En Crash!!!

Discussie in 'Beginners' gestart door MarcieB, 17 jul 2014.

  1. MarcieB

    MarcieB

    Lid geworden:
    6 jun 2014
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Venlo
    Juist niet het stukje dat moet bewegen, maar juist het hele ding aangezien ik die niet goed had vastgelijmd.:rolleyes:

    Ben trouwens vandaag ook nog langs geweest met het vliegtuig en had de instructeur ermee gevlogen en hij vondt het een fijn toestel om mee te vliegen.
     
  2. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Dus toch lessen....heel slim....
     
  3. bones

    bones

    Lid geworden:
    15 okt 2014
    Berichten:
    73
    Ik heb zo'n Flite Test model (de Bloody Wonder v2) uitgeprint en gemaakt van iets depron-achtig (ofwel, de zwarte vloerisolatie van de Kwantum). Daar zit geen laagje papier op, zoals hun schuim, maar dat los je op met plakband. Verder wat hete lijm, en en een scherp breekmesje, en je komt een heel eind voor weinig. Wel aardig wat verstevigd met hete lijm, ijslollie-stokjes en duct tape op strategische plekken.

    Eerste 'lancering' was een rustige duik 't gras in. Propeller er weer op. Tweede lancering was een graad of 10-20 omhoog, met wat meer throttle. Toen vloog hij, maar tailheavy, dus crash.

    Gefixed, en prompt weer hard gecrasht omdat ik met de trims van de transmitter had zitten spelen. Maar snel te maken, en daarna toch echt wat rondjes gevlogen en geoefend op landen. Niks wilds (op een looping na), maar hij vloog in mijn absolute beginnersogen goed.

    Het proberen waard dus!
     
  4. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    Flite Test gebruikt juist dat DTFB (Dollar Tree Foam Board) vanwege de laag papier aan beide kanten van het schuim, veel van de structurele sterkte is direct afkomstig van die insluitende laag papier - dat is niet zomaar te vervangen met plakband.

    Het zal vast vliegen, kijk er mee uit.
     
  5. bones

    bones

    Lid geworden:
    15 okt 2014
    Berichten:
    73
    Zeker, ik mocht willen dat we dat DTFB hier hadden. Gelukkig is dat nep-depron (nepron?) licht, dus er is ruimte voor verstevigingen van andere materialen. Dingen vastzetten met sateprikkers is er niet bij: dat scheurt zelfs uit bij een redelijk nette landing.

    Het voordeel van de Bloody Wonder is de gevouwen vleugel, en verder simpele constructie. De vleugel kan wat hebben (weet ik na wat 'landingen'), en de body is goed te repareren.
     
  6. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Depron werkt anders maar net zo goed.
    Lijmen met creation alles lijm in plastic fles met rode dop gaat uitstekend en kost bijna niets.
    Platte vleugels versterk je met een strip balsa 1mm boven op en onder op of met sete prikkers als strutts .
    Bijna heel foamy vliegend Europa doet het zo.;)
     

Deel Deze Pagina