Enamel verf tips beginner

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door 120134, 11 mei 2016.

  1. 120134

    120134

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Assen
    Hallo,
    Ik heb een paar potjes humbrol enamel verf besteld voor de italeri f-35. Nu vraag ik me af, waar moet je op letten met enamel verf? Ik weet dat het langer duurt voordat het droogt, het meer ruikt, en ergens las ik dat er klonten kunnen ontstaan. Weet iemand hoe je het het beste kunt bewaren? En kun je het met een normaal rond penseel aanbrengen? Ik heb van die normale revell penselen. En kun je het zo aanbrengen of moet het verdund worden met iets? Ik lees vaak dingen over verdunnen, is dit noodzakelijk? En hoe maak je een penseel/kwast schoon waar enamel verf aan zit? En uiteraard hoe voorkom je klonten?
     
  2. modellmaker

    modellmaker verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 okt 2012
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Drenthe
    Enamel verf van Humbrol en Revell moet je verdunnen met terpentine.
    Persoonlijk vind ik de verf van Revell altijd iets aan de dikke kant deze verdun deze naarbehoefte.
    Ik gebruik deze verf voor oa panellines of andere kleine accenten.
    het voordeel hiervan is dat wanneer je de body of iets anders in een acryl kleur hebt gespoten en deze verf erop aan brengt je met terpentine deze er weer vanaf kunt halen zonder dat de acryl verf er ook af gaat.
    Je kunt inderdaad normale Revell kwastjes gebruiken.
    En de kwasten schoonmaken met terpentine.

    modellmaker
     
  3. 120134

    120134

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Assen
    Hallo,
    Ik ben van plan mijn italeri f-35 te verfen, als ik het hele toestel verf met enamel dark grey, kan ik dan daarna als de verf helemaal gedroogd is er met een andere kleur(enamel verf) overheen om de panelen een andere kleur te geven, omdat de F-35 veel panelen heeft die een lichtere kleur hebben?
     

Deel Deze Pagina