Er zit een gaatje in mijn piston

Een redelijk groot gaatje, en nu wilt hij niet meer starten.
Motor heeft altijd goed gelopen, heb nu sinds kort 30% nitro ipv 15%
Heb de motor opnieuw afgesteld maar blijkbaar toch niet helemaal goed.
Hij draaide nogthans vrij rijk toen ik opsteeg, maar 2 minuten later viel hij uit de lucht.

*nu met foto*
piston.jpg

En nu mijn vraag :)
terug een os 50 hyper
of redline motor ?
of die align motor ? (die lijkt verdacht veel op die van os.)

Laatst bewerkt:
oeiii motortje veel te warm geworden .. maarre waar moet het in ?

Hoi Tim , lang geleden !
Heb je een extra shim gestoken voor die 30% , daaraan kan het liggen want je krijgt dan teveel detonatie waardoor de temperatuur hoog oploopt .
Waarom geen nieuwe zuiger steken ? De rest van de motor zal wel niet slecht zijn . Heb ik gedaan met een C-spec 91 ,die loopt nog altijd .

Als je met 15% meer power wil moet je een Redline kopen , ik vlieg er nog altijd mee en het heeft van mijn Raptor een ander beestje gemaakt .

Anderzijds heb ik hier nog 2 haast nieuwe motoren te koop liggen , 1x OS 50 Hyper en 1x YS 50 .
Groetjes

Veel en veel te veel nitro.

Als je meer power wil, kijk dan eens bij iets zwaardere motor van Rossi (ook: Novarossi). Het moet er wel in passen natuurlijk. Rossi maakt in het algemeen goede en zeer krachtige motoren.

Te arm en te hoge compressie. Ik denk dat je de motor net niet genoeg rijker hebt gezet helaas.

heb je bij de nieuwe motor een extra chim gekregen voor als je met 30% gaat vliegen ?
hoezo is dat trouwens teveel nitro dan aangezien 90 % van de helivliegers dit gebruikt ? succes met je nieuwe motor , helaas eerst invliegen :]
mvg ferry

Gewoon simpel een carbsmart installeren, die je regelt dan je temp van je motor.

Succes met je nieuwe motor !

Grtz,
Dirk

Succes met de Redline , je had beter de zwarte TT pipe erbij gekocht , schijnt dat ie zelf beter is dan met de Hatori en goedkoper .
Met de Redline hoef je zelf niet met 30% te vliegen op 15% kom ik zelf geen power tekort op de Rap50 . Ik tune de motor op het geluid , als je de vingertechniek gebruikt kun je hem zelf nog wat indraaien voor maximum power .
Indien je 30% vliegt de extra shim derin steken want hij word geleverd voor 15% !
Groetjes

Die zwarte TT pipe hadden ze niet op voorraad. Spijtig

Maar mag niet klagen nu, ik vlieg terug met 20% nitro en heb nu power genoeg.
Die lichtere paddles zijn ook leuk :)

Veel en veel te veel nitro.

Als je meer power wil, kijk dan eens bij iets zwaardere motor van Rossi (ook: Novarossi). Het moet er wel in passen natuurlijk. Rossi maakt in het algemeen goede en zeer krachtige motoren.
sry voor de kick... maar Rossi is geen novarossi hoor ;-)

maar een gat in de zuiger, dat hebben ze zelfs hier bij novarossi lang niet gezien!

resultaat van gewoon veel te arm gedraaid !!

van 15 naar 30% kan goed een halve slag rijker moeten op hoofdnaald.

erg verwonderlijk dat je plug niet eerst de geest heeft gegeven.........

cylinderwand onbeschadigd ? dan vlieg je weer voor 17 dollar.....

heb je bij de nieuwe motor een extra chim gekregen voor als je met 30% gaat vliegen ?
hoezo is dat trouwens teveel nitro dan aangezien 90 % van de helivliegers dit gebruikt ? succes met je nieuwe motor , helaas eerst invliegen :]
mvg ferry

Ik zit meestal bij de auto's, maar uit curiositeit en zonder extensief te zoeken eerst: hoe vlieg je een motor in?
Bij een auto kun je de eerste zoveel tanks rustig rijden, maar bij een vliegtuig komt hij gewoon naar beneden zeker als je te rustig gas geeft?
Of gebeurt dit gewoon met de motor vast gemonteerd op de grond?

Back