Ervaring MX12 + 450 size model

Hallo,

Graag had ik eens jullie ervaringen gehoord ivm mx12 en een 450 heli?

Zelf heb ik nog een MX12 - 35Mhz liggen en was van plan deze te gaan gebruiken om met een HK450 te leren vliegen.

Nu heb ik al van verschillende mensen (ervaren) gehoord dat er soms storingen kunnen optreden met de MX12.
Zijn er nog mensen die 'slechte' ervaringen hebben met de MX12 en heli?

Wat is een beter (betaalbaar)alternatief voor de MX12?

Zorg gewoon dat je een goede ontvanger hebt, zoals bvb een r16scan. Heb enkel slechte ervaringen met een mx12 en een R700 ontvanger. Met een R16scan heb ik een hele tijd een raptor 50 nitro gevlogen zonder problemen. Met een R700 daarentegen...

Zorg gewoon dat je een goede ontvanger hebt, zoals bvb een r16scan. Heb enkel slechte ervaringen met een mx12 en een R700 ontvanger. Met een R16scan heb ik een hele tijd een raptor 50 nitro gevlogen zonder problemen. Met een R700 daarentegen...

Zouden de slechte ervaringen dan mss komen van de default R700 ontvanger?

enige slechte ervaring met de r700 die ik had op mn 400 size cp heli was dat de staart soms een tik gaf (glitch?). met mijn zweefvliegtuigje of mijn hornet-x helitje nooit storing gehad (jeti rex5 mini ontvangertjes).

Hoi,

De r700 is gewoon een low-budget ontvanger. Hij doet het perfect voor vliegtuigen maar absolute niet in een heli...
De MX-12 is een goede zender daar ligt het niet aan. Koop een goede qualtiet ontvanger erbij. (weet nief of de MX-12 op DS ontvangers kan).

Groeten
Roel

Hoi thefullmooner,

Toevallig vlieg ik de HK-450 in combinatie met de MX-12 (en R700) en heb nergens problemen mee.

Het is echter wel zo dat als ik nu opnieuw een keus zou maken voor een zender, dit zoiezo een 2.4 Ghz zender word.

Ik heb ook een mx12 zender, hier zitten 5 vliegtuigen op ingesteld + 4x 450 size heli's en 1x T-rex 600 heli. Deze hebben wel allemaal een scan ontvanger en een paar met een DS ontvanger.K'heb nog nooit storingen gehad met deze, wel al craches maar dat was door vingerfoutjes ;)

No problemo!

Vlieg sinds kort ook heli met 35 Mhz MX-12, geen enkel probleem in combinatie met een Futaba 128 DRF (Dual rate) (PPM)

Tips voor een goede ontvangst:

1. Een goede ontvanger. Voorkeur met dual rate (verifiering van het signaal)
  2. Liefst een PCM ontvanger die je kunt programmeren igv storing
  3. Volledige antenne-lengte vrij van metaal opspannen zonder wikkelingen
  4. Tailboom aarden!
Vergeet niet dat je in de leerfase relatief dichtbij de ontvanger staat, indien je storingen hebt is er (meestal) iets mis met de ontvanger, en evt. punt 3 en 4.

Laatst bewerkt:
De scan ontvangers zijn R16scan en smc16scan de andere zijn smc19DS.
Dus ik gebruik wel altijd ontvangers van graupner !!

Ben zelf van plan om binnekort ook te beginnen. Heb ook een MX-12 en wil beginnen met de HK-450MT.

Zijn er ng goeie topics ivm met afstellen van heli en zender ? Ik kan niet direct iets vinden.

Grtz Matanza

In en afstellen wordt in allerlei topics uitgelegd, er is geen stap voor stap topic.
Zou ook een enorme klus, en vrij moeilijk in alleen tekst en afbeeldingen zijn om dat goed te doen.
Als je een verzameling zoekt die goed in elkaar steekt dan is het gemakkelijker om een account op helifreak.com te nemen.
Daar vind je een complete video serie met alle ins en outs.
Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

M.vr.gr.
Eric

Back