Ervaren hulp gezocht.

Hallo,

zoals jullie misschien hebben kunnen lezen heb ik een Hornet CP bestuurd door een Graupner MX-12 zender.
Enkel is het begin voor mij erg moeilijk heb ik gemerkt, ik heb weinig verstand van de zender omdat hij zo uitgebreid is en verder ben ik bang mijn heli in puin te vliegen.. :oops:
Zijn er mensen in de buurt van Bergen op Zoom die mij willen helpen met het leren helivliegen, en eventueel ook hulp willen bieden bij het leren kennen van mijn zender?
Ik heb een auto dus kan ook eventueel verplaatsen, voor diegenen die richting mij willen komen daar staat de koffie altijd voor klaar! :D

Groet Lars

Ik bedoel eigenlijk gewoon een persoon, waarmee ik gezellig mee kan vliegen, en dus ook ervaring opdoen...

jammer dat bergen op zoom te ver weg is. ik had je graag geholpen zover ik kon natuurlijk.... ik zoek eigenlijk ook gewoon iemand in de buurt om mee te vliegen etc. ipv een club.

succes ermee in ieder geval

Als je niet bij een club gaat vliegen (en zelf diverse wielen gaat uitvinden ;) ), weet je nu in ieder geval bij welke locaties je vijf kilometer uit de buurt moet blijven, i.v.m. wederzijds storen.

Sorry hoor Ron, maar ik zou met een Hornet ook niet zo snel bij een club aan vliegen... Met zo'n microprul heb je toch niks aan een veld :wink:

Cheers,

Richard

Ik ken de Hornet niet (ik ben zeer achterhaald qua huidige stand van types/merken helicopters), maar de MX-12 wel, vandaar die opmerking over 5 km afstand tot modelvliegveld in acht nemen.

Qua afstand heb je wel gelijk, de Hornet is echter een micro helicopter... dus daar heb je niet veel ruimte voor nodig.

Overigens is het niet mogelijk om elkaar te storen als je meer dan 1 km uitelkaar staat met je zender en enigzins in de buurt van je eigen zendapparatuur blijft. Dit heb ik met enkele andere mensen getest.

Cheers,

Richard

Een zender kan een toestel in de lucht tot op 3-5km storen. Als je je met je toestel 1km wegloopt/rijdt, en je toestel dus laag bij de grond is, is die stoor-afstand kleiner. E.e.a. is ook afhankelijk van weer en aard/water-omstandigheden. Daarom 5km aanhouden

Een zender kan een toestel in de lucht tot op 3-5km storen. Als je je met je toestel 1km wegloopt/rijdt, en je toestel dus laag bij de grond is, is die stoor-afstand kleiner. E.e.a. is ook afhankelijk van weer en aard/water-omstandigheden. Daarom 5km aanhouden

In theorie, de praktijk wijst echter iets anders uit. Het is natuurlijk nooit onverstandig om een veilige afstand te bewaren, 5km is zeker ver genoeg.

Cheers,

Richard

Voor veel praktische info over afstellen heli en programmeren zender kun je eens kijken op http://www.helifreak.com/viewforum.php?f=95&sid=aff7aa802d59430848e9132d0b53815b

De vele duidelijke, stap voor stap video's waren een enorme hulp voor mij als beginnend helipiloot bij het bouwen van mijn T-rex.
Ondanks dat de gebruikte zender in de video's een Futaba was, kun je toch vrij gemakkelijk de overeenkomende functies vinden op je eigen zender (in mijn geval een MX16s).
Door de video's wordt veel beter dan uit de gebruiksaanwijzing duidelijk wat de diverse functies precies doen en hoe je ze moet instellen.
Succes!

Back