Endurance Wedstrijd(en) In Nl ?

Welke Vereniging Zou Een Iniatief Willen Nemen Om Een Heuse 24 Of 12 Uur On- En/of Offroad Of Iets Dergelijks, Van Nederland Te Willen Organiseren ? Ik Zit Dan Bv Ook Te Denken Aan Een Traxxas Slash Endurance....:)

het zou gaaf zijn om dit ook in de nl te rijden ,alleen zal er wel weer een vergunning voor aangevraagd moeten worden . het is nl he.
Maar als hij er komt ben ik erbij

Ik denk dat je hierbij misschien eerst eens een 8 uurs of 12 uursrace moet proberen; 24 uur is lang en niet zomaar even op poten te zetten, nog afgezien van de door Jan genoemde vergunningen. Laat eerst maar eens een half etmaal perfect verlopen; met die ervaring en bewezen succes is het aanvragen van toestemmingen een stuk makkelijker. Overigens is een 8 uurs koppelrace (rijders rijden met de eigen auto, alleen de transponder wordt gewisseld) ook een leuk probeersel om zoiets op poten te zetten.

groet,

Eric

mij lijkt het wel wat. 8 uur achter elkaar ofzo. en dan middag/avond zodat je ook nog voor verlichting op de auto moet hebben. en een beetje baanverlichting ofcourse

Volgens mij is er in het weekend van 6 en 7 juni 1 geweest.
AMCA - Auto Modelbouw Club Apeldoorn

Zag het ergens op een forum voorbij komen dat ze daar een 24 uur race hebben gehouden met electro auto's
Misschien is dit voldoende info om hem ergens in Nederland te organiseren??
Of om informatie op te vragen bij deze club?

mvg Roy

haha....ja, dat klopt....deze race was ook de aanleiding van de TS om dit topic aan te maken;-)

groet,

Eric

Ze hebben het in het verleden bij ERCE wel eens een 24uurs race gehouden.
Denk dat als er genoeg animo voor is dat het wel weer zal lukken om te doen.
We houden nu 2 1 uurs races per jaar. Is gratis om mee te doen en de regels zijn vrij simpel.

Maar als er genoeg animo voor is wil ik best kijken of we bij ECE een keer een 24uurs race organiseren.

Oooopsssssssssssssss me bad:rolleyes::cool:
Enige wat ik dan nog kan doen is succes wensen met de organisatie er van.
Weet dat er in Swifterband een meer uurs race is georganiseerd en dat al meerdere jaren.
Helaas bestaat deze club niet meer en is op gegaan in Model racing Midland.
Wie weet kan het bestuur van die club je verder helpen.
Model car racing Lelystad heeft ook reeds meerdere malen een 3 uurs race gehouden of een 1000 ronden race.
Ook deze club is samen gegaan in Model car racing Midland.
Wie weet komt hij er weer in Lelystad.
Ik zou zeggen mail ze en je zal hoop ik antwoord krijgen.

mvg Roy

de race zoals in duitsland is wel super geregeld en simpel, je stelt een team samen en je koopt met inschrijfgeld de auto en accu's en motor en de rest neem je zelf mee. iedereen gelijk materiaal met een stevige auto .
dat is het leuke ervan en dan komt het echt op het team neer.
maar 24 uur moet je niet onderschatten dus eerst daar een korte versie van is geen slecht idee en dan kun je kijken of het aanslaat
in duitsland stonden er 25 teams a 8 man met ondersteuning aan de start, dat zijn al over de 200 honderd idioten en een groot feest.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
dit weekend (zondag 21/06) endurance te Waterloo (club TopRacing Club) (in B dus geen NL):
offroad, 3 uur rijden, pauze met BBQ en dan opnieuw 3uur rijden.

(maximum team-aantal is reeds bereikt ... maar 'k ben er zeker van dat ze voor één extra ploeg wel een uitziondering zullen maken :)
regels: offroad, 1/10 elektro ... 2wd, 4wd of truck naar keuze ... very simple .. AND FUN!

Daarnaast:
de mannen van de Belgishe tamiya-cup (yup, sorry, weer B en geen NL) hebben een kleine wijle geleden een endurance georganiseerd met TT01-chassis, standaard wagen, standaard mabushi ...
Dat was daar zo leuk dat die mannen aan het kijken zijn of ze tijdens de wintermaanden dit evenement niet eens een paar keer zouden kunnen herhalen.

mISschIEn mOeT je dUS EenS dEnkEN aaN VerhUIzEn , ;)

Laatst bewerkt:
Back