Ervaring met Elster props

wesley puma zei:
Deze prop komt van Kees Maas af weet niet of ik de naam mag noemmen anders haal ik hem weer weg

Zou niet weten waarom je die naam niet mag noemen, is gewoon een winkel :D Bedankt voor de foto's, ik zal als hij binnen is wel mijn resultaten posten hier...

Grt.

op mijn 3W 70 heb ik een seyer 23,5 x 12 3blad.

ik haal 6400 toeren (vorige week nog gemeten)

Een 23x12 seyer is niet enkel een halve maat minder maar de 23 heeft ook een veeeeel smaller blad.

Alex, op jou prop staat wel een heel raar logo, bij mijn weten is dit niet het originele van Seyer.

donderdag zie ik Kees dus ik zal wel eens informeren.

ter info, kees zijn website is www.mec-modelbouw.nl

groeten,

Peter

3w_flyer zei:
Alex, op jou prop staat wel een heel raar logo, bij mijn weten is dit niet het originele van Seyer.

Hier nog een detailfoto;

7b69_1.JPG

Ik heb de prop gekocht bij een Duitser, volgens hem is het een originele Seyer. Ik heb nog 2 Seyer props, het logo lijkt inderdaad iets anders, maar de aangegeven maat (de layout) ziet er wel hetzelfde uit...

Ik heb inderdaad al regelmatig bij mec-modelbouw besteld :)

Grt.

het seyer logo zelf is totaal anders, verder lijkt het of de logo's erop gekleefd zijn, dan is het zeker niet origineel want Torsten lamineert zijn logo's mee in de mal.

maar als ze goed is maakt het toch niet uit of hij van seyer of van eender wie is.

Peter

Hmz ok, ik zal het nog eens navragen, ik heb nu toch nog niet betaald :lol:

Grt.

Nou Mark, binnenkort krijg ik ook ervaring met de Elster 24*12 3-blads prop, ik heb er zojuist 1 besteld bij Elster...

Grt.

Afgelopen weekend een elster 24x12 in mijn handen gehad. Tja, is wat bladvorm betreft niet anders dan de seyer (op het gezicht.. ).

Dus wel interesant om te weten wat hij in de lucht doet.. Maar ik vermoed dat er geen (of nauwelijks) verschil is.

Mark

Hij kwam vandaag binnen; (24*12 3-blads)

S1030497.JPG

Gewicht 253 grammetjes, zodra ik hem getest heb zal ik wel wat laten weten hier.

Grt.

Wat weegt dan de seyer die jij hebt (of het nu een echte is of niet) gewoon even om het verschil te weten. Ik had namelijk het idee dat die elster zwaarder was...

Zie jij verschillen tussen de Elster en de Seyer?

Grz

mark

Heb de seyer nog niet binnen, dat zal volgende week worden hoop ik. Ik laat het je weten :)

Grt.

ik heb net een 23.5 x seyer gewogen en die kwam op 223 gram.

er zit niet veel verschil op met een 24. Zelfde bladvorm alleen een halve inch groter.

Peter

Zo, het duurde even, maar vanavond heb ik voor het eerst getest met de Elster 24*12 :D Op de grond hoorde ik niet zoveel verschil tussen deze prop en de Mejzlik, maar toen hij de lucht in ging.... 8O Dat ding is ineens stil :? :lol: Bijna geen enkel geluid meer van de prop, de Mejzlik 27*10 was zeer duidelijk aanwezig, vooral bij wat harder vliegen hoor je daarvan de tips heel erg, dit was nu helemaal verdwenen. De trekkracht was daarentegen wel iets minder, maar dat is algemeen bekend, en voor mijn kist was het nu alsnog meer dan genoeg, ook voor 3D.

Een aanradertje dus :lol:

DSC03599.JPG

DSC03600.JPG

Oja, hij draait 6300 toeren op mijn 3W75i, de Mejzlik 27*10 2-blads net 6000.

Grt.

Leuk dat je erover begint Evert, ik heb 2 weken geleden ook van Elster een cfk landingsgestel binnengekregen, scheelde me 300 gram tov het aluminium exemplaar :? Ik zal vanavond wel ff wat foto's maken. Ook die van mij is extra verstevigd, standaard gaat ie tot 12kg, die van mij tot 14....

Grt.

Back