Ervaring met varioprops?

Kan inderdaad iedereen hier eens ontopic blijven zoals ik eerder al heb verzocht?

Is er iemand die ervaring heeft met Varioprops en weet waar ik deze voordelig kan krijgen.

Johan had al een mooie site genoemd inderdaad alleen zijn ze vooraf instelbaar.

Robert als ik op zoek was naar vierbladsprops of drieblads en daarmee klaar dan vroeg ik niet op het forum naar Varioprops! :teacher:

Bedankt Vinze!

Laatst bewerkt:
Ramoser prop

Hoi,

Ik heb de varioprops van Ramoser op mijn Canadair CL 415 van Aeronaut zitten en kan alleen maar zeggen dat ik er uitermate tevreden mee ben. Ik heb ze zowel driebladig en vierbladig. Je hebt de mogelijkheid zo vaak als je wil Ramoser om raad te vragen en je krijgt altijd een een goed onderbouwd antwoord. Hij denkt echt mee. Bijvoorbeeld bij het (toch) aanschaffen van de vierblads had hij al gezegd dat dat te veel stroom zou gaan trekken. En dat klopte helemaal. (echte Nederlander en dus toch eigenwijs)Dus maar weer de driebladsversie er opgezet. Vooral bij electro kun je naar hartelust experimenteren met de spoed. Gaat er onverhoopt een blad kapot heb je er zo een ander blad op gezet en hoef je dus niet alles te vervangen. En als je toch naar Dortmund zou gaan, hij staat daar ook met zogenaamde beurskortingen en dus geen verzendkosten. Altijd meegenomen, toch!!! Want echt heel goedkoop zijn ze niet.

Ik ben er zelfs zo tevreden over dat ik de mogelijkheid zit te overwegen om de Canadair CL 215 van PAF aan te schaffen. maatje groter en in ieder geval electro met de props van..........jawel Ramoser. En mocht het toch brandstof gaan worden neem ik gewoon met hem contact op.

Groetjes, Erik.

Goh Erik, heb je daar ook foto's van? Ben wel erg benieuwd!

Bedankt voor je goede tip en het aanraden van.

Instellen van de varioprop is denk ik alleen op de grond eenmalig in te stellen toch?

Instellen van de varioprop is denk ik alleen op de grond eenmalig in te stellen toch?

Instellen is in principe eenmalig, maar je kunt altijd aanpassen. Voordeel is datje met een tooltje alle bladen gelijk (evenveel) verdraaid.

Hoi,

Laat maar weten waarvan of van welke onderdelen je foto's zou willen zien.

Inderdaad is de spoed alleen op de grond in stellen maar zo vaak als je zou willen.

Vast twee foto's van de complete Canadair met Ramoser props.

CanadairenWilga26-9-2008005.jpg

CanadairenWilga26-9-2008002.jpg

Groetjes, Erik.

Zo daar is niks mis mee Erik! Ziet er erg mooi uit.

Ik ga binnenkort eens het een en ander bekijken van een P38 van 28 jaar oud (van mn pa geweest) en bedoeling is dat ik hem nu ga vliegen.
Leuke is dat door de brandstof en de overlapping in de bekleding echt van die ouwerwetse randjes zijn ontstaan haha net echt.

Las ook dat er dus spinners te verkrijgen zijn etc. Hoop dat ik binnenkort dus het een en ander aan foto's kan plaatsen als de techniek uit de middeleeuwen me niet in de steek laat.

Ben blij dat er mensen die goede ervaringen hebben en mij hierin willen helpen.

Soloprops heeft ook propellors met verstelbare spoed, ook voor grote brandstof motoren (props tot 32" dia):

hub2.jpg
hub1.jpg
4bladehub.jpg

Je kan kiezen uit verschillende vorm bladen.

rndblade.jpg
sqblade.jpg
bothblades.jpg

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Zo maar dat begint vanaf 16 cc... zijn wel erg mooi maar model waar ik voor wil gebruiken heeft met 2x6,5 cc super tigres gevlogen met 2bladprops...

Bedankt voor je tip!

Back