Ervaring OS Max .40 FX

• Topicstarter Topicstarter andry
  • Startdatum Startdatum
A

andry

Guest
Hallo

Na veel verdriet heeft mijn oude OS Max een groot probleem dat niet meer is op te lossen.
Nu moet ik een ander nieuw motortje kopen , en ben ik gevallen op de
.40 FX van OS Max. Nu weet ik niet of dit motortje wel betrouwbaar is dus daarom wil ik graag ervaring weten van mensen die dit motortje hebben of hebben gehad.

M.v.g.

Andry Sappe´

dit is een goede motor start lekker een loopt goed.
en ook aangezien je ziet hoeveel dit ontwerp is na gemaakt zal het wel een goede motor wezen,

Door a.s.p
asp36d.jpg

En door magnum
magnum40xls.jpg

en hier natuurlijk de echte
os40fx.jpg

[edit]
deze supertigre is geen kloon maar lijkt er wel een btje op

supg0122-01.gif

deze van thundertiger is ook weer een kloon( of iedereen heeft het van deze gecloned :wink: )
509140-PRO40.jpg

deze motor is iets teveel gecloned als je het mij vraagd (of de thundertiger) 8O
m.v.g Marijn

ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar als het gaat op de levensduus zou ik idd voor os gaan maar irvine lopen lekerder vind ik
ik heb 3 irvines waarvan 2 .40ers en nergens problemen mee :)
maar verder is alles wat we hebben os er loopt verder ook super maar irvine staat al goed afgesteld in de doos

En zeker omdat hij op de centjes moet letten. Dan zou een OS wel de laatste motor zijn die ik zou kopen.

OS .40 FX - €152,-
Irvine .40 - €117.55
Magnum .46 - €90,30
MVVS .40 - €85.33
(Allemaal met 2-kamer demper)

Ik wist het wel.. Ik zou voor een MVVS gaan, netjes inlopen (net niet meer 4-takten) en je hebt een betrouwbare, slijtvaste motor. Als je voor de 4cc gaat ben je zelfs nog veel goedkoper uit (goed genoeg voor een charter, en kan erna prima op iets als een serval).

hoi

Nu mijn oude OS max als het goed is gerepareerd kan worden is het probleem om een nieuwe motor opgelost. Ik wou iets te snel een nieuwe motor kopen maar is nu helemaal niet meer nodig. ( en hoop dat het ook zo blijft om geen nieuwe motor te kopen )

M.v.g.

Andry Sappe´

pizaboer

Die voorlaatste foto is een Super Tigre en hoegenaamd geen OS kloon en wel degelijk een zeer originele motor (telescopisch verdraaibare demper, Super Tigre carburator en volledig andere dimenties dan een OS - Het is niet omdat het een vierkante cilinderkop is dat het een kloon is want dan zou dit in het voordeel van de Super Tigre zijn die reeds langer dan OS vierkante cilinderkoppen gebruikt). De onderste foto is een Thunder Tiger die er dan wel weer één is, zelfs de in- en uitlaat timing zijn vlekkeloos gekopierd.

Marijn

Als je dan toch ooit een nieuwe motor zou moeten aanschaffen koop dan een .46 (aprox 7,5 ccm), zelfde huis maar veel meer power.

Stevo

@ stevo ik zei toch ook
dit is natuurlijk ook niet geheel origineel te noemen maar niet helemaal nagemaakt
de texten staan boven de fotos niet eronder :wink:
[edit] ik was niet geintreseerd in een nieuwe motor hoor :wink: mijn a.s.p os max (a.s.p s.40a)kloon doet het nog steeds perfect :lol:

m.v.g Marijn

Hallo Andry,
Dit jaar ben ik begonnen met modelvliegen. Vliegtuig Robbe Eurotrainer met een OS max FX 40 (kogelgelagerd!). Een erg goede motor. Start goed en loopt prima. Als je begint met vliegen is een betrouwbare motor wel veel waard. Ik heb andere beginners met wat mindere motoren zien vliegen met wat problemen. Niet goed starten, niet lekker lopen en zelfs zo nu en dan een uitvallende motor. Lijkt me erg vervelend.
Succes met je keuze.

Hans

pizaboer zei:
@ stevo ik zei toch ook dit is natuurlijk ook niet geheel origineel te noemen maar niet helemaal nagemaakt
Ze moeten je wel hebben, he? 8O Bedoel je daarmee dat de ST niet origineel is?

pizaboer zei:
deze van thundertiger is ook weer een kloon

Stevo zei:
De onderste foto is een Thunder Tiger die er dan wel weer één is, zelfs de in- en uitlaat timing zijn vlekkeloos gekopierd.
Stevo

Heren,
Shame on jou!
Helaas is de TT PRO lijn veel eerder uitgebracht dan de OS FX lijn.
Het was TT die met de vierkante ribben kwam. Het zijn feitelijk allemaal TT - klonen.

Heren

Willen / zullen ,we het wel effe ontopic houden.
IK kijk nog wel wat voor nieuwe motor ik koop .
Ik vind een irvine eigenlijk wel heel erg mooi,
het is heel moeilijk om een nieuwe te kiezen.
Er zijn zoveel motoren op de markt :roll: :roll:

M.v.g.

Andry Sappe´

Ja dat valt mij ook heel erg op ,
ben benieuwd hoe ze dat hebben gedaan
het scheelt maar 0,1 PK maar de prijs van de .39 is meer dan de .40 .

Dus wil ik weten wat het geheim van de smit is :yes:

M.v.g.

Andry Sappe´

dat is niet zo heel moeilijk uit te leggen

de .40 en .46 delen hetzelfde carter, de .39 deelt het carter met de .25.

de .39 is eigenlijk een flink opgeboorde .25

is trouwens de laatste nieuwe van irvine en loopt voortreffelijk.

Als we het dan toch over originaliteit hebben: dit kunstje is voor het eerst toegepast door SuperTigre, eind jaren '60. Begonnen werd met de G21/29 (~5cc) en via de .35 en .40 belandde men uiteindelijk bij de G21/46 (~7,5cc). Deze laatste was voor zijn tijd een onwaarschijnlijk sterke en lichte motor. Zo goed zelfs, dat ze tegenwoordig voor bepaalde toepassingen nog steeds met de beste meekunnen.....
@Andry: Het is jammer dat ik de laatste maanden bijna nooit op zondag op de club kon zijn. Zorg in ieder geval dat je de motor altijd bij je hebt, dan kan er minstens even naar gekeken worden.... See ya!

Nico, hij wil deze gebruiken op een Charter. Nu vind ik .40 al overkill, met een .46 gaat 'ie geheid aan barrels...

Een vergrote .25 (maximaal.28) is hier de beste keus, naar de mening van het instructieteam dat hem uiteindelijk gaat leren vliegen....

Bruno van Hoek zei:
@Andry: Het is jammer dat ik de laatste maanden bijna nooit op zondag op de club kon zijn. Zorg in ieder geval dat je de motor altijd bij je hebt, dan kan er minstens even naar gekeken worden.... See ya!

Maakt niets uit hoor, ik herken je vast niet ( ik weet niet hoe je der uit ziet ) , trouwens ben ik ook een tijdje niet meer langs geweest nu 2 weken dacht ik. Ik kom wel weer is langs als het droog is.

M.v.g.

Andry Sappe´

Back