ervaren zeiler zoekt eerste modelschip

• Topicstarter Topicstarter jhbos
  • Startdatum Startdatum
J

jhbos

Guest
Hoi ervaren modelzeilers,

ik zeil m'n hele leven al, alleen 'zelf'. We hebben nu een kajuitjacht van 10 meter. Het lijkt me geweldig om een modelboot mee te hebben om in de haven en tijdens ankeren te zeilen (op en rond het ijsselmeer).

Ik volg marktplaats al een half jaar, maar kan niet goed een keuze maken. Ik zoek iets van 150 tot 250 euro, boot van ongeveer een meter lang, liefst beetje racer model. Zo zag ik al vaker van die Kyosho schepen, maar kan niet zo goed beoordelen welke ik dan moet hebben. De Seawind ziet er erg mooi uit, misschien is de 770 ook wel interessant,

Ik heb eerder al wel eens naar de K-klasse gekeken, maar dat is echt te groot (en te duur om mee te starten). Makkelijk mee te nemen is wel een voorwaarde. qua zeileigenschappen ben ik als zeiler behoorlijk kritisch. Maar met modelzeilen heb ik geen ervaring daarom zou ik graag van jullie tips en aanbevelingen krijgen. Waar ik op moet letten. Ik kan me voorstellen dat ik binnen een jaar zo enthousiast ben dat ik wil 'doorgroeien'daarom zoek ik wel in de meer courante modellen.

COncrete vragen:
- welke modellen beveel je aan?
- waar moet ik op letten bij de aankoop van de boot en van de apparatuur?
- kan ik voor het gestelde budget een goede start maken?

Graag jullie input of verwijzingen.
Huib

De Seawind van Kyosho is een goede zeiler, maar nieuw moet je daar toch iets meer voor neertellen dan 250 euro... En dan heb je alleen nog maar de kale boot, en geen RC. Dit kost, inclusief schootlier toch ook al gauw 170 tot 200 euro.
Ik heb mijn Seawind te koop staan; 3 jaar jong, als recensiemodel gebouwd voor een bekend Nederlands modelblad.
Als je belangstelling hebt... Laat maar horen.

Roel

Ik weet niet hoe ik direct naar je moet reageren, maar ik heb in die seawind wel interesse. Biddinghuizen kom ik weinig, maar in april kom ik vast wel weer in kampen. dat kan ik wellicht combineren.

zou je me wat meer info willen sturen op info@huibrecht.nl? (foto en details en een prijs)

groeten
huib

Zijn er nog meer suggesties? Kan iemand boten vergelijken van verschillende merken? bijv. Robbe met Kyosho of zo.

graag je mening

Hoi jhbos,

ik heb zelf een Yamaha 60 (whitbread)gehad deze heeft bijzonder goede zeileigenschappen en ziet er strak uit.Alleen zwengelt de L-kiel verschrikkelijk, maar ik denk dat je dat wel kan oplossen.Nu zeil ik met een S75 is ook zelf te bouwen maar is meer een snelle racer en er zitten geen details op,maar hij zeilt super snel.Is vooral geschikt voor mensen bij wie het meer om het zeilen gaat dan om details.

http://www.s75.nl/

groetjes Robert

Al eens gekeken naar de Kyosho Fortune 612 ? compleet gebouwd met RC
voor rond de 200 euro. ( www.kyosho.com )
Ziet er goed uit lijkt op een american cup racer.
en is goed te vervoeren, 612x13x113 cm

Erik

Maar kun je iets vertellen over hoe die vaart? en kun je dit vergelijken met andere modellen??

hb

Kom eens langs op www.micromagic.nl en bezoek een van onze zeillocaties of kom zondag as langs op Madestein(Den Haag) mag je met mijn MM zeilen. Voordeel is dat dit verkleinde 1meter klasse is(50%) te koop via MM voor 105 Euri exclusief RC spul zit je met zender op plusminus 170 euri!!!! bij 2brothers zijn ook leuke pakkettten te koop voor weinig. Het bouwen stelt ook niet zo veel voor tenzij je er een mooi schip van wilt maken. Andervoordeel kan mee op voorstoel!!!is maar 53cm lang. Kijk ook is op www.vghm.nl en www.hmbc.nl bij de fotoverslagen voor impressie. Laat maar weten of je zondag komt via pb-tje Ik ben er van af plusminus 11.15.

LaurenZ/MM117

Ik heb een boot aangeschaft vanuit dezelfde overwegingen die jij maakt.
Een MicroMagic. Handzaam en makkelijk aan boord te bergen.
De zeileigenschappen zijn echt geweldig; het bootje reageert op de trim als grote boten. Je kan er heerlijk mee experimenteren totdat je de goede trim hebt gevonden.
Kijk een op mijn site: http://home.wanadoo.nl/hansfontijn

Back