Erix fpv vragen topic

• Topicstarter Topicstarter HBFP NL
  • Startdatum Startdatum
H

HBFP NL

Guest
Hoi fpv-ers,

Ik ben aardig noob op het gebied van fpv en electronica en zit met een vraag, en er zullen er vast nog vele volgen. Dus dacht ik laat ik een topic openen.

Vraag:

Ik heb het volgende setje
STCR351305.jpg

HobbyKing Online R/C Hobby Store : 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set

Nu wil ik een connector gaan solderen aan het zwarte voedingskabeltje en heb geen idee wat de min en wat de plus is. Op de afbeelding is tezien dat op de ene draad lange grijze strepen staan en op de andere draad staat wat mini letters die ik niet kan lezen.

Wie kan me vertellen welke draad de plus mag worden op de connector die op de lipo wordt aangesloten??

Staat ook op de sticker op de ontvanger wat min is en wat plus op zijn aansluitingen. Over het algemeen is binnen de plus en buitenkant de min.
Dan even kabeltje doorpiepen met een multimeter welke draad waarop zit.

Staat ook op de sticker op de ontvanger wat min is en wat plus op zijn aansluitingen. Over het algemeen is binnen de plus en buitenkant de min.
Dan even kabeltje doorpiepen met een multimeter welke draad waarop zit.

Hoi Klaas,

Stikkertje gevonden :p

Naast me ligt het kabeltje, daarnaast een multimeter. Hoe piep ik het kabeltje door? Hoe stel ik de multimeter in? En wat ga ik zien als ik de kabel piep.

Zoals ik al vertelde ben ik een echte electro noob :D En wel ee nnoob met multimeter.

grappig ,het heet piepen omdat je niet hoeft te kijken, ALS je meter het kan piept hij bij een weerstand van bijna 0.

Laatst bewerkt:
Hoi Klaas,

Naast me ligt het kabeltje, daarnaast een multimeter. Hoe piep ik het kabeltje door? Hoe stel ik de multimeter in? En wat ga ik zien als ik de kabel piep.

Zoals ik al vertelde ben ik een echte electro noob :D En wel ee nnoob met multimeter.

Stel je multimeter in op weerstand. (Ohm)

Hou de rode draad (van de multimeter) op de binnenzijde van het stekkertje (die normaal in de ontvanger moet) Kijk nu bij de losse uiteinden van de kabel (met de zwarte kabel van de multimeter) waar de meter uitslaat. Dit is dan de plus en je weet hoe je de stekker naar de lipo er aan moet maken. ;)

Laatst bewerkt:
Stand omni grondstation

Beste FPV-ers,

Wat is de stand voor een omni op het grondstation?

Ik heb mijn 2.4GHZ van rc tx altijd naar links of naar rechts wijzen, hoe zit dat nu met de rubberduck van mijn 5.8 op de video ontvanger?

Bedankt voor de antwoorden!

Beter is het om de rubberduck onderaan het vliegtuig te monteren en naar beneden later wijzen. Komt omdat het type antenne dat hier meestal inzit een heel klein beetje zijn stralingsvlak omhoog heeft staan als de antenne omhoog wijst, is maar een paar graden maar toch. Gezien het feit dat je vliegtuig hoog in de lucht zit (100m en meer :-) zal het signaal iets sterker zijn als de antenne onder het vliegtuig zit. Verschil is het grootst als je een scherpe bocht vliegt.

Helemaal gelijk Willemjan. Alleen om de kist op te vangen voor elke landing is ook zo een gedoe.. of een hoog landings gestel plaatsen ??
maw landen is zo vervelend met zo een sprietje... De connector op je zender gaat het ook zo waarderen.... :-(

Helemaal gelijk Willemjan. Alleen om de kist op te vangen voor elke landing is ook zo een gedoe.. of een hoog landings gestel plaatsen ??
maw landen is zo vervelend met zo een sprietje... De connector op je zender gaat het ook zo waarderen.... :-(

Hoi Freijn: Even "out of the box" denken, je kist is niet van metaal maar kunstof en hout dus je kan de antenne ook deels op zijn kop in je kist inbouwen. Zal dan minder een probleem zijn met vangen:yes:En zo'n enorme antenne is het toch niet :) Als het hout niet nat is zal de demping niet of nauwelijks merkbaar zijn.

Eric, als je dichtbij of juist erg ver gaat vliegen maakt heel veel uit.
Een rubber dukkie plaats ik altijd ene graden of 30 naar rechts of links, akls er wat gespeeld word met bhet kistje. Ik weet niet waarom. Wanneer er storing is, en je verdraait de omni wat dan komt 9 van de 10 keer het beeld terug. Komt bij dat je nog niet ver bent gegaan Eric, met als resultaat dat je veel door het nulpunt vliegt.
Door ook nu de omni wat te draaien verschuif je dit nulpunt wat.

Ga je verder dan de dus de antenne's recht overeind, alleen was dit niet op jou van toepassing.

Verticale of horizontale polarisatie?

Ik keek net eens door de manual van mijn patch en ontdekte dat ik mijn patch met draad naar beneden gemonteerd een verticale gepolarisatie geeft. Volgens de informatie vlieg ik dus vertcale polarisatie, mijn rubber duck op de Alula staat rechtop.

1. Iets in me zegt dat horizontale polarisatie de way to go is. Is dat ook zo?

2. En in hoever kan ik een manual vertrouwen?

Ik heb een 8dbi patch van L-com (L-Com staat achterop de patch).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kon toch nog even logisch nadenken :)

Omni staat rechtop dus de polarisatie is vertikaal :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Je verbetert jezelf inderdaad. Gewoon allebij rechtop. Dus verticale polarisatie. Je moet weer eens wat filmpjes posten.

Ik heb de mod gevraagd mijn account te verwijderen!

Zie jullie snel op een ander forum.

Back