EPP dubbeldekker

Plan:
bp1m.jpg




EPP delen uitsnijden:

bp2b.jpg




Romp lijmen:

bp3c.jpg



Bovenvleugel steunen:

bp4u.jpg



Motorsteun, LIPO compartiment, overige delen:

bp5j.jpg



Benedenvleugel en stabilo met ailerons en hoogteroer.

bp6l.jpg






Aan/uit schakelaar erin gezet:

bp12c.jpg




Bovenvleugel moet eraf kunnen wat prettiger is bij
LIPO verwisselen en evt reparaties:

bp9t.jpg


bp10.jpg



Hoogteroer servo en verbinding:

bp13u.jpg




Voorlopig is het nu wachten op een bestelde programmeerkabel
voor de 6CH 2Ghz Tx:

bp11u.jpg
 
Goed bezig

wel nog een opmerking, de aan uitschakelaar is niet gebruikelijk bij vliegtuigen.
er wordt alleen een schakelaar gebruikt voor de ontvangerspanning. de motor trekt meestal teveel amperes om door een schakelaar te kunnen waardoor deze doorbrand en het toestel niet meer te bedienen is. tevens scheelt het ook weer gewicht wat je niet wil in dit soort kistjes.

gewoon de accu stekker gebruiken om aan en uit te zetten
 
Op het schakelaartje stond 10A maar dat is
schakelstroom waarbij de contacten kunnen
inbranden en gaan plakken. Dus maar niet
bij vol gas in of uitschakelen dan maar :nooo:.
 
beter kun je de schakelaar er tussen uithalen.
het is algemeen bekent dat deze schakelaars toch doorbranden. daarbij komt dan dat je een accu meestal leegvliegt en dus toch moet verwisselen waardoor de schakelaar overbodig wordt.
mocht je toch kiezen om deze te gebruiken test deze da uitvoerig op de werkbank. wel voldoende met je gas spelen

bij volgas starten schakelt de regelaar in de failsafe mode dus dat heeft geen effect.
 
Leuk toestelletje.

Maar let op met het schakelaartje, telkens je deze op on plaatst kan het zijn dat je vonkjes trekt en zo kunnen er zwarte plekjes ontstaan die na een tijdje geen kontakt meer gaan geven.
Tenzij het uitsluitend diend om je ontvanger appart te voeden.
Anders beter stekkertjes in elkaar steken.
Waarom ik dit vermeld, de meeste schakelaars, zowel relais vertonen op de moment van aan een dansend efect, dit word gewoon door de snelheid van aanschakelen veroorzaakt, er zit immers overal een veertje tussen dat hiervoor aansprakelijk is, bij het een wat zwaarder als bij het ander, maar dat is nu eenmaal een natuurwet.
Als je ongezien tegen een lantaarnpaal loopt kan het ook zijn dat je op je achterwerk beland, er is bots en weerbots.
In duidelijke taal, aktie en reaktie.

Johan.
 
Kan later nog wel. Nu is de vraag of een landingsgestel
nodig is. Er zit wel een propsaver op die een buiklanding
mogelijk moet maken op grasveld. Totaal gewicht is nu
420gram, motor vermogen 130Watt.
 
ik zou er geen landingstelletje op maken gewoon buiklandingen doen kan makkelijk.
vergeet niet eerst alle draden met tape vast te plakken.

probeer iemand een filmpje van de maiden te laten maken voor op t forum. ik ben wel benieuw hoe het vliegt.
 
Back
Top