eolo spirit staart probleem

Weet hier iemand raad op ?

Ik heb het volgende voor , heb namelijk een eolootje aangeschaft en heb daar een enorm probleem mee en vind het niet , dat het zelfs tot een kleine crash belande .

Bij testen werkt de gyro ( GY240 ) perfect , de juiste richting , goede gevoeligheid , alles inorde . Heb wel geen ervaring met deze gyro wel van de GY401 , wel is het ook zo dat ik al heel veel heli's ingevlogen heb en dit nog nooit ervaren heb .

Het probleem is het volgende , wanneer ik de heli nog maar op toeren breng 50% gas en hij staat nog op de grond dat de staart continue een kant kiest en gewoon nie blijft staan . En dit zelfs heel snel , en waneer ik bij stuur reageert die wel maar veel te over dreven ook al staat de servo instelling ook goed ?

Weet hier echt geen raad op zou het aan de gyro kunnen liggen ?

Misschien dat je regelaar veel storing aan de ontvanger geeft?
Of de ontvangerantennne die langs je gyro en/of staartservo loopt en zo stoorsignalen oppikt?

Als het allen bij een draaiende moter is, zal je toch bij de ESC moeten gaan kijken.

Je ESC uit de buurt houden van de ontvanger/servo`s/gyro en de antenne.

succes Richard

de ontvanger staat achteraan en de regelaar vooraan en de antenne staat zeer ver verwijderd van de regelaar .

Het is wel zo dat de gyro juist achter de ontvanger staat , zijn hier in verleden tijd problemen mee geweest ?

Alvast bedankt voor uw antwoord richard .

De heckaansturing gaat lekker soepel, en loopt niet tegen de eindpunten vast?Gèèn braampjes,waar iets achter blijft hangen?
Beginnen die problemen pas bij een draaiende motor?
Heb je een ESC met BEC, ik zou eens een aparte ontvangeraccu proberen en de + even uit het stekkertje van ESC halen, kijken of er nog steeds problemen zijn.
Wat heb je voor een ESC?

succes met zoeken/proberen en uitsluiten Richard

Ik zou nog maar eens goed naar de werking van de gyro kijken, volgens mij moet je het reverse schakelaartje omzetten.

Of mischien:
Revo-mix toegepast voor een anders draaiende rotor.
Revo mix toegepast in heading-hold.
In heading-hold trim toegepast.

Revo mix stond ook niet aan .

Maaaar , ik weet niet of ik corect ben maar ben ff wel iets te weten gekomen terwijl ik bezig was aan de bouw van mijn zoom 450 .

Het is zo dat al mijn helicopters de hekrotor ( langs achter bekeken ) naar de rechter kant toe wijst .
Nu is het zo dat de hekrotor van de eolo langs de linker kant staat , en heb daar geen rekening met gehouden en de pitch zo ingesteld dat die ook lichtjes positief moet staan naa de linker zijde dus .

Zou dit het probleem kunnen zijn , ik denk het wel :oops: :oops:

Zijn er hier soms nog eolo vliegers ?

Jazekers :D
Alleen vlieg ik nog niet echt, ik heb een eolo r22 en een eolo spirit hier.
Bij het invliegen van de eolo had ik ook last van het wegdraaien van de staart met een gy 401 erop. De spirit heeft geen last hiervan ook daar zit een gy 401 op.
Op de spirit zit bij mij een ferriet-ring om de draad van de regelaar misschien dat dit het probleem op kan lossen??

Back