EPP ervaringen? bijv. www.aircombatmodels.com ??

• Topicstarter Topicstarter Red_Eric
  • Startdatum Startdatum
R

Red_Eric

Guest
Hallo allen,

Mijn eerste bericht en tevens vraag op dit forum: Op dit moment is m'n grootste hobby kitesurfen, in dat verband ben ik vaak op het strand; maasvlakte / Slufter.
Ik wil daar ook gaan zweefvliegen, eigenlijk ''soaren'' langs de duinen met EPP zwevers. De zwevers van bijvoorbeeld ''www.combatairmodels.com'' zien er goed uit en ik heb er lovende recensies van gezien op internet => In het kort: Het ARF gehalte valt tegen, maar 't vliegt fantastisch.(http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4725). Op de Nederlandse sites kom ik ze echter niet tegen. :(
Heeft er iemand ervaring met deze 'kisten' :?:

PS :!:

Ik wil geen discussie starten over het feit dat ik hier als beginner nog niet aan toe ben, dat weet ik! 8O De eerste lessen zijn reeds gepland; ik ga eerst met een Elektro zwever aan de gang, maar het doel is een EPP van aircombatmodels.

Multiplex Easy Glider is van Elapor, dit materiaal is sterk verwant aan EPP, lijkt me een heel goede deal om mee te beginnen!
Je kan deze later ook weer van motorzwever naar hellingzwever terugbouwen.....

Die dingen vliegen echt super en moeilijk???? jazeker maar ach wat maakt het uit je ram ze een paar keer op de grond en je kan gewoon weer verder vliegen en bij de slufter vliegen??? ik denk een half uurtje en dan staat de boswachter naast met het vriendelijke verzoek op te rotten!!
lees maar een het verslag op onze website:
www.elc190.nl bij evenementen 2005 texel kamp
Wij hebben het voordeel dat we deze kistjes zelf kunnen maken doordat een kennis het schuim kan regelen (hij moet het dan wel in blokken afnemen maar dei zijn zo op :P ) voor de rest:
zelfs de girls die met texel kamp mee gaan vliegen met deze kisten en nee ook zij krijgen ze niet kapot!!! :D het eenige waar je hem nog wel eens kapot tegen krijg is staggeldraad (prikkeldraad) een goed alternatief voor de slufter is onder bij de vuurtoren mocht de wind uit andere hoeken komen vliegen wij ook altijd op lancasterdijk en bij de pond.

Met vriendelijke groet Dennis

Hey Dennis,

Maar kennen jullie de kisten van combatairmodels? Is er iemand van jullie die er 1 heeft besteld?

Uit je verhaal dacht ik op te maken dat jullie op de Maasvlakte 'Slufter' vlogen,....nou ja maakt niet uit!

Kan tzt bij je terecht voor eventuele bouw tips?

Groet,.........Eric

Ik heb zelf een BE Hawk van Phoenix models (PMM)
ook van EPP. (maar de keuze uit aantal modelen bij PMM is matig)

ik vind het modeletje wat aan de zware kant en is alleen op de helling te vliegen (min 4,5 Bf), maar dit komt omdat het geheel met tape is bekleed en je kan ermee combatten en is dus niet kapot te krijgen

Ik vlieg zelf ook regelmatig op de Maasvlakte, maar alleen met goed weer (Nw 3-6 Bf)

Groet
Eric

Back