Naar mijn bescheiden mening is er wel degelijk een verschil te maken tussen bijv. een cooper S en een mkI capri of een golf cabrio, en dat is de historische waarde. Een cooper S heeft een zeer belangrijke rol gespeeld in de autosport. De golf cabrio enkel voor de haarstyliste...![]()
Oftewel een oude Dusenberg is ook geen oldtimer, omdat deze alleen maar als familieauto heeft gediend? Deze zou volgens jou redenatie niet meer oldtimer waardig zijn dan een Fiat Croma. Vind ik wel erg kort door de bocht als je het mij vraagt. Naar mijn mening mag een erg net exemplaar van een vroeger veel voorkomende auto toch echt wel als oldtimer gezien worden. De nadruk ligt hierbij echter wel op net. een of andere oude gammelbak heb ik zelf namelijk ook geen behoefte aan om naar te kijken.
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat die 120 euro voor geen enkele oldtimer liefhebber het probleem zal zijn. De 750 euro (gemiddeld) die je aan extra kosten hebt voor het stallen van de auto doen stukken meer zeer. Je mag niet alleen niet rijden tijdens die 3 maand, de auto mag zich ook niet op de openbare weg bevinden. oftewel iedereen die in een stad woont, of ergens met weinig ruime om de deur, moet nu wel diep in de buidel tasten om elk jaar voor 3 maand opslag te regelen. Of zie ik dit nu verkeerd? Ik denk dat met name hierdoor heel veel van de 'gewone' oldtimers dus zullen verdwijnen, omdat de kosten voor de opslag gewoon erg hoog liggen tov de verkoopwaarde van de auto. En laten we eerlijk zeggen, de mensen die plenty geld hebben zullen geen B cadet oid nemen als Oldtimer, maar een oude Porsche of zo. vandaar dat ik dus denk dat de gewone oldtimer dus van het straatbeeld zullen verdwijnen.