Equipment suitcases

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Jorrit, 1 sep 2004.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Omdat ik zuinig ben op m'n aparatuur had ik al een koffer voor m'n zender. Sinds kort heb ik er ook een speciaal koffertje bij voor m'n lader en koelbuis voor accu cellen. Zonde om die spullen telkens los mee te slepen, dan kun je wachten op beschadigingen.

    [​IMG]

    Gat rechts bovenin m'n zender koffer is normaal gesproken voor m'n digitale camera, die was nu even in gebruik...

    [​IMG]


    Post zelf ook foto's van jouw koffer(s)! Dan kunnen anderen misschien ideeën opdoen...
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    [​IMG]


    Lader en voeding zijn met een spanbandje bevestigd aan de koffer zo is het niet nodig om je kist vol te proppen met zetelvulling oid.

    [​IMG]

    Twee gaatjes gefreesd in de koffer om het spanbandje door te steken en aan de lader/voeding te bevestigen.

    Dit is mijn enige kist (buiten mijn startbak) die ik nodig heb, enne Jorrit wij koelen onze batterijen in de clubdiepvries( ijskast) :wink:

    Misschien kunnen we ook afspreken om onze startcases te showen (of bestaat al zo'n draadje???)

    Stevo
     
  3. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Heb ik ook al een tijdje, de rechter had ik altijd m'n voeding in, maar heb nu een nieuwe zender, en een el-cheapo computervoeding voor m'n lader. Dus de zender gaat 't koffertje in. Moet alleen nog ff wat foam regelen er voor. :)

    [​IMG]
     
  4. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Dat schuim uit de doos van je MC12 past precies in je koffertje. Alleen de lengte wat bijwerken. :)

    [​IMG]
     
  5. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    Koffertje is heel netjes, maar niet echt handig... ik heb meestal een rugzak mee, met een loodaccu en lader. In een koffertje sleep je je dan lam. Zender gaat onbeschermd mee, maar toch maar is zon koffertje halen.. :wink:

    [​IMG]
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik zie mijn eigen al met een startrugzak op het veld staan.
     
  7. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    :? zou jij zoiets op je rug houde?
    nee dus.

    Tim
     
  8. Xiro

    Xiro Guest

    hoeft niet op het veld te staan met rugzak om :p kan em ook neerzetten he... doe je ook met schooltassen :wink:
     
  9. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Zie hier mijn materiaal koffer.

    [​IMG]

    Ik kan alles (nog) kwijt in een koffer, maar het houd niet veel over sinds ik met grotere sleepboten ben gaan varen. Vooral het gewicht is een probleem met al die loodaccu’s.
    Maar misschien ga ik daar een inklapbaar steekwagentje voor kopen.
     
  10. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    @Jorrit

    Damn..that is smart :D Dat had ik zelf moeten kunnen bedenken :roll:

    :D


    edit:
    Tadaaaaaa:
    [​IMG]

    Heb de zender er maar omgekeerd in gedaan, zodat het deel waar de antenne in zit, boven zit als je de koffer draagt. Dan steunt hij hier ook niet op en zo hoop ik te voorkomen dat het stuk gaat, zoals ook bij m'n F14 is gebeurd.

    @xxman

    Is het wel zo slim om die schroevendraaier en die loodaccu's zo los in een koffer te doen?

    Imagine: "Schroevendraaier over de plus en min pool van loodaccu". ;)

    En ik kan je verzekeren dat het slecht is voor je schroevendraaier :p
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nu aan de andere kant kun je dan ook onmiddellijk je koffer terug vinden op een drukke dag op het terrein: JUST FOLLOW THE SMOKE TRALE :lol:

    Stevo
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Jorrit, die koelvin zit niet voor niets op die lader, en die krijg zo geeen frisse lucht meer..
     
  13. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Niek, ik laad ook niet vanuit de koffer. Meestal ligt bij onder de motorkap... :yes:
     
  14. Guest

    Guest Guest

    Heb ik mijn brandstofverleden ook lang gebruikt. Wordt altijd meewarig naar gekeken, maar zeker als je een stukje moet lopen van de auto naar het vliegveld ben je altijd als eerste uit- of ingepakt. Ronduit ideale oplossing. Zender in de ene hand (of in de tas). Model in de andere hand en de rest op de rug. Prima.

    Sinds ik alleen nog electrische modellen heb is het weer een koffer geworden. Veel minder troepjes nodig. :wink:
    [​IMG]


    :D
     
  15. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zou anders wel te doen zijn moest je de overstap naar die micro helis wagen Gerard :wink:

    Stevo
     
  16. Guest

    Guest Guest

    Juist dan heb je geen rugzak meer nodig. In een rugzak past een 5 literblik brandstof, startakku, startmotor, veel gereedschap, als het moet de (hand)zender, etc.... etc....
    :wink:
     
  17. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Dit is mijn oplossing.
    De zender is één van de duurdere voor de auto's op het moment, en dan tesamen met mijn accu's voor de auto, en reserve AA accu's voor de zender, en de x-tallen, kan ik dit zo mee naar binnen nemen voor het laden.
    De auto kan dan in de schuur blijven.

    [​IMG]

    Deze inlay is gemaakt van plukschuim, waardoor het heel gemakkelijk is om zo'n koffer te makken....
     
  18. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Waar haal je dat plukschuim vandaan :?:

    groetjess Jon :D
     
  19. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    @Jon "Rc_Freak_123",

    Plukschuim (pluckfoam) zit meestal al bij de koffer die je koopt, los te krijgen bij firma's die flght-cases leveren (moet je dan wel zelf op maat plukken ;-) ) .....
     
  20. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Oke ben namelijk van plan zo'n koffer te kopen maar moet je het
    dan op maat snijden zo jah met wat voor mes?

    groetjess Jon :D
     

Deel Deze Pagina