Ervaring met de Walkera V370d01

Ik wil naast mijn HB FP V2 (De onderdelen zijn eindelijk besteld.) ook nog een andere FP helicopter. Ik zou eerst een 120SR (twaalfjarigen hebben geen baan dus heb ik alle tijd om rustig te kiezen :D) kopen maar ik ben te bang dat hij te klein en te licht is om buiten te vliegen. De Walkera V370do1 is best groot dus ik denk niet dat hij wegwaait. De helicopter is flybarless maar er zit een gyro in dus hij vliegt als een helicopter met een flybar.

Is dit een goede helicopter? En is de helicopter goed voor een beginnende FP vlieger? :confused::confused::confused:

Hier zijn nog wat foto's
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk is geen FP heli echt geschikt voor buiten. Tenzij het windstil is of bijna windstil. Wat mis je in je Honeybee waarom je er een Walkera bij wilt hebben?

Overigens heb je voor het geld van de Walkera bijna een mcpx. Die kan buiten al iets meer hebben..

Meestal vlieg ik ook bij windstille dagen omdat ik nu alleen met een coax vlieg.
Ik kan nog geen MCPX vliegen. Ik heb meer simulatie uren dan FP uren.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik maar eerst de Honeybee gaan vliegen. Als dat lukt is een mcpx eventueel een betere heli om verder te leren dan een 2e FP ernaast. De Walkera gaat niets toevoegen.

Kan je meteen met 1 FP al naar cp gaan? Het liefst hou ik de schade laag:D
(vanavond zetten we de honeybee V2 in elkaar.)

Snap ik dat je geen enorme kosten wilt maken met schade. Maar als je de Honeybee behoorlijk kan vliegen dan kun je ook richting een CP. De Walkera is mooi. Ik hou zelf erg van Walkera maar het gaat niks toevoegen aan je Honeybee. Je hebt gewoon meer van hetzelfde. Ik noem bewust de mcpx als heli na de Honeybee omdat deze behoorlijk crashbestendig is. Buiten met niet al teveel wind prima vliegbaar is en je kunt er met rotweer ook binnen mee oefenen (let wel op meubilair en huisdieren).

Er staat geen regel wat wel en wat niet mag of kan natuurlijk.
ik ben zelf met een cp begonnen.
En heb zelf nooit een FP of coax gekocht, wel van anderen gevlogen trouwens.
Hangt er denk ik eerder vanaf hoeveel hobby budget, geduld, aanleg, technische kennis en doorzettingsvermogen je hebt.
De technische kennis kan je opdoen (club en hier), de rest is eigenlijk inzet en tijd.
Als je het als een haalbare uitdaging ziet moet je er gewoon voor gaan.

Het zou wel kunnen maar dan moet ik eerst HEEL veel oefenen, ik weet dat je niet zomaar een CP vliegt. Dus eigenlijk zou ik als ik de FP onder controle heb zou ik een CP kunnen vliegen. (Mijn vader heeft ook nog een vraag: Moeten de pushrods aan de lange of de korte armpjes van de swashpalate en wat is het verschil?)

Blade mCPX is in mijn mening een geweldig apparaat ,
en of IE "vliegbaar" is :onweer::cool: JA!!

De Walkera Genius CP schijnt ook erg goed te zijn, en door de extra gyro echt zo stabiel als een 45 graden FP te krijgen. Ik weet nog niet welke ik zou kiezen, als ik de stap zou wagen naar CP.

Als je even wacht dan krijg je een vergelijkend warenonderzoek. Er is een Genius onderweg..

We zullen wachten, als er nog meer geschikte CP's zijn in deze prijsklasse dan hoor ik het graag.

De Walkera genius CP

full

De Blade mcpx

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon lekker met je Honeybee verder. Je hebt alleen pech met het weer. Dus dat wordt simmen. Een tussenoplossing om alvast te wennen aan een wat moeilijkere heli dan een coax zou een Nine Eagles Solo Pro kunnen zijn (45% flybar FP). Die kan prima in de woonkamer. Je vernield er niks mee. Je ouders hoeven niet naar de eerste hulp maar je krijgt al wat meer heli gevoel. Is wel makkelijker vliegen dan de Honeybee. Zit qua moeilijkheid tussen de coax en de 90% flybar FP in.. Je budget laat het ook toe. Complete set in koffer kost 99 euro meen ik..

Is de Nine eagels solo pro ook voor outdoor? Ik heb zo'n vermoeden dat ik niet binnen mag vliegen.
Is van coax naar 90 graden een grote sprong? (Honeybee V2 is klaar.)

Laatst bewerkt:
Back