Epoxyhars Polyservice, welke?

ik werk al jaren met de harsen van EMC, en ben daar erg vertrouwd mee.

Nu wil het geval dat mijn DD lak om positieve mallen mee af te lakken niet meer bruikbaar is. De harder is uitgedroogt. Helaas, ik gebruik dit zoooo weinig.....

Ook mijn epoxy is bijna op.

Om de verzendkosten niet uit de pan te laten rijzen moet ik dus niet bij Polyservice lak kopen, en bij EMC de epoxyhars.

EMC verkoopt geen 2 componenten DD lak, dus blijft Polyservice over. Maar met die harsen heb ik geen ervaring.

Verkopen zij voor ons soort lamineer werk bruikbare hars met harder voor voldoende werktijd? Nu gebruik ik die met 24uur uitharding.

Ik gebruik voor langzaam werk L385 met 386 harder van R&G, met 2 uur verwerkingstijd en temperen verplicht.
Zo'n 2 jaar geleden bij Polyservice injecteerhars gekocht die sinds enige tijd slecht uithard.
Twee weken geleden bij Polyservice (ik rij er 4x per week vlak langs van Gouda naar Delft) THV500 met harder 455 gekocht voor kleinere werkjes, werktijd 10 minuten. Doet het erg goed, kan met zorgvuldig werken en 0.01 gram weegschaal zelfs 0.6 gram hars aanmaken die netjes uithard.
Zij hebben ook andere harders voor deze hars, 155 voor 60 min., 255/45 min., en 355/25 min. verwerkingstijd.

Rick

Ik heb jarenlang de polyservice epoxy THV 500 met harder 355 gebruikt om vliegtuigen te maken. Rompen volgens de verloren mal methode en vleugels volgens de bagging methode.
Gaat prima. De vleugels voor mijn DLG zijn ook met deze hars gemaakt en ik kan er verder weinig nadelen aan ontdekken.
Ik heb nu voor het eerst de hars van EMC gebruikt voor mijn tweede DLG vleugels en ik ga het ook voor mijn supra gebruiken.
De reden dat ik ben over gestapt is eigenlijk alleen maar omdat iedereen op dit forum het gebruikte en ik het eens wilde uitproberen.

De verwerkingstijd is wel langer met de EMC hars, maar ik gebruik de 386 harder.
Ook heb ik het idee dat deze hars iets vloeibaarder is dan die van polyservice.

Groet, Patrick