Enkele laagdekkers op 6 cellen

4532984194_pre.jpg

4532310036_pre.jpg



Wing Span 1800mm (71") Wing Area 0.6sq.m (936 sq. in) Length Inc.Spinner 1510mm (59.5 in) Average Weight 4.8Kg (10.6 lb) Radio 4-Channel/5 Standard servos .90 - 1.50 cu. in (15-25cc) 2-Stroke 1.20 - 1.80 cu. in (20 - 30cc) 4-stroke

4533308978_pre.jpg


Dan zou deze probleemloos kunnen op 6S ?
 
Ligt eraan of de fabrieksgegevens kloppen.
Vaak geven ze het gewicht wel heel positief op, dus zal ie in de praktijk dan ruim 5 kilo wegen.
Maar als ik dat model zo zie kan je ook een extra kopen, of een edge.. lijkt er allemaal op, of de kist die je al hebt, de Xtra.

GJ
 
Ligt eraan of de fabrieksgegevens kloppen.
Vaak geven ze het gewicht wel heel positief op, dus zal ie in de praktijk dan ruim 5 kilo wegen.
Maar als ik dat model zo zie kan je ook een extra kopen, of een edge.. lijkt er allemaal op, of de kist die je al hebt, de Xtra.

GJ

Ja, de X-Tra van Dennis staat hier ook nog. Kant en klaar gebouwd door Cees.Z.
Het is altijd handig om een voorraadje te hebben :D.
 
Bij mij ligt het bouwen en vliegen even stil...
De Nordschleife (nurburgring) is weer open.
Net even een rondje gereden, minder leuk dan met mijn Porsche of met de Lambo.. maar ach, even afreageren is wel fijn.
En daarna een braadworst, want die is ook weer open.

nurburg.jpg
 
Fabrikanten geven altijd een advies voor wat betreft het motorvermogen. Bij toestellen van 2meter en 5kg staat er meestal 30-40cc (brandstof).
Dat is toch 3000-40000 watt, aanzienlijk meer dan een 6s kan leveren?
Nou ga ik niet scheuren met een dergelijke laagdekker, daar heb ik andere plannen voor. Maar het is meer een toestel voor elke dag. Hij moet wel een beetje vlot vliegen.
Ik begrijp het nu even niet meer.

30-40cc??? Ik dacht dat we het over electro hadden...
Een Big Lift vroeger vloog ook op een 10 cc tweetakt (maar kan wel een pak meer hebben).

De Porter en Stuka voorbeelden zijn nu wel typisch schaalvoorbeelden, daar moet je niet mee prophangen (al kan die Porter netjes meskant vliegen...).
Een echte Pitts heeft ook niet het vermogen van een Cessna sportvliegtuig maar is een full blown acro toestel.
Een schaal warbird (jager dan bvb) kan ook wel een pak meer vermogen hebben :-)
 
Met een Big Lift met 10cc kon je prima slepen en huckepacken.
Gerben had een Ikarus Trainer 2 van iets van 180cm span met een 15cc 4 takt.
Daar sleepten we 4 meter zwevers mee omhoog, mijn ASW 18 en de Solution XL gingen daar prima achter.
Het is niet het takelen wat ze tegenwoordig doen maar gewoon mooi en netjes omhoog.
Maar mensen hebben bij electro geen gevoel, bij een 10cc weet je ongeveer wat die kan.
Koop 2 electromotoren en de ene kan 600 Watt leveren en de andere 1500 en dan ook nog dat rare Kv...
Dat snappen mensen niet dus nemen ze zoveel mogelijk vermogen en krijg je trainers die binnen 1 meter los zijn.
Daar leer je niet van vliegen, opstijgen en sturen op de grond is ook een deel van het vliegen.

GJ
 
SEAGULL PILATUS PC9 120 WITH RETRACTS 1800MM ARF
stars-5.png



Brand: Seagull Models / Product Code: SEA94
Availability: Out Of Stock
Weight:7.9kg
US$306.00
Reward Points: 306
Earn points and buy for free

Qty:
Write a review


DescriptionAccessories (35)Reviews (1)
Seagull Pilatus PC9 120 with Retracts 1800mm ARF
Pilatus Flugzeugwerke AG was founded in late 1939 by Oerlikon, Switzerland's leading arms manufacturer, to manufacture aircraft for the Swiss domestic market, and in particular the air force, the Flugwaffe. The first PC-9 was officially rolled out at Stans, Switzerland, on 9 May 1984, having flown two days earlier, and was registered HB-HPA. While an evolutionary development of the PC-7, the PC-9 has little structural commonality with its predecessor.

