En weer een club die in het stof bijt.

Per 1 oktober 2005 mogen er geen modelvliegclubaktiviteiten meer plaatsvinden op de huidige locatie aan de Bruilweg te Ter Apel. Een aanvraag van de modelvliegclub Ter Apel om te mogen uitbreiden aan de Bruilweg is door de MTA ingetrokken.
Omwonenden maakten bezwaar tegen de verstrekking van een milieuvergunning vanwege geluidsoverlast. De MTA moet nu zelf op zoek naar een nieuwe locatie. Het college heeft het bestuur toegezegd in het zoeken naar een nieuwe locatie te willen meedenken.

Bron: www.persburo.net

:-((((

Johan

Topic even verhuist naar 'Verenigingen'.

Dat is een vervelende ontwikkeling. :nosmile:

Modelvliegclubs krijgen het steeds zwaarder in Nederland. :(

ik vind dit een nare ontwikkeling, al ben ik dan maar een botenman.
er wordt steeds meer afgegaan op bezwaren van mensen die waarschijnlijk onze hobby beschouwen als kinderspeelgoed, helaas is het dat echt niet.
deze mensen die bezwaar maken zijn meestal mensen wie zelf het meeste herrie maken.
kijk maar naar wijken waar drempels worden gelegd, als de politie controleert komen meer dan 80 procent van de bekeurigen bij de wijkbewoners terecht.
dus wat ik zeggen wil, maak van een mug geen olifant.
groetjes piet kuiper

Ik vlieg bij de AFC in Gorinchem en ook bij ons is er 9 jaar keihard gevochten voor een nieuw veld, ook wij moesten blijven strijden tegen het beeld wat de meeste mensen hebben van modelvliegtuigen,,, vraag aan een aantal willekeurige mensen die niets met modelvliegen doen wat zij er van weten, het merendeel zal je iets antwoorden in de trand van "oh die snerpdingen",,, en dat is nu precies waar je voornamelijk tegen aan het vechten bent en blijft,,, De AFC heeft nu een veld redelijk in the middle of nowhere maar nog steeds mogen er volgens de hinderwet en aanverwante vergunningen maar een zeer beperkt aantal toestellen tegelijk de lucht in met een maximum geluidsdruk van 78 Dba per toestel.

Sterkte gewenst aan de verenigingen die hier ook voorstaan of nog komen te staan.

Groeten, André.

Ja inderdaad Gerard,,, stel je daar echt niets van voor,,, je kunt het echt allemaal zelf doen.
Als je de laatste "Bouwen en Vliegen" mag geloven springen ze voor je op de bres,,,,, maarehh,,, eerst zien en dan geloven.

Groeten, André.

Dit jaar hadden we ons 25 jarig jubileum.
De knvvl biedt in deze wel hulp.

Maar beslissingen worden genomen door de gemeente.
Door de huidige wetgeving is elk modelvliegveld illegaal.

Eén bezwaarschrift en iedereen kan opdoeken.

Mocht er geen alternatief veld komen.
ga ik wat men noemt "wildvliegen"

Er rest mij geen keus.
Ik vind de hobby leuk en ik wil het blijven doen.
Zo nu en dan vliegen op de zaterdag en een mooie avond
kan niemand mij ontnemen.

Johan

We moeten WEG, niets meer.

In strijd met bestemmingsplan, stiltegebied, vogels, etc..

Gelukkig werkt de gemeente mee om een alternatieve locatie te
vinden, maar dat moet dan nog wel dit jaar gebeuren.
we hebben een aggregaat, clubhuis.

Dat alles moet verplaatst worden, ook het eventuele nieuwe veld moet worden gevlakt, ingezaaid, mischien drainage..

Voorje het weet is er weer een jaar om. En ambtelijke molens.....

Johan

Jorrit zei:
Dat is een vervelende ontwikkeling. :nosmile:

Modelvliegclubs krijgen het steeds zwaarder in Nederland. :(

Doe daar maar gelijk Belgie bij ook Jorrit

Ik word hier alleen maar pissig van.

@ johan,

Zo werk je inderdaad wildvliegen in de hand, niet dat ik je ongelijk kan geven natuurlijk. En die officiële instanties dan maar zanikken over het feit dat het belangrijk is dat iedereen lid wordt van hun vakvereniging "Eendracht maakt macht" , ironisch genoeg richten zij hun vragen vooral naar wildvliegers om zich alsnog aan te sluiten en zo is de circel andermaal rond.

