eon 600

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door wim eon, 30 jan 2016.

  1. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Hallo. Mijn eerste zwever was een eon 600. Zelf gebouwd en op de club met hulp ingevlogen en het zweven mee geleerd. Tot het fatale moment dat ik vergat om het juiste toestelnr.in de zender te kiezen. Prachtige looping en krak. Na een rouwperiode begint bij mij het idee te leven om deze zwever nog een keer te bouwen maar dan op 130 % zodat er een eon 780 ontstaat van ong. 300 cm span. Dit vanwege mijn ogen en zichtbaarheid .Wie wil daar zijn mening over geven ? Het toestel vloog heerlijk met vluchten van een uur en hoogtes in het illegale. Dat het niet simpel is weet ik maar dat is niet het probleem. Vraag is of het wil vliegen zoals het origineel van 2,35 meter. Met dank voor jullie mening.
    Groet wim eon
     
  2. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Een tekening gewoon x 1,3 doen levert niet standaard een goed vliegend vliegtuig op.
    Waarom bouw je geen andere houten kist? Tekening van Hoellein bestellen bijvoorbeeld?
     
  3. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
     
  4. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Mijn vraag wil ik voor alle duidelijkheid beperken op de vergrote eon 600. Dat er veel pakketten te koop zijn is mij bekend. Mijn ervaring met dit toestel is zo goed dat alleen de zichtbaarheid op illegale hoogte mij wat riskant word, daarom iets opschalen. Heb ook 2 cirussen van 3 meter 1x kruis- en 1x t staart en die zijn met donkerblauwe vleugel onderzijde goed te volgen ook op grotere hoogte.
    Groet wim eon
     
  5. adrie noordermeer 1952

    adrie noordermeer 1952

    Lid geworden:
    31 jan 2016
    Berichten:
    20
    Locatie:
    weert
     
  6. adrie noordermeer 1952

    adrie noordermeer 1952

    Lid geworden:
    31 jan 2016
    Berichten:
    20
    Locatie:
    weert
    Ik had een vraag je weet nogal veel van de jan van gent ik ben bezig er een vlieg klaar aan het maken,maar hoe bevestig je de vleugels aande romp met stieken of wat anders groetjes
     
  7. adrie noordermeer 1952

    adrie noordermeer 1952

    Lid geworden:
    31 jan 2016
    Berichten:
    20
    Locatie:
    weert
    Nostalgie dat model is al dertig jaar oud ikheb nog een boekje liggen waar hij in staat en waar een jongetje hem vast houd en drie meter erboven uitsteekt
     
  8. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.080
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik denk dat je de EON straffeloos kan vergroten hoor! Qua vliegeigenschappen zal hij sterk lijken op het origineel. Wel even kritsch kijken naar de plekken met de hoogste belasting zoals de vleugelpen en de ligger.

    Max
     
  9. adrie noordermeer 1952

    adrie noordermeer 1952

    Lid geworden:
    31 jan 2016
    Berichten:
    20
    Locatie:
    weert
    goeje sterke veren ik heb de tekening ervan
    of spanners
     
  10. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.549
    Locatie:
    Ede
    Ik zeg doen
     

Deel Deze Pagina