Enkele problemen met een lama V4

Ik heb al enige tijd een lama V4. Deze vloog in het begin goed maar uiteraard na een paar kleine crashes waren de blades aan vervanging toe. Ook de body van de staart was aan vervangen toe.

Ik heb er dan maar een extreme lama V4 van gemaakt: nieuwe verlengde binnenas, nieuwe blades, de volledige staart van Extreme en de body van extreme. Maar de "rotorkop" trilde nogal hevig. Het bovenste deel van de verlengde as slingerde gewoon. Hoewel ik niet spectaculair zwaar gecrasht ben.

Ik heb dan maar nog eens een nieuwe as gekocht samen met een nieuwe buiterste as.
De heli dus gedemonteerd maar de buitenas krijg ik niet los. Het laatste schroefje die ik moet loskrijgen wil niet los. En ik vrees dat ik het al "rond" gedraaid heb.
Ik heb dan maar enkel de binnenas vervangen.
Het slingeren was hiermee al veel minder. Nog een klein beetje maar al stukken beten dan vooraf.
Maar ik heb nu precies een soort van "bladspoor" bij de bovenste rotorbladen. Als ik op ooghoogte hover, dan zie ik precies 2 cirkels. Ik weet niet of ik dit vroeger had gezien de as dan slingerde.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iets met de binnen of buitenas? de bladhouders of gewoon de bladen?

Het bovenste bladspoor kun je rechttrekken door het linkje tussen de flybar en de rotorkop in of uit te draaien (mits je tenminste een verstelbaar linkje hebt)
Tip: Per keer één slag in of uitdraaien en kijken of het bladspoor beter wordt.

Bert

Het bovenste bladspoor kun je rechttrekken door het linkje tussen de flybar en de rotorkop in of uit te draaien (mits je tenminste een verstelbaar linkje hebt)
Tip: Per keer één slag in of uitdraaien en kijken of het bladspoor beter wordt.

Bert

Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb ondertussen wel weer de orginele binnenas en een setje nieuwe "orginele" bladen gemonteerd. Hierbij was er een kleine verbetering maar het was nog niet helemaal opgelost.
Ik had nog altijd een klein beetje bladspoor en de kop slingerde ook nog een beetje.

Ik heb zelf ook een extreme lama V4 en heb onlangs een beetje dezelfde problemen tegengekomen.
Ten eerste slingerde de rotorkop ook een beetje. Ik heb een nieuwe extreme verlengde as besteld maar een echte oplossing was dit niet. Ik heb precies de indruk dat deze zowiezo niet recht is. Er was eigenlijk moeilijk mee te vliegen. Met de orginele as waren de trillingen al een heel pak minder en was het vliegen een heel stuk makkelijker.
Voor het bladspoor heb ik de blades vervangen. Ik had extrme blades zitten maar als ik deze nauwkeurig controleerde dan was de ene niet vlak als het ware. Als ik ze netjes boven elkaar legde, dan was de ene wat gebogen. Met een nieuwe setje blades (weer extremes) was dit bijna volledig verholpen.

Ik heb zelf ook een extreme lama V4 en heb onlangs een beetje dezelfde problemen tegengekomen.
Ten eerste slingerde de rotorkop ook een beetje. Ik heb een nieuwe extreme verlengde as besteld maar een echte oplossing was dit niet. Ik heb precies de indruk dat deze zowiezo niet recht is. Er was eigenlijk moeilijk mee te vliegen. Met de orginele as waren de trillingen al een heel pak minder en was het vliegen een heel stuk makkelijker.
Voor het bladspoor heb ik de blades vervangen. Ik had extrme blades zitten maar als ik deze nauwkeurig controleerde dan was de ene niet vlak als het ware. Als ik ze netjes boven elkaar legde, dan was de ene wat gebogen. Met een nieuwe setje blades (weer extremes) was dit bijna volledig verholpen.

Hoe kan je hem dan Upgraden, met het main frame van de Lama V3 en dan de Tail en de Canopy van Extreme?

Hoe kan je hem dan Upgraden, met het main frame van de Lama V3 en dan de Tail en de Canopy van Extreme?

Onderdelen die ik gebruikt heb voor de upgrade van mijn lama V4 zijn:
ESL402 Landing skid Type A full set
ESL403 Graphite tail boom kit
......... extrme blades
LP2S850 extrme lipo
ESL026-12 extended inner shaft +12mm (ik gebruik nu echter weer de standaard binnenas)
.......... extrme canopy

Al deze onderdelen heb ik zonder veel problemen kunnen monteren.
Het geheel is ook crashbestendiger dan de standaard body.

Back