ervaring Tamiya Super Fighter G

Discussie in 'Electro offroad' gestart door wesley, 12 nov 2005.

  1. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    hallo allemaal
    ik heb 5 jaar geleden mijn fighter buggy verkocht
    om me met een andere tak van modelbouw bezig te houden
    nu ben ik bezig met vrachtauto's bouwen
    en nu mis ik dat crossen met de buggy
    nu heb ik een buggy uitgezocht
    en dat is geworden de Tamiya Super Fighter G

    mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met deze buggy
    zowel goede als slechte mogen aan bod komen
    mvg wesley
     
  2. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    niemand?
     
  3. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    het zijn nieuwe autos daarom hoor je er waarschijnlijk niemand over.

    wat wel lijkt dat de DT02 chassis types er netter uit zien dan de oudere fighter buggy's en mad mighters.
    Ik vind persoonlijk de Desert gator een stuk mooier, lijkt al veel meer op de betere buggy's van andere merken, en bovendien heeft deze een lexan body, lichter en barst minder snel dan de stugge ABS body's
    Desert gator heeft als extra's die echt veel uitmaken verder nog kogellagers (minder wrijving) en oliegevulde dempers (betere wegligging)
     
  4. Rover junior

    Rover junior Guest

    hey

    mijn eerst buggy was een hornet dat is ook een gave auto
    en hij is erg simpel en kan haast niet kapot hij is weer op nieuw uit gebracht door tamiya er is wel een andere regelaar in gegaan de hornet
    is ook erg goed koop :D

    gr peter
     
  5. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    ok
    bedankt
    ook als er negatieve ervaringen zijn
    mogen die rustig gezegd worden hoor

    groetjes wesley
     
  6. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
    hallo,

    nou bedankt wesley want ik wil hem ook kopen en nu hoef ik geen nieuw topic te starten bedankt. :)
    groetjes
     
  7. sevenup

    sevenup Guest

    Hallo,

    Ik wil hem ook kopen.
    Zag hem als bouwpakket incl. electronische regelaar te koop staan voor maar 79 Euro bij conrad. :D

    Ze hebben ook voor 15 Euro een 14-delige kogellager set, die zou ik er altijd bij kopen.

    Die glijlagers zijn niet zo geweldig, met echte lagers loopt zo'n wagen een stuk soepeler.
     
  8. sevenup

    sevenup Guest

    Ik heb de Super Fighter G laats gekocht als bouwpakket samen met een kogellager set voor onder de 100 Euro.
    Superleuk om zo'n auto zelf te bouwen. Zoals gewoonlijk bij Tamiya past elk onderdeeltje perfect en zit alles zeer strak in elkaar.

    Het is echt een fun chassis. Kan veel hebben en rijdt op elke ondergrond. Heb er een 19 Turns motor inzitten en dat kan hij makkelijk hebben. Differentieel en gearbox zijn supersterk gebouwd. Loopt nu ongeveer 40 km per uur en trekt als een lier door gras en zand. Vanuit stilstand is een korte wheelie mogelijk. Ook jumps gaan goed, hij heeft het zwaartepunt mooi in het midden.

    2WD is toch wel erg leuk, allen bij te hard remmen staat de auto zo achterstevoren doordat de rem alleen achter werkt.

    Schokdempers zijn simpele plastic frictiedempertjes. Beetje stuiterig, maar nog wel goed mee te rijden. Misschien nog eens vervangen.

    Al met al een leuk chassis dat met een setje kogellagers en beter dempertjes best goed rijdt en bijna niet kapot te krijgen is.
     
  9. heb hem er onlangs zelf ook bij gekocht en ik moet zeggen dat hij er stevig is hij neem grote sprongen met gemak en hij breekt niet snel, ook is de wegligging wel ok maar ik had toch liever gezien dat er olie schokdempers op zaten in plaats van frictie dempers
     
  10. J_oram

    J_oram Guest

    die kan je altijd nog kopen .. kan je er goed mee springen en door gras/bos raggen/rijden
     
  11. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
    dt-02

    hallo,
    beetje oud topic maar voor als mensen hem vinden is he mischien wel handig. ik heb hem nu. voor een beginner heb ik er veel lol aan gehad maar ik denk dat het voor een gevorderde toch een beetje saai is maar ik heb hem helemaal origineel. maar ik rij er weinig meer mee want ik ben overgestapt naar vliegtuigen maar nu zit ik er aan te denken om hem weer rijdende te krijgen voor thuis.
    mvg
     
  12. b0ris

    b0ris Guest

    ik heb hem ook
    ben niet erg tevreden over
    heel slecht berijk
    rijdt met als of hij uit elkaar valt
    hebben jullie dit ook ??

    michien ff handig om ff wat foto's te maken en hier neer te zetten :music:
     
  13. Rogier

    Rogier Guest

    Dat ligt niet aan de auto.....
     
  14. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
    hallo,
    nee ik heb goed berijk. althans ik heb nog nooit zo ver gereden dat ik geen berijk meer had. maar ik rij ook niet zo ver weg. ja maar ik kan het voorlopig niet testen want er zijn spullen weg en de spullen van mijn broer en waren kapot en die doen het weer maar mijne zijn kapot.mmmmmm
    mvg
     
  15. b0ris

    b0ris Guest


    hoe kan ik het oplossen ??
     
  16. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
    hallo.
    1-accu opgeladen
    2-antenne door het antenne rietje naar buiten
    3-antenne nog goed vast aan de ontvanger
    4-geen storings bronnen
     
  17. hallo weet iemand wat de wielbasis is van de banden van de tamiya DT-02 super fighter G
    want dan kan ik nieuwe banden halen weet iemand dat?
     
  18. Rogier

    Rogier Guest

    260mm.... Google is your best friend. 1e resultaat is direct raak: 1/10 R/C Super Fighter G
     
  19. maar weet iemand hoevel mm de 6kant van de Super Fighter G DT-02 is?
     
  20. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Dat kun je toch opmeten .. ? :-s Dit is wel heel erg makkelijk.
    Ik gok 12mm
     

Deel Deze Pagina