Er komt een juweeltje aan : FMS FW-190...

Verwacht in oktober !! :)

a4258668-157-comp_IMAG0526.jpg

RC Groups - View Single Post - FMS FW-190a 1400mm

Dan weet u het vast ;)

Ash.

Schuimpje !! En ik moet zeggen dat al hun schuimpjes sinds ze samenwerken met de leden van RCGroups met een factor 100 in schaal, looks en techniek verbeterd zijn.

De gemiddelde spanwijdte is 1 mtr 40, en ze hebben net ook een Hellcat, Stuka en P-38 gelanceerd die zeer mooi zijn.

Wat je allemaal niet kan bereiken als je echte samenwerking hebt ;)

Check op RCgroups de FMS topics maar, en op youtube vind je enorm veel van hun modellen. Soms wordt het merk Airfield genoemd maar dat is branding en heeft weinig met FMS te maken, dat is gewoon het verkopen onder een andere naam in de USA.

Ash.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zitten inderdaad heel wat juweeltjes tussen die schuimpjes, het nadeel blijft (vind ik) dat ze gouw beschadigen tijdens transport en dat het landingtoestel niet altijd grasbaan bestendig is.

Mvg Pascal.

Kwijl, kwijl, wat een prachtige kist!
deze firma heeft trouwens ook schiterende schuim modellen

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
Ik vind die fw190 schitterend idd, maar zou hem toch veel liever als houtbouw Bouwpakket bouwen ;), maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Freek

De FMS-jes schijnen voorbeeldig te vliegen...

Zja... groot, groter, grootst... dan de grote faomie van HobbyKing... een fraai ogende P-40N!

P40SILVERPNF-17693.jpg

Beziet dit draadje... fraai maar helaas toch met haken en ogen op punten... als je het draadje door worstelt... beetje bouwer lost dat wel op... maar voor de prijs zou het in orde moeten zijn...

Big, Big, Big..Hobby King P-40N 1700mm - RC Groups

Helaas? nog niet via warehouse .de te bestellen

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17693

Laatst bewerkt:
Pascal, dat is de FMS zero die op die site staat.

Ikzelf koop gewoon in China bij PW-RC die voert alle modellen van FMS.

RCcastle is ook goed in China net als Hobby King en het maakt niet superveel uit. Het DE warehouse heeft inderdaad niet alles maar ja.... de P-40N staat ook op het verlanglijstje aangezien daar een mooie Nederlandse "SNAFU" van te maken is :)

Ash.

De FMS-jes schijnen voorbeeldig te vliegen...

Zja... groot, groter, grootst... dan de grote faomie van HobbyKing... een fraai ogende P-40N!

P40SILVERPNF-17693.jpg

Beziet dit draadje... fraai maar helaas toch met haken en ogen op punten... als je het draadje door worstelt... beetje bouwer lost dat wel op... maar voor de prijs zou het in orde moeten zijn...

Big, Big, Big..Hobby King P-40N 1700mm - RC Groups

Helaas? nog niet via warehouse .de te bestellen

HobbyKing Online R/C Hobby Store : P-40N Giant Scale 6s w/flaps, lights & retracts 1700mm EPO (PNF)

Deze al wel in DE:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : P-51D Big Beautiful Doll 1600mm EPO w/Electric Retracts, Flaps, Lights (PNF) (DE Warehouse)

:)

Komen er nog meer aan (in de warehouse) ook de 1m70 versie.

Er wordt wel veel "geklaagd" over het retract systeem..... niet dat het niet stevig genoeg is, maar dat de wielen (poten) verder naar voor moeten staan om echt lekker te kunnen landen/starten op normaal gras.