Seagull introduces the PC-9 120 ARF, a superb scale replica of the trainer used by the militaries of various countries worldwide. The top-quality, lightweight balsa/plywood construction is covered in genuine Hangar 9 UltraCote for easy repairs. The fiberglass cowl comes factory painted for added realism with easy installation. Mechanical retracts are included to add to the level of realism. Perfect for intermediate to advanced pilots, the PC-9 is a scale beauty.

Features
- ARF construction that is easy to assemble
- Mechanical retracts included for added realism
- Pilots and other scale details included to provide a good looking plane right out of the box
- UltraCote covered with a painted fiberglass cowling for easy repairs
- All the hardware needed to finish assembly is included

Seagull Pilatus PC9 120 with Retracts pdf manual

Specification
Experience level Intermediate to advanced
Wingspan 180.3 cm / 71 in
Wing area 50.9 sq dm / 789 sq.in
Overall length 167.9 cm / 66.1 in
Flying weight 4.6-5.4 kg / 10.1-11.9 lb
Power system Nitro 2-stroke 1.2 or 4-stroke 1.1-1.25
EP conversion Power 110
Propeller 16 x 6
Radio 6 channels
Servos 8 (2 are for retracts)
Retracts Yes
CG (Centre of Gravity) 7 cm back from the leading edge of the wing
Flaps No
Color scheme UltraCote White, True Red, Midnight Blue
Assembly time (approx.) 10 to 15 hours

 

Pilatus PC-21 Red (180cm, 7kg, 20cc) ESM
ESM
ESM-W026A





Add to cart

  • Description
  • More
esm-logo-s.jpg
ESM PC-21 Pilatus, optional retract system
Wing span (spanwijdte) 1800 mm 71"
Length 2070 mm 81.5"
Flying weight 6.9 kg 14.7 lbs
Radio 6 channels, 9 servos
Engine Gas (benzine) 20cc - 30cc
Engine Glow (gloeiplug) 20cc 4-cycle (1.20)
 
SEAGULL MODELS SPACEWALKER II
SEAGULL

SEA19

$216.29 $293.54

Qty
yy1SEA19Logo_1_large.jpg


PRICE SHOWN INCLUDES A $20.00 SHIPPING SURCHARGE.



The Spacewalker II will appeal to a wide variety of modelers who are looking for a great looking sport scale airplane that won’t leave them strapped for cash. Built from balsa and ply and covered in an eye catching UltraCote® trim scheme. Matched with any .40-size glow engine, it will provide plenty of sport scale aerobatic fun.

yy1SEA19d_large.jpg

SPECIFICATIONS:
Wing Span
63 in. 160 cm
Wing Area 627 sq. in. 40.5 sq. dm
Fuselage Length 48 in. 122.3 cm
Approx. Flying Weight 6.2 - 6.5 lbs. 2.8 - 2.95 kg
Rec. Engine Size 2-Stroke .40 - .48 cu. in.
4-Stroke .50 - .72 cu. in.
Radio Req. 4 Channel w/ 5 servos
 
Seagull Nemesis (120-180) 5500066

RRP £340.99£303.49

Availability: Available *

Note: Delivery costs are calculated at checkout depending on destination and order contents. Click for More Information

Qty:
Be the first to review this product

Quick Overview
...
* This product is not available from stock, the items will be backordered from supplier. Delivery will take between 5-7 working days & orders will be despatched when complete.


Details
Features
Approx flying weight - 12.3lbs (5.6kg)
Factory covered with Oracover
Flying skill level - Intermediate to advanced
Length - 64.3ns (1682cm)
Radio - 6 Channel with 6 servos
Suits - 120-180 2-Stroke (120-180 4-Stroke)
Wing area -1069.5sq.ins (69sq.dm)
Wingspan - 80.5ins (204.5cm)
 
Dank je G.J.
Vliegtijd is inderdaad een factor.
Zo'n 10 minuten vliegtijd vind ik prettig.
 
Laatst bewerkt:
SEAGULL MODELS SPACEWALKER II
SEAGULL

SEA19

$216.29 $293.54

Qty
yy1SEA19Logo_1_large.jpg


PRICE SHOWN INCLUDES A $20.00 SHIPPING SURCHARGE.



The Spacewalker II will appeal to a wide variety of modelers who are looking for a great looking sport scale airplane that won’t leave them strapped for cash. Built from balsa and ply and covered in an eye catching UltraCote® trim scheme. Matched with any .40-size glow engine, it will provide plenty of sport scale aerobatic fun.

yy1SEA19d_large.jpg

SPECIFICATIONS:
Wing Span
63 in. 160 cm
Wing Area 627 sq. in. 40.5 sq. dm
Fuselage Length 48 in. 122.3 cm
Approx. Flying Weight 6.2 - 6.5 lbs. 2.8 - 2.95 kg
Rec. Engine Size 2-Stroke .40 - .48 cu. in.
4-Stroke .50 - .72 cu. in.
Radio Req. 4 Channel w/ 5 servos
Da's een heel fijn vliegend kistje...
 
