Beste mensen,
Een ieder onder ons weet dat het besturen van "modelvaar-, vlieg-, rijd-, heli- en andere TUIGEN" tijdens zijn/of haar tocht/trip bijzonder inefficient is qua energiehuishouding. Mijn vraag is: wat hebben jullie gedaan om die verhoudingen wat gunstigere dimensies te geven. Te denken is aan:
--minimale weerstand in lucht, water enz.
--optimale laadcycli van accu's i.g.v. electro bij gebruik van E-motoren als aandrijving
--optimale laadcycli van accu's i.g.v. electro-momentum bij gebruik van accu-ondersteuning van brandsof systemen
-- ontwikkelen van "lean burn" motoren
-- minimal "drag", in vormgeving of ontwerp
--voor de submersibles: "minimale huid-weerstand" en welke korrelgrootte van het oppervlak daar optimale resultaten geven.
Een ieder onder ons weet dat het besturen van "modelvaar-, vlieg-, rijd-, heli- en andere TUIGEN" tijdens zijn/of haar tocht/trip bijzonder inefficient is qua energiehuishouding. Mijn vraag is: wat hebben jullie gedaan om die verhoudingen wat gunstigere dimensies te geven. Te denken is aan:
--minimale weerstand in lucht, water enz.
--optimale laadcycli van accu's i.g.v. electro bij gebruik van E-motoren als aandrijving
--optimale laadcycli van accu's i.g.v. electro-momentum bij gebruik van accu-ondersteuning van brandsof systemen
-- ontwikkelen van "lean burn" motoren
-- minimal "drag", in vormgeving of ontwerp
--voor de submersibles: "minimale huid-weerstand" en welke korrelgrootte van het oppervlak daar optimale resultaten geven.