Heb het hele draadje van begin af gevolgd. Problemen zijn er met de spinner. De spuitgietwerk komt niet stabiel uit de matrijs. Bladen zijn soms niet even zwaar. Dat kan tot vervelende vibraties leiden. Het vervangende onderdeel is ook niet in alle gevallen even stabiel.
Het is niet zo dat het landingsgestel niet ver genoeg naar voren klapt (er staan inmiddels wat filmpjes op YouTube met prima starts en landingen), doch de kunststof vork kan losraken van de meenemer in bepaalde omstandigheden/stand... ook weer niet bij iedereen... In sommige gevallen begaven servo's het vroegtijdig.
Ook het schuim komt niet altijd even strak uit de mal, heeft dan een helft van de romp een slangenhuidje.
Het lijkt me alles oplosbaar?

Maarja... een beetje knutselaar kan zulks een ARF'je aardig tweaken...

Het grote voordeel van deze foamie zit em natuurlijk in het gewicht (en crashbestendigheid?) en het geluid. Als je dat vergelijkt (ook de prijs) met de nieuwe ARF P-40 .60 van Top Flite?

Jaaaah! Tot SNAFU ombatten... willen we allemaal :) Is Neerlands trots!
Het lijkt me een leuke kist.

Laatst bewerkt:
Klopt allemaal inderdaad. Ik denk dat voor "ons" foam warbird fans het tweaken en modden gewoon deel is van de hobby. Ik zal nog wel ooit een balsa kist bouwen maar ik vind het overspuiten in andere kleuren, scratch builden van cockpits etcetera enorm leuk om te doen.... En het mooie van deze P-40 is dat ie dicht bij schaal 1/6 komt dus dan kan je er mooi een pilotenpop van Dragon of een ander merk in knallen :)

Ze hebben bij HK nu ook een mooie B-17 van bijna twee meter spanwijdte dus dat is ook erg gaaf... moet wel veel aan verbouwd worden maar dat is alleen maar leuk ;)

a4261123-6-B-17%20day%20047.jpg

Ash.

Laatst bewerkt:
Ik ben zeer geintresseerd in de 4fu v2 van fms.Zijn daar ook problemen mee?
Ik lees reviews van mensen die hem zo uit de doos vliegen en erg enthausiast zijn.

Is de v2 al ergens te krijgen? Ik kan hem nergens vinden iig.

Groeten

Peter

Ik ga zelf eens testen met een P51 van HK (als de heren van de fiscus één en ander rap willen terugstorten....). Uiteraard hebben al die kisten ziektes en RTF is ook niet echt een goeie woordkeuze (en zelfs dubieus) maar zoals reeds aangehaald hierboven in een post is dit voor iedereen die zich een klein beetje modelbouwer noemt zonder veel problemen op te lossen.

Stevo

Pascal,

Het wordt Big Beautiful doll als een soort hommage want die is het weekend van Duxford op zondag in het decor gegaan (ik heb op zaterdag zijn display nog gezien) dit terzijde.

Die van 1,6 meter EPO. Ziet er gewoon gelikt uit en is leverbaar via DE warehouwe en voor de prijs, tja.....

Verslag volgt zeker als ome fiscus wat wil voortdoen:2gunfire:

Stevo

@ Bullit3030... Je kan Henk de Haan eens bellen? Die had meen ik een Corsair in de zaak staan... Modelbouw Hobby Centrum Roden
Over het vliegen zou ik me niet druk maken. Dat doen ze goed. Wil je meer ins en outs weten dat moet je de uitgelezen draadjes van RC-Groups doorworstelen. Dan krijg je alles te weten wat je niet wilt weten.

Verder alleen nog twee .de adresjes... en een .ch

Flugzeuge | Shop | FMS Big Scale F4U Corsair, Brushl., m. EZFW, PNP, Grau | Giant Warbirds (1400) | Warbirds | FMS
FMS F 4U Corsair ARTF Big Scale W. Retract & Flaps (Ausverkauft...)

Warbirds / Giant Warbirds - ready2fly

Laatst bewerkt:
Oke top ik ga even kijken bedankt!!
Zijn er mensen die vliegen met FMS?

Hoe kan ik hun kwaliteit vergelijken, een van de betere?

m.v.g.

Peter

Laatst bewerkt:
Back