Ervaring Absima thrust brushed motoren

Ben eens aan het kijken naar een leuke brushed motor en op conrad kwam ik de absima motoren tegen.
Meer bepaald de thrust eco motoren en de thrust b-spec motoren.
Veel verschillende turns verkrijgbaar maar ik zou voor een 15 turns ofzo gaan.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
De b-spec kan je de endbell open maken en dus ook andere koolborstels en veren steken/onderhoud doen,de eco thrust motoren zijn gewoon met vaste endbell.
Prijs voor een b-spec is 20 euro,eco thrust 10 euro.
Volgens mij zeker het proberen waard en aangezien je 25 euro moet besteden om geen verzendingskosten te krijgen dacht ik ze alle 2 te proberen.
Maar begin nu toch te twijfelen om misschien toch niet iets meer/hetzelfde bedrag uit te geven aan een motor waar ik zeker van ben dat deze goed is.
Of misschien maar 2 b-spec motoren als deze goed zijn? Als de eco thrust ook goed blijkt te zijn misschien maar 2 daarvan? Dan moet ik nog wel voor 5 euro extra iets zoeken maar dat vind ik wel ;)

Het gaat dus om deze motoren:

Absima Thrust ECO elektromotoren type 540 serie Brushed 7,2 - 7,4 V stationair toerental 32000 omw/min turns 15 in de Conrad online shop | 239466

Absima Thrust B-SPEC elektromotoren type 540 serie Brushed 7,2 - 7,4 V stationair toerental 32000 omw/min turns 12 in de Conrad online shop | 239454

Alle ervaringen/gedachten mogen gegeven worden.

De Eco 15t heb ik in de minion. Rijdt wel goed, maar zorg voor veel koeling, want het is een motor die het snel warm krijgt.

De Eco 15t heb ik in de minion. Rijdt wel goed, maar zorg voor veel koeling, want het is een motor die het snel warm krijgt.

Was ik al bang voor :) Het is voor in mijn kyosho boot eigenlijk,nu steekt daar een tamiya technigold in maar die gaat iets te traag naar mijn zin.
Aangezien ik toch wat schrik heb om in zo'n vintage boot een brushless te steken dacht ik aan een wat snellere brushed setup.
Hier wordt nog wel waterkoeling in gemaakt,ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat concreet ga doen met zo weinig mogelijk schade aan de romp qua gaatjes enz. Waar de waterpickup enz.
De waterkoeling zou dan wel een pak moeten helpen normaal,maar wilde hem dan eerst zonder testen en als het echt heet wordt toch voor waterkoeling gaan.Die technigold wordt ook best warm,vandaar ook de wissel,wil deze motor een beetje sparen.
Als regelaar wordt nu een dynamite 15t waterproof gebruikt maar met die 15t motor erop is dat misschien op het randje,heb hier nog een xl5 liggen van traxxas dus waarschijnlijk deze dan ook monteren.

Heb je een filmpje van die eco in de minion?

Thanks! Hmm lijkt mij wel een leuke motor,hoop alleen dat hij het dan even vol houd in de boot.
Misschien toch maar 2 bestellen dan... en dan nog een pinion ofzo voor mijn auto's :D

Edit: Zie net dat deze precies een redelijk klein asje hebben voor de pinion,en bij de review staat dat ook...Weet niet of deze te monteren is dan.Zal ik effe de boot moeten checken of ik wat kan aanpassen.

hmm moet misschien nog net lukken dan,bestellen maar zeker,dan weet ik het direct. :)
Bedankt voor je hulp,dacht wel dat jij zou reageren ;)

Bestelling vanmiddag nog gedaan,2 motortjes en een setje pinions 20 en 21 van tamiya.
Laat je nog wel wat weten dan als het zover is.

Back