ervaring Tamiya Super Fighter G

hallo allemaal
ik heb 5 jaar geleden mijn fighter buggy verkocht
om me met een andere tak van modelbouw bezig te houden
nu ben ik bezig met vrachtauto's bouwen
en nu mis ik dat crossen met de buggy
nu heb ik een buggy uitgezocht
en dat is geworden de Tamiya Super Fighter G

mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met deze buggy
zowel goede als slechte mogen aan bod komen
mvg wesley

het zijn nieuwe autos daarom hoor je er waarschijnlijk niemand over.

wat wel lijkt dat de DT02 chassis types er netter uit zien dan de oudere fighter buggy's en mad mighters.
Ik vind persoonlijk de Desert gator een stuk mooier, lijkt al veel meer op de betere buggy's van andere merken, en bovendien heeft deze een lexan body, lichter en barst minder snel dan de stugge ABS body's
Desert gator heeft als extra's die echt veel uitmaken verder nog kogellagers (minder wrijving) en oliegevulde dempers (betere wegligging)

hey

mijn eerst buggy was een hornet dat is ook een gave auto
en hij is erg simpel en kan haast niet kapot hij is weer op nieuw uit gebracht door tamiya er is wel een andere regelaar in gegaan de hornet
is ook erg goed koop :D

gr peter

hallo,

nou bedankt wesley want ik wil hem ook kopen en nu hoef ik geen nieuw topic te starten bedankt. :)
groetjes

Hallo,

Ik wil hem ook kopen.
Zag hem als bouwpakket incl. electronische regelaar te koop staan voor maar 79 Euro bij conrad. :D

Ze hebben ook voor 15 Euro een 14-delige kogellager set, die zou ik er altijd bij kopen.

Die glijlagers zijn niet zo geweldig, met echte lagers loopt zo'n wagen een stuk soepeler.

sevenup zei:
Hallo,

Ik wil hem ook kopen.
Zag hem als bouwpakket incl. electronische regelaar te koop staan voor maar 79 Euro bij conrad. :D

Ze hebben ook voor 15 Euro een 14-delige kogellager set, die zou ik er altijd bij kopen.

Die glijlagers zijn niet zo geweldig, met echte lagers loopt zo'n wagen een stuk soepeler.

Ik heb de Super Fighter G laats gekocht als bouwpakket samen met een kogellager set voor onder de 100 Euro.
Superleuk om zo'n auto zelf te bouwen. Zoals gewoonlijk bij Tamiya past elk onderdeeltje perfect en zit alles zeer strak in elkaar.

Het is echt een fun chassis. Kan veel hebben en rijdt op elke ondergrond. Heb er een 19 Turns motor inzitten en dat kan hij makkelijk hebben. Differentieel en gearbox zijn supersterk gebouwd. Loopt nu ongeveer 40 km per uur en trekt als een lier door gras en zand. Vanuit stilstand is een korte wheelie mogelijk. Ook jumps gaan goed, hij heeft het zwaartepunt mooi in het midden.

2WD is toch wel erg leuk, allen bij te hard remmen staat de auto zo achterstevoren doordat de rem alleen achter werkt.

Schokdempers zijn simpele plastic frictiedempertjes. Beetje stuiterig, maar nog wel goed mee te rijden. Misschien nog eens vervangen.

Al met al een leuk chassis dat met een setje kogellagers en beter dempertjes best goed rijdt en bijna niet kapot te krijgen is.

heb hem er onlangs zelf ook bij gekocht en ik moet zeggen dat hij er stevig is hij neem grote sprongen met gemak en hij breekt niet snel, ook is de wegligging wel ok maar ik had toch liever gezien dat er olie schokdempers op zaten in plaats van frictie dempers

die kan je altijd nog kopen .. kan je er goed mee springen en door gras/bos raggen/rijden

dt-02

hallo,
beetje oud topic maar voor als mensen hem vinden is he mischien wel handig. ik heb hem nu. voor een beginner heb ik er veel lol aan gehad maar ik denk dat het voor een gevorderde toch een beetje saai is maar ik heb hem helemaal origineel. maar ik rij er weinig meer mee want ik ben overgestapt naar vliegtuigen maar nu zit ik er aan te denken om hem weer rijdende te krijgen voor thuis.
mvg

ik heb hem ook
ben niet erg tevreden over
heel slecht berijk
rijdt met als of hij uit elkaar valt
hebben jullie dit ook ??

michien ff handig om ff wat foto's te maken en hier neer te zetten :music:

hallo,
nee ik heb goed berijk. althans ik heb nog nooit zo ver gereden dat ik geen berijk meer had. maar ik rij ook niet zo ver weg. ja maar ik kan het voorlopig niet testen want er zijn spullen weg en de spullen van mijn broer en waren kapot en die doen het weer maar mijne zijn kapot.mmmmmm
mvg

hallo,
nee ik heb goed berijk. althans ik heb nog nooit zo ver gereden dat ik geen berijk meer had. maar ik rij ook niet zo ver weg. ja maar ik kan het voorlopig niet testen want er zijn spullen weg en de spullen van mijn broer en waren kapot en die doen het weer maar mijne zijn kapot.mmmmmm
mvg

hoe kan ik het oplossen ??

hallo.
1-accu opgeladen
2-antenne door het antenne rietje naar buiten
3-antenne nog goed vast aan de ontvanger
4-geen storings bronnen

hallo weet iemand wat de wielbasis is van de banden van de tamiya DT-02 super fighter G
want dan kan ik nieuwe banden halen weet iemand dat?

maar weet iemand hoevel mm de 6kant van de Super Fighter G DT-02 is?

Back