engelse kentekens

• Topicstarter Topicstarter 24890114
  • Startdatum Startdatum
2

24890114

Guest
hallo wtt iemand waar je engelse kentekens kan kopen schaal 1 op7 ongeveer

Kentekens voor vliegende schaalmodellen neem ik aan? Bedoel je dan voor warbirds, airliners of andere?
Je kunt ze zelf maken of laten maken bij www.modelbrouwers.nl

Als je iets meer info geeft dan zijn er wellicht ook kant en klare decals verkrijgbaar. Tenzij je iets heel anders bedoelt met kentekens. :roll:

ik bedoel die roundels op de romp en de vleugel maar ik kan nergens plak plastic aankomen het moet namelijk matt zijn glans is er zat te koop en het is vaak ook te dik spul want ik moet 4 lagen over elkaar heen plakken :) het is voor een hurricane

Hurricane 1:7 interessant :yes: ik ben een 1:10 aan het bouwen. Is het toevallig een Nick Reeves model :roll: ?

Op de site www.modelbrouwers.nl kun je witte inktjet A4 papier kopen en daarop printen en fixeren met een beschermlaag. Resultaat is een matte decal.
Zie ook draadje http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20799 hierin zijn ook mijn zelfgemaakte decals te zien.

Maar als je nog aan het bouwen bent dan ben ik wel geinteresseerd in een bouwverslagje of wat foto's. Weet je trouwens al welke squadron code je gaat gebruiken?

nee het is geen mick reeves model. die was net iets te groot heb ik geen motor voor. ik ben er een van het 94 squadron aan het maken met een tropen uitvoering viel de motor er mooier in .en ik heb hem net af met spuiten dus ik kan er geen bouw fotos meer van maken .maar dat van die inktjet a4 papier maar is dat plak plastic ik snap niet helemaal wat je bedoelt kun je die gewoon in je printer doen of wat. en dat spul dat je er op moet smeren moet wel brandstof bestendig zijn

en hoe wou jij die roundels er op gaan plakken want ik heb dat embleem van 94 squadron met 2 compenenten lijm geplakt maar dat komt er door

Die decals kun je met water opbrengen net zoals bij die plastic modelbouw kitjes. Na het aanbrengen op de kist, de hele kist voorzien van een matte laklaag om het fuel proof te krijgen.
Als je niet wil aflakken dan op de "Ton van Munsteren" methode: de roundels er op verven.

Ik ben dan wel benieuwd wat die Hurry voor merk dan wel is??
Heb je wat gegevens voor ons:
  • Spanwijdte
    Motor
    Gewicht
    etc.
Enne een fotootje van een gespoten Hurry is ook leuk hoor :wink:
Al een maiden gepland?

spanwijte is 180cm
motor 15 cc saito viertakt
gewicht weet ik nog niet en ik weeg het meestal niet.
ik heb hem al helemaal in 2 compenenten lak gespoten dus ik was niet van plan om er nog een laag overheen aan te brengen.
het invliegen weet ik nog niet zeker maar ik denk dat dat volgende week zaterdag gaat worden. en da van die foto ik kan er wel een maken maar het is een hele slechte kamera dus heb je niet zo veel aan.
maar da plakspul da blijft toch niet zitten als er brandstof over heen komt of doe je hem daarom nog een keer lakken .
weet er ook niemand dat er een bouwdoos van is en dat ik dat dan bij dat bedrijf kan bestellen.
de tekening is van rc modeler
designed bij ken dwight
getekent door dick kidd
maar van de tekening klopte ook niet veel kielvlak was 2x te groot en nog wel een paar dingen meer.

ik heb eens even rond gekeken en ik zag zelfklevend foto papier liggen. maar zou je dit ook in de kleur kunnen maken en gaat die kleur er dan af door de regen of niet

Die decals moet je inderdaad dan nog een keer lakken om brandstofbestendig te maken.

Zelfklevend fotopapier: dit ken ik niet, ik zou zeggen probeer het eens. Maar ik denk dat je dit toch ook moet aflakken. Volgens mij is de enige methode waarbij je niet hoeft af te lakken het er op verven van de roundels. Of een electromotor natuurlijk :wink:

In dit draadje staat ergens hoe Ton dit gedaan heeft: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5785

weet iemand miscien of spanlak brandstof bestendik is en of ik er dat overheen kan smeren het fotopapier is ook al mat dus dat is allemaal goed alleen nog bransstof bestendig maken

Het lijkt mij niet zo'n goed idee om roundels te printen met een inktjet.
Het probleem van de meeste inkten is dat ze niet licht-echt zijn, ze verschieten onder invloed van zonlicht. speciale UV-inkten zijn hier beter bestand tegen, maar die zijn, voor zover ik weet, alleen voor professionele printers te koop.
Misschien kan je ze afdekken met een lak die een UV-filter heeft (je zou bijna denken dat het over zonnebrandcreme gaat :wink: ). Als dit al bestaat zou dit een een oplossing kunnen zijn.

Gewoon spuiten lijkt mij het mooiste.

ik heb hier bij de formido al plak plastic gevonden geel blauw wit hadden ze. en ik moest ook nog rood hebben maar ze hebben natuurlijk niet alles wat ik moet hebben. het is nog matt spul ook dus het is helmaal goed alleen nu nog rood aan zien te komen en dat lijkt me nog niet zo makkelijk ik ben alle bouwmarkte al afgeweest :(

Back