ervaring HET-rc F18 ?

Een vriend heeft zich een F18 van HET RC aangeschaft, met bijhorende wemotec fan en HET 3W brushless motor. Nu zat er geen handleiding bij het toestel. We zoeken nu de roeruitslagen en de ligging van het zwaartepunt. Ook vragen we ons af of een handstart mogelijk is, of anders een katapult start? Alvast bedankt!

Bedankt!

het toestel heeft inmiddels gevlogen, maar naar onze verwachtingen niet snel genoeg. Welke motor kan er in de wemotec fan op 4 lipo cellen werken? De HET RC 2W zal het niet lang uithouden vrees ik

Een 3W of Mega 16/15/3 moet lukken op 4slipo maar of dat sneller gaat...
In de Sniper en Pyranha draadjes is veel te lezen over verschillende setups.

Pjotrrr zei:
Een 3W of Mega 16/15/3 moet lukken op 4slipo maar of dat sneller gaat...
In de Sniper en Pyranha draadjes is veel te lezen over verschillende setups.

Volgens mij vlogen ze al met een 3winder, tenminste dat staat in het eerste bericht.

Als je nu een 3winder hebt, dan kan je nog gaan voor een Hetrc 2W20, of voor een mega 16/20/2
Dit zijn de nog redelijk goedkope oplossingen voor op 4S te kunnen vliegen. Let wel even op met je regelaar, dat je niet over je Amperage heen gaat. En kijk ook of je lipo's de stroom aan kunnen.

Ik heb zelf het idee dat een 2Winder op 3S sneller is dan een 3W op 4S. Maar de vliegtijd van de 2winder is stukken kleiner dan de 3 winder (scheelt ongeveer 15A tussen beide motoren in een minifan)

groeten Paul

Ik heb de F18 nu een jaar of 4, en ben begonnen met CP1700 12S met de Mega 3 winder. Dit was behoorlijk zwaar en vloog niet echt snel.
Daarna Polyquest 3100 4S 12C cellen, dit was al een stuk lichter maar vloog niet echt snel en het pakketje was na 10 X vliegen echt op.
Nu vlieg ik met Kokam 3200 4S en nog steeds dezelfde 3 winder en dat gaat best wel lekker.
De bungee heb ik opgeborgen, want dat is een paar keer goed fout gegaan, 9 van de 10 keer gaat het goed maar als het fout gaat stuitert hij als een bezetene achter de bungee aan en dan is het plakken en schuren. Met de eerste set-up was het onmogelijk om te werpen, nu met lipos is het goed en veilig te doen.
Ik heb hem in Winssen gekocht, toen was hij NASA wit, nu heb ik er een tijgertje van gemaakt na hem weer eens kapot gebungeed te hebben.

Inmiddels hebben we een 2W20 besteld om eens te testen op 4 cellen. Indien het niet sneller gaat, zal de motor er niet lang in blijven zitten vrees ik. De eigenaar/piloot is bijna uitsluitend uit op snelheid.

de 16/15/3 en 4s1p kokam3200 is wel een fijne setup. een handstart is geen probleem en klimmen onder een graad of 80. De snelheid zit er lekker in als je hem ruim door de bochten laat gaan zodat afremmen weinig is. het snellere werk haal je denk ik niet uit de f18. maar wat ook indrukwekkend is om de grote lussen en badkuipfiguren met loopings eens boven je veld te houden op redelijke hoogte. dan ziet het er ineens een stuk rapper en 8) uit!

grtz, Erik

Inmiddels gevlogen met de 2w20 op 4 cellen (Evo 20 3700mah). Dit gaf een zéér goed resultaat. Goed klimmen, redelijke snelheid, kortom alles in orde! Bedankt voor de hulp mensen!

Kan iemand mij vertellen wat het leeg-gewicht
van de F-18 is.
(ongeveer, bij benadering, plusminus, pak 'm beet...) :lol:

Vlieggewicht is 950-1150 gram.
Dus reken maar uit.. schat rond de 600-700 gram.

Ga nou eerst die Burton afmaken.. doen wel later wel een keer een formatie met deze
dingetjes.

Misschien hebben jullie ze al eens gezien maar hier 2 filmpjes van de Het-RC F-18
[video width=400 height=350:20125751cc]http://www.bosmodelair.nl/video/overige2005/f18b.wmv[/video:20125751cc]
[video width=400 height=350:20125751cc]http://www.bosmodelair.nl/video/overige2005/f18a.wmv[/video:20125751cc]

pffff, moet je even een PB sturen naar Rsv Mille (alias Erwin)

Hij vliegt ook met de Het-RC F-16
[video width=400 height=350:889be6d1f3]http://www.bosmodelair.nl/video/overige2006/f16.wmv[/video:889be6d1f3]

en de Het-RC F-20 Tigershark
[video width=400 height=350:889be6d1f3]http://www.bosmodelair.nl/video/overige2006/f20erwin.wmv[/video:889be6d1f3]

geloof ook dat hij de F-104 of de F-15 wil gaan aanschaffen :D

Back