Eneloop AA en AAA met Z-lip v.a. 2,25!

Afgelopen week een bezoekje gebracht aan NKON in Eindhoven.
Eerlijk bedrijfje, aardige mensen en het belangrijkste..goed en goedkope originele (type nr HR-3UTGA) Sanyo Eneloops!
Nog geen twee euro voor de versie zonder Z-lip en ook de nieuwste generatie leverbaar XX2500Mah.
Voor mijn portofoon heb ik 8 AAA potloodcellen gekocht, passen mooi in het huis ipv de standaard 6xAA. Heb nu 9,6V ipv 7,2.
Maar ook voor je zender en ontvanger kun je met de AA (penlites) goede accupacks maken (ben ze nu aan het solderen).
Hier de link:
Sanyo Eneloop batterijen

n.b. Zonder toevoeging A zijn de oudere typen, hebben iets minder Amp, maar werken ook goed.
Binnenkort komt er een B-type uit, dus HR-3UTGB

Mooi dat het zo te krijgen is ,maar is je porto wel ontworpen voor 9,6 volt .
De nieuwere porto,s zijn 7,2 volt .

Groeten wiebe

Ik heb twee Alinco's DJ-180 (130-176Mhz) en die werden vroeger standaard geleverd met 7,2V, maar mogen 12V hebben net als mijn Icom A20..zelfde verhaal. Met deze voltages kun je 5 Watt halen.
Je bedoelt de modernere porto's, die hebben allemaal lipo's en idd ~7,xx volt.
Maar de Eneloops bij bv Conrad zijn duurder.
Vandaag de AAA potloodcellen getest, zijn perfect (800Mah), ook de AA doen het prima (~2000Mah).

laden eneloop

Hoi,

Ik ga ze ook aanschaffen. Ik heb hen al gebeld. Maar...............hoe en waarmee laden jullie de eneloops?
Ik bedoel dus op welke stand van de lader nicd of nimh of....?
En met hoeveel C, zodat ze het langste meegaan.

Groetjes, Erik.

Ik heb mijn eneloops altijd bij batterijenhuis.nl vandaan.. hoewel nkon iets goedkoper is..

Eneloops laad ik altijd met 0.1c zowieso elke NimH, gaan ze gewoon lang mee.. en nemen ze gewoon meer energie op.

Mocht je een enelooplader erbij kopen, neem dan de normale.. geen snellader..

NiMH accu's, dus ook Eneloops, voor zender en ontvanger laden met 0,1C ('langzaam laden'), gedurende 14-16uur als ze leeg zijn. Langer mag, kan geen kwaad. Dit is veiligste methode, ook niet nodig om beveiligingsdiode in zender te overbruggen (die zit er niet voor niks). Voor laden met hogere stromen (delta-peak) methode gelieve eerst de Graupner/Multiplex/Robbe/Simprop NL&B, gebruiker Corrien te vragen om foto's van gesmolten zenders :(

Back