te hebben, mss dat ik ook nog voor een crawler ga! Wie weet!
Ben ik verslaafd aan het worden? :weetnie: Nah, dat zou ik wel merken, of niet? :confused:

Ah, u heeft dus normale hexes, en velgen met notches er in.
Dan is het makkelijkst inderdaad om die puntjes er met een freesje in een Dremel uit te halen, Squirrelod heeft daar eventueel een video over, maar zo te horen weet u het al.

1:8 is inderdaad een heel verschil met 1:10, voordeel van 1:10 is wel dat je makkelijker kan rijden omdat je minder ruimte nodig hebt, en de onderdelen zijn goedkoper.
Scalers zijn inderdaad ook mooi, maar niet voor mij nu.

Succes, het virus kom je niet zo snel meer vanaf als je het hebt :)

Dacht dat het veel gemakkelijker zou gaan om die nokjes weg te dremelen :weetnie:
Het vervelendste is dat je pas materiaal wegdremelt als het plastiek begint te smelten, en dan neem je al gemakkelijk teveel materiaal weg.
Nochtans ben ik wel een handige met zo een dingen, maar het heeft me toch heel wat moeite gekost om het tot een goed einde te brengen, denk niet dat ik er nog eens een setje ga doen (althans niet in de nabije toekomst). Ik denk dat ik volgende keer liever die assen koop.
Ik zal wel merken of ik het goed gedaan heb ;)
Morgen eens gaan uitproberen

Let wel op dat als u nieuwe assen koopt u misschien ook nieuwe knuckles en/of lagers nodig heeft omdat de as dikker is.

Inderdaad ook al aan gedacht!
Heb goed gedremeld imho, de wielen blijken goed te zitten, zullen zien hoelang hehe, die baanbandjes rijden zalig, die bijten zich niet zo vast in de bochten, dus slippen a gogo in de bochten (geen drifter hoor).
Bedankt voor het meedenken :thumbsup:

Ik heb enige tijd geleden via een veiling op ebay een complete roller als onderdelendonor gekocht voor slechts 118 euro.
Dit was een uitvoering met de dikkere cvd's van 8mm en de 23mm meenemers.
Nu heb ik de meenemers op maat laten maken tot 17mm meenemers.
Enige wat ik nog wil doen zijn de originele meenemers laten opboren dat ze ook op de dikkere assen passen.
Zo heb ik altijd een reserve set.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ff zoeken op ebay naar verkoper am slotracing. Die heeft ze nl regelmatig in een veiling staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back