Ervaring X-cell benzine heli gevraagd

• Topicstarter Topicstarter Luc
  • Startdatum Startdatum
Ik heb alleen maar positieve ervaring. Tankje en zender mee en vliegen maar. Door zijn gewicht minder last van stevige wind. Leuke heli.

Frank

Ik heb de heli inmiddels binnen en ben er erg positief over, vermogen genoeg lijkt me. Heb alleen een foutje gemaakt met de