Ervaring goedkope lipoladers

Dit jaar zijn de bekende modelbouw merken met enkele goedkope Lipoladers op de markt gekomen. Meestal te verkrijgen voor onder de 20,- Euro, maar dan wel alleen beperkt op Lipo-cellen, maar toch nog redelijke spec's, 1-4 Lipo-cellen tot 3A.
Lijken mij ideale ladertjes om op een indoor-evenement een 2de packje te laden.
Iemand ervaring met deze ladertjes.

6437.jpg
Graupner Lipo Charger 4

P1001_1-8436.jpg
Robbe Power Peak Lipo 300

Of vergelijkbare andere ladertjes.

Een nadeeltje zie ik al, die draaiknop voor de stroom-instelling. Deze kan per ongeluk verdraaid worden door wel of niet geintresseerde.

Rick

ik heb die van rcstore.nl. Voldoet tot nu toe prima. Kan 2-4 cellen laden. Heeft gewoon verschillende ingangen met verschillende stekkertjes. zitten 4 ledjes op. Die branden allemaal groen en als je bijvoorbeeld een 2 cellen pakje instopt gaan er 2 rood branden. Nou, dan kan er toch weinig meer fout gaan. Stroom kan je niet instellen. Zal ook niet zo hoog zijn, maar heb mijn 3s1800mah pakje in zo'n 2,5 uur volgeladen. Vind ik goed genoeg.

Ik heb als tweede lader de robbe, prima lader, laad de cellen net zo vol als mijn schultze en geeft aan wanneer de 90% bereikt is.
De stroom is inderdaad in te stellen en te veranderen tijdens het laden, wanneer je dat geen goed gevoel geeft is dit geen goede lader.
Voor de rest detecteert deze zelf het aantal cellen en laat dat ook zien dmv ledje.

Menno

Graupner Lipo4 draait hier als tweede lader tot volle tevredenheid, ook bij vrijwel volle cellen wordt altijd het juiste cellen aantal geselecteerd.
Het ding is idd volautomatisch en doordat de capaciteit van de cellen ook achterhaald moet worden duurt het laadproces ongeveer 10% langer.

Mijn voorkeur zou nu uitgaan voor de goedkope Robbe, vooral omdat die ook aangeeft wanneer het pakket voor 90% vol is, dit betekent namelijk sneller laden tot 90% en hooguit een minuutje minder vliegen ;)

Pjotrrr, wat voor Lipo packs laadt jij er mee, die 10% klinkt een stuk korter dan die 2,5 uur voor een 1800 3S pakket van Sietse.
Gebruik je hem alleen voor lichte indoorpackjes, dus met lage stromen. Misschien gaat het 'uprampen' van de stroom heel langzaam, wat dan vooral nadelig is voor packs met een hoger capaciteit.

Rick

De prijzen en spec's van de Graupner en Robbe zijn beter dan de door jouw gevonden laders Marcel.

Anders doen we een combi bestelling bij Bichler, 2 Robbe PP Lipo 300 en een stelletje Simprop Activator spuitbussen, anders komen we de volgende indoormeeting niet meer door.

Rick

Ik ben ook opzoek naar zoon >20 euro ladertje.
Dit heeft een iets andere reden dan die van jullie, Ik heb namenlijk een tijdelijke lipolader nodig totdat ik genoeg geld heb voor een "goede duure".
Omdat er een lipo is ontploft terwijl die boven op mijn lader (robbe ultimate) lag. Mijn schuld! :oops:

Ik heb van een clublid (bedankt robin) tijdelijk een ladertje geleend, nl de graupner. De bovenste foto.
En ik ben er opzig best over te spreken, redelijk snel en ongelovelijk makkelijk (tja wat wil je, hij heeft 1 knop).
Dus ik wil er zo een kopen, maar omdat het best wat haast heeft koop ik hem het liefst direct in een winkel (dus in nl), omdat een bestelling vaak lang duurt. (heb al 2 en een halfe week een bestelling bij bichler lopen)

Maar WAAR is hij nu tekoop, tot nu toe heb ik vaak gehoort dat hij uitverkocht is :(.

:lol:"stelletje Simprop Activator spuitbussen, anders komen we de volgende indoormeeting niet meer door. ":lol:

Mijn ervaring met de Graupner is inderdaad alleen met 2s350 en 2s450 pakketten (Laatste van E-Tec, te koop bij ACW voor 14 euri ;) )
Die E-tec pakketjes zijn voor indoor super, houden meer Voltjes tot aan het eind als de Kokams....
Voor de grotere pakketten gebruik ik de Ultra Duo Plus 30

www.jenjmodelbouw.nl heeft de Graupner Lipo4 op voorraad, telefonisch bestellen daar gaat vlot!

Ik ben volgende week in Markelo, nog iemand wat in de juiste vormen gesneden depron nodig?
( Ik kom dan vrijwel langs J & J, wil ook wel een ladertje meenemen evt....)

Peter

Ik heb de multiplex MULTIcharger , die lijkt heel veel op de Robbe Power Peak Lipo 300 zelfde draaiknop , zelfde startknop , alleen is die voor nicd en nimh :wink: , ik heb nooit last van het veerdaaien van het knopje, ik vind het wel makkelijk, ik ben dus ook van plan een Robbe Power Peak Lipo 300 te kopen , of de nieuwe versie van de multiplex MULTIcharger met lipo functie.

ik heb die van graupner laatst gekocht bij quartel voor 14 euro ongv.
hij werkt goed hoor...hij is inderdaad wat trager met opstarten (dus het daadwerkelijk laden) maar voor die prijs hoor je mij niet meer.

ey wartexx, die multiplex MULTIcharger klinkt goed. ik ben echt super tevreden met mijn goedkope lipolader. Ik gooi mijn accu eraan, hij laad ze op en schakelt vanzelf uit zonder dat mijn accu's ontploffen. Nou, dat vind ik dus genoeg. dat moet hij doen!

Probleem is dat ik voor mijn nimh accu's nog nix goed heb. Zit nog steeds met een oude lader (max 0.5A) die ik op een timer heb zitten. Daarom heb ik het liefst een kleine lader op 12 volt voor nimh accu's tot 8 cellen (ook voor mijn zender) die vanzelf afslaat!.
Waar heb je die multiplex MULTIcharger gekocht? en hoe duur?

Ik ben voor een beginnende modelvlieger (9jaar!, dus dat moet niet fout gaan met veel knopjes, het laden) op zoek naar zon ladertje, en mijn oog is inderdaad ook gevallen op dat graupner ladertje, verkrijgbaar bij rctechnics. Daar zijn de accus ook nog eens goedkoop, en met het bestellen en de service heb ik goede ervaring.
Ik zocht alleen nog naar wat positive ervaringen over de lader zelf, bij deze gevonden :)

Groeten!
Tim

Multiplex multi charger is te koop in heel veel winkels ( oa die *** hobma)
en kost 30 euro , daarmee laadt je nimh en nicd, 1-8 cellen met delta piek en auto detectie met een laadstroom instelbaar van 0,1 -5 A HEEEL GOEDE LADER jammer dat er geen gegevens uit komen , nooit problemen mee gehad.

Back