Ernstig Youtube/Vimeo up-load probleem

Robbie TPC

Forum veteraan
Ik heb een probleem met ge-uploaden filmpjes naar Youtube en Vimeo, het gaat om opnames die gemaakt zijn met de waterdichte Kodak Mini camera. Als ik de filmpjes upload verschijnt er een storing in het beeld, het gekke is dat die storing er niet is als ik het originele bestand afspeel op mijn laptop. Als ik die opnames upload naar Photobucket is er ook geen storing :confused:

Dit is het filmpje die ik gisteren naar Vimeo ge-upload heb, met storing.
Untitled on Vimeo

Hier het zelfde filmpje ge-upload naar Photobucket, zonder storing.
D.U.C.K. V Test 1 video by propceeper - Photobucket

Ik had al aan alle mogelijke bellen getrokken bij Youtube (waar ik het filmpje inmiddels verwijderd heb), maar geen respons gehad.
Heeft iemand enig idee waarom er een storing in de opnames zit ?

Nee Robbie, ik heb al vele films geplaatst, waarbij ik enkel heb gemerkt dat 6 minuten film 5 uur duurt.
Verders geen opmerkingen over tjoepjoep

Up-loaden duurt lang, gisteren 1 uur bezig geweest met een opname van 2.20 minuten.
Echt balen word het wanneer je 1 uur kwijt bent aan een up-load met een storing in het beeld :-(

Heb je iets van videobewerking op je pc? met windows movie maker moet het ook lukken. Je video als eerste fragment gebruiken en exporteren. Op deze manier wordt hij weer even door een videocodec heengehaald.

Wat je ook even kan proberen is met een tooltje van Freemake (freemake video converter (www.freemake.com) even het formaat omzetten. Het resultaat is gelijk (andere codec), en daarna de upload opnieuw. Als het beeld op je eigen systeem klopt is het vaak zoiets.

Het laatste zou ik eerst proberen.

Succes.

Ik mis het formaat waarmee je upload in het verhaal, mov, avi, Divx (een voortborduursel op Mpeg4) en zo voort.

Youtube heeft een bloedhekel aan het één en vind het ander lekker (avi's gaan perfect) mov's vindt het maar niets en het duurt dan ook heel erg lang omdat deze moeten geconverteerd worden door youtube zelf.

Zoals mijn voorhanger (LenartB) aanhaalde, een toegewijd videobewerkingsprogje downen of een converter zoals deze :

Download free flv converter - Softonic

Een schitterend progje die de meest exotische extensies kan omzetten naar gangbare formaten of formaten speciaal voor videoupload. Daarna op youtube zwieren.

Stevo

Het gaat om een avi bestand, vorig jaar gingen de up-loads van de Kodak Mini camera wel goed, zonder storing.

Net weer iets ge-upload naar youtube, met dit als resultaat :bad-words:

Hier een screencap genomen vanaf het originele bestand, niets mis mee.

kv.jpg

Back