ARTF vind ik toch wel het prettigst.

Deze heb ik nog nieuw in de doos zitten. Het is de MK1.

Phoenix Tucano 60 - 173cm (1:6.5) Holzbausatz
220-ph041.jpg

Abbildung kann von Originalware abweichen




Die Tucano 60 verfügt über ein gefedertes Einziehfahrwerk und - als absolutes Highlight - über ein extrem detailiertes Cockpit.
Das Modell kann sowohl mit einem Glühzünder als auch mit einem Elektromotor ausgerüstet werden.
Dank der geringen Flächenbelastung und der hervorragenden Flugstabilität ist die Tucano ideal als erstes Tiefdeckermodell geeignet, wobei sie sich aber auch präzise durch die klassischen Kunstflugfiguren steuern lässt.


Eigenschaften

• Bespannung mit Original Oracover Folie
• Extrem leichte und hochfeste, lasergeschnittene Holzkonstruktion
• GFK Motorhaube
• gefedertes Einziehfahrwerk
• zweiteilige Tragfläche
• abnehmbare Kabinenhaube
• Vorfertigungsgrad von 95%, bespannt und lackiert
• Elektro- oder Verbrennerbetrieb möglich


Technische Daten

Spannweite: 1730mm
Länge: 1470mm
Abfluggewicht: 3700g - 4000g
Tragflächeninhalt: 46.6 dm²
Flächenbelastung: 80g/dm²
Tragflächentyp: Naca airfoils
Bespannung: ORACOVER
Einziehfahrwerk: enthalten
Spinner: Kunststoff 70mm (enthalten)
Propeller: 15x6" / 15x8" E APC
Schwerpunkt: 100mm hinter vorderer Flügelkante


Servoempfehlung - RC-Funktionen
• Querruder: 2x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
• Einziehfahrwerk: 1x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
• Lenkservo Bugfahrwerk: 1x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
• Motordrossel: 1x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
• Höhenruder: 1x HiTEC HS-5645MG (HIT-113645)
• Seitenruder: 1x HiTEC HS-5645MG (HIT-113645)


Antriebsempfehlung
• Elektro: D-Power SET BL-Motor AL50-05 & Regler 80A (220-AL5004SET)
• Verbrenner: 4 Takt SAITO FA 91S 15ccm - mit Schalldämpfer


Wird noch benötigt

• Motor (Brushless, 1800-2000W, 500KV)
• Regler (Brushless, 22,2V 6S LiPo, 60A-100A)
• Propeller (15x6" oder 15x8" E APC)
• Flugakku: 6S LiPo 22,2V 4000mAh - 5500mAh
• Fernsteuerung: 7-Kanal (mind. 6-Kanal)
• Empfänger: 7-Kanal (mind. 6-Kanal, passend zur Fernsteuerung)
• Ladegerät: 6S LiPo fähig
• Servos für RC-Funktionen
 
Heel fijn en mooi modelletje...
Beetje de voorloper van de Escapade, de Sportster 40 van Greatplanes.
En dan die mooie viertakt voorop... toch wel mooier dan een electrotor.

https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=10146

Bouw jij de romp, doe ik de vleugels...

Mooi aanbod G.J. maar ik vind hem wat te klein.
Bovendien kan ik nog niet zonder hulp bouwen. De bouwavond ligt stil vanwege Corona. Eerst moeten de Massimo en de Venture 60 nog afgebouwd worden.
Vandaar dat ik eerder een artf zou kopen.
Ik hoef niet perse iets te kopen, maar meestal krijg ik mijn vrouw rond de zomerperiode wel zo gek ;).
 
Te klein?
160 cm.. dat is een normale maat.
Sterker nog, vroeger was dat best groot.

Iedereen kan zonder hulp bouwen, ik ben op mijn 12e begonnen met bouwen,alleen.
Mijn vader kon nog niet eens een schroef in de muur draaien.

En in de winkel had ik ook veel mensen die niet technisch waren en helemaal nooit iets gebouwd hadden, gitaarleraar bijvoorbeeld.
Heeft diverse modellen alleen gebouwd, kwam wel af en toe wat vragen maar nooit fysieke hulp.

Je moet het gewoon doen.

Voordeel ten opzichte van ARF is dat als ie crasht je zo weer een nieuwe kan bouwen, kost heel wat minder.
En je leert meer je vliegtuig te waarderen als je het zelf gebouwd hebt.
Het is geen wegwerp artikel.

GJ
 
Back
Top