Al één van de veiligere versies dan wat ik online al gezien heb. Vaak zie je iemand op een stoeltje tussen die gehaktmolens van props zitten. Effe te hard neerkomen en je valt van je stoel de draaiende props in. Of met slechts 4 props. Wordt "leuk" als er eentje stopt met werken... Verder stel ik me telkens de vraag wat hun noodplan bij motoruitval is. Een vliegtuig kan wat zweven, net als een paramotor. Een heli kan in autorotatie gaan. Maar een multi-rotor wordt toch een baksteen?
Met een helikopter op zo een lage hoogte heb je altijd voldoende energie in de rotor zitten om hem netjes neer te zetten bij een motor uitval. Je hebt dan gelukkig 1 rotor. Op grote hoogte is de autorotatie goed te doen. (zelfs een examen onderdeel) Bij de multi rotor zal er best 1 motor mogen uitvallen, maar bij een crash in het elektronische systeem ben je hopeloos verloren. Autorotatie is niet mogelijk (baksteen dus) Deze testpiloot, je kunt hem gerust pionier noemen, vliegt niet voor niets zo laag en langzaam.
Ben het helemaal eens dat het gevaarlijk is , maar desondanks zou ik het best ff willen proberen, dan maar laag bij de grond, en in geval van paniek RTH wel ff de hoogte juist instellen van te voren