Enkel schuim en stikkers, maar toch mooi.

Getest.


Cessna 182.
Spw; 1870 mm.
Lengte; 1470 mm.
Gewicht; 2500 g.
Motor; Brushless outrunner( 700 Kv )
Esc; 50 A
Lipo; 4S 5000 mAh.
6 servo 9g.
Word blank geleverd en dient met meegeleverde klevers beplakt te worden, of je geeft hem je eigen kleurtje, zijn grote klevers, wat geduld en handigheid is hier wel nodig.
Servo's en motor zijn geplaatst in de romp, motorkap is met magneten bevestigd.
Vleugels ( tweedelig ) voorzien van rolroer en flaps.
Meegeleverd klein spul kan gebruikt worden, je hebt zo van die toestellen waarvan je het klein spul beter meteen in de kliko deponeert.
Schuim is mooi en vrij stevig geperst, echt van goede makelij.
Het vliegen gaat vrij vlot met dit toestel, beter dan sommige kleinere broers ervan.
Het landen met de flaps is nog niet getest, maar in de lucht merk je wel dat ze invloed hebben op het toestel.
Nadelig is wederom het stuurbare neuswiel, stevig genoeg op het stuurheveltje na, na de tweede landing vertoonde dit al wat speling.
Wielkapjes zijn eveneens uit schuim en hebben na 5 landingen op gras nog steeds geen schade opgelopen.
Dit draadje is niet bedoeld als reclame, het is zelfs niet mijn toestel.
Handig hulpje zeg maar voor hen die er over denken er eentje aan te schaffen.

Johan.
 
Laatst bewerkt:
B 25 2000 mm

B 25 Mitchel.
Spw: 2000 mm
Motor 600 Kv x2
Lipo 4s 5400 mAh, vliegtijd 6 min. Niet in Kit.
Gew: 6 kg.
Andere gegevens volgen nog.









Motoren draaien tegengesteld en leveren voldoende vermogen voor dit toestel, vliegen gaat zoals met de kleinere FMS.
Bommenluik is in de romp voorzien, hoofdwielen hebben een rem.
Het minimum is een 8 kanaals zender benodigd.
Bediening van het neuswiel vertoond door het wederom in plastik vervaardigde onderdeeltjes wederom een zwakte voor graslandingen.
Luikjes in de motorgondels hadden ze beter met een magneetje voorzien, werden beiden in de lucht van het toestel gewaaid, eentje werd niet teruggevonden, het luik onderaan de staart viel er vanaf bij de landing.

Johan.
 
Back
Top