Sterkte met het zoeken naar een nieuwe locatie annex club. Ik weet hoe je je voelt daar ik zelf lid ben geweest van een club die heeft opgehouden te bestaan zonder nieuwe, aanvaardbare lokatie te hebben gevonden. Dit verhaal van ons had dus geen Happy End. Ik wil je zeker de moed niet ontnemen maar zo kan het dus ook wel aflopen.

Stevo

bertus in denhaag zijn ze blind voor zulke dingen en heben alleen maar oog voor hun portomonaie.

voor de rest
wild-vliegen wil ik eigelijk niet meer over praten.
want dat doen we tot dat er een nieuwe aanvulling op de wet is allemaal maar
meestal wat iedereen hier tot wild-vliegen groepeert is gewoon het vliegen zonder club en is niets strafbaars aan(nu is iedereen strafbaar met of zonder club binnen of buiten de bebouwde-kom tot de nieuwe aanvulling op de wet er is)
voor dat met dus de term wild-vliegen gebruikt moet je wel heel zeker weten dat het niet mag als die nieuwe aanvulling op de wet er is
voor de rest zou het beter zijn voor iedereen en de sfeer hier op het forum om gewoon de mensen die zonder club vliegen met rust te laten en niet gaan lopen zeuren over het wild-vliegen.
volgens de oude aanvulling op wet houd dit in puur en simpel niet binnen de bebouwde-kom vliegen. als men zich daar aan hield dan was het niet wild-vliegen maar gewoon vliegen
ik zie het al gebeuren dat ik op de wc zit te plassen en ik krijg te horen dat ik aan het wild-plassen ben want tenslote staat het in de wet dat men niet zo maar buiten op straat mag gaan plassen (wild-plassen)
(boven staande ff als extreem voorbeeld om mischien toch maar eens het wild-vliegen verhaal de kop in te drukken)
vind het zeer spijtig om weer een club de grond in te zien gaan maar laten we allemaal eens real blijfen

Update!!!

Op 6 Mei 2006, feestelijke opening van het nieuwe veld aan de Achterbeetseweg te Ter Apelkanaal.

13.30 Welkomstwoord.

13.35 Onthullen embleem MTA door wethouder dhr. H. Klap.

13.40 Hijsen van de KNVvL vlag door afgevaardigden van KNVvl.

13.45 Demonstratie kunstvliegen

13.50 Veld open!!!!!

(staat ook in mbf agenda)

Na een tijd van onzekerheid toch weer een geweldige vlieglocatie.

Zie clubsite:

www.mta-terapel.nl

Johan

J o h a n zei:
Per 1 oktober 2005 mogen er geen modelvliegclubaktiviteiten meer plaatsvinden op de huidige locatie aan de Bruilweg te Ter Apel. Een aanvraag van de modelvliegclub Ter Apel om te mogen uitbreiden aan de Bruilweg is door de MTA ingetrokken.
Omwonenden maakten bezwaar tegen de verstrekking van een milieuvergunning vanwege geluidsoverlast. De MTA moet nu zelf op zoek naar een nieuwe locatie. Het college heeft het bestuur toegezegd in het zoeken naar een nieuwe locatie te willen meedenken.

Bron: www.persburo.net

:-((((

Johan

gelukkig word de modelvliegsport steeds populairder..
zodat ze er straks toch niet meer onderuit kunnen om daar een vaste plaats voor aan te wijzen doordat er meer mensen anders toch lekker wild gaan vliegen...

Ziet er goed uit hoor!

Valt het toch nog mee.. alhoewel alles wel belachelijk lang duurt natuurlijk.

Ergens kun je je er wel druk over maken, pure kapitaalvernietiging dit, hoe ver is de club nu verhuisd? 3 km hooguit? Daar zal het millieu wat van gaan merken hoor!.. maar ja, het zij zo en jullie hebben wel een superstrak mooi nieuw veld :)

Alvast op deze plaats mijn gelukwensen met het nieuwe veld en mijn pet af voor al het werk om van een paar lijntjes op de kaart zo'n geweldig modelvliegveld te maken.

Gelukkig heeft de KNVvL achter de schermen ook iets kunnen doen om dit mogelijk te maken. Nu kunnen we met opgeheven hoofd de (nieuwe) vlag komen hijsen.

Boudewijn Swanenburg

Zo zo zo! leuk om te lezen/kijken.. inderdaad bergen verzet maar geweldig resultaat! Complimenten voor de organisatie daar!

Ik kan wel janken, dat wij (Stadskanaal) niet zo'n mooi strak veld hebben, jonge, jonge, wat mooi. Wij hebben nog bulten in het veld die me aan de Drentse Hondsrug doen denken.

Een zeer mooi resultaat!! Eerdaags kom ik eens kijken.

Taco.

Back