epp en plakband

ik wil de rolroeren (depron) en de vleugel (EPP)met schaniertape plaken.
Maar op het EPP wil het niet vast blijven zitten ,nu heb ik gehoord dat je het eerst secondenlijm (voor EPP) moet voorbewerken en daarna licht schuren.
En dan de tape er op plaken maar het wil nog niet blijven zitten. :cry:
Wie weet raad?? :idea:

Niet met secondenlijm, maar met Uhu POR voorbehandelen. Witte houtlijm wil ook nog wel eens helpen.

Ik ben met een ZAGI bezig, Ankerweld 0099 spuitlijm zeer geschikt......

@ Rob De spuitlijm ben ik ook niet tevreden over dat heb ik op tempex gebruikt en laat ook los. :(

@joost En dat glasvezeltape kan ik hier nergens vinden alleen bij Effektmodell. Maar om daar 1A2 rolletjes te bestellen is ook wat. :?

Ik heb glastape gebruikt voor mijn Swift en dit plakt ook niet zonder het EPP eerst voor te bewerken met spuitlijm (bison). Hierna plakt het super!

heb ook al gehoord dat er soorten EPP zijn, de ene is vettiger dan de andere en op die vettige plakt bijna niets, misschien dat opschuren helpt ?
die glasvezeltape vind je hier in Belgie bij Gamma en GBBrico, kortom in de doehetzelfzaak om de hoek
Kris

Ik heb het met de spuitlijm (Bizon) gedaan want daar ging het het beste mee en INDERDAAD dat gaat het goed mee :lol: :lol: :lol:
Ik dank jullie voor alle reactie`s :D :D
Ik ben er mee geholpen bedankt

Hoi,

Het gaat prima om plakband op depron te gebruiken als je het maar even vast strijkt met de strijkbout of iets dergelijks. Dit gebruik ik op veel depron modellen en houd prima op depron en epp.

Mark

@Raymon
Zolang je zelf maar snapt wat je schrijft ben ik tevreden.
:D

Back