Endurance TRC (Waterloo) Offroad 1/10

Vandaag te Waterloo, bij Top Racing Club:

endurance-wedstrijd op hun grasterreintje, 1/10e elektro.
Geen beperkingen qua chassis, motor, ...
3 uur racen, 1 uurtje BBQ, herstart en drie uur racen.
8 ploegen ingeschreven en present.

We hebben regen gehad, zonnetje, wat meer regen, dikke bui .. en tenslotte ook zwaren drash.
Toch zijn alle 8 ploegen aan de finish geraakt. De winnende ploeg legde daarbij meer dan 500 rondes af wat neerkomt op een afstand van meer dan 100km dacht ik. Lekker.
Spannend ook als je weet dat de eerste drie team elk wel eens op kop lag ... maar wat we wisten werd absoluut duidelijk in de tweede helft: het team van Rudi, Mario, Steven en Jürgen was veel sterker dan de rest én "fiable" (Vorig jaar opgegeven met meerdere verbrande motoren).

't Was leuk, sfeerrijk en zeker voor herhaling vatbaar (maar dan liefst mét elektronische telling, nietwaar Rudy ;) )

Foto's:
Van Nicolas Bruyere: (vooral tweede helft)
Picasa Web Albums - Nicolas - TRC 6H

Van mezelf: enkel paar sfeerfotookes + prijsuitreiking + (!! chanteermateriaal: Rudy met ne Losi in zijn pollen)
TRC_endur_Offr_09_RemiseDesPrix

Als er elders meer fotomateriaal gepubliceerd wordt (via FR-talige fora) zal ik het hier doorlinken.

Wat voor apparaten rijden daar allemaal? Wie zou een lijstje kunne maken, ik zag wel een met de achterkant van een rustler (gearcover) tenminste lijkt zo. Ik ben niet zo pro in het herkennen. Veel 2wd voor zover ik kan zien?

winnende team reed met een Losi 2wd buggy (geen idee welke precies)
Dan waren er verschillende teams met een B4
een lazer
Een Losi Truck
Een Kyosho RB5 (den onze :), derde plek)
...

Er waren inderdaad wel een paar kerels met een paar Traxxas-wagens maar die reden er enkel mee tijdens de middagpauze

Onze Losi won de race
motor losi 8.5
regelaar lrp spx
batterijen lipo trakpower 5400

motor werd amper 50 graden na 3 uren rijden

Onze Losi won de race
motor losi 8.5
regelaar lrp spx
batterijen lipo trakpower 5400

motor werd amper 50 graden na 3 uren rijden
ik dacht dat jullie zippie-lipo's gebruikten?
Rudi zei daar toch iets van, maar ben veregeten te komen kijken welke dat nu precies waren

Car: Losi xxx CR ( volledig standaard op een kunstof busje in de boit na)
Servo: Ace 1015
Motor: Losi Xcelorin 8.5T Brushless ( cooler op de originele houder van losi)
Regelaar: LRP SPX Brushless Super Reverse ( je ziet maar da je geen top regelaar nodig hebt en zonder cooler)
Batterijen: Trackpower 5400

Dat was de setup van de auto van team RCM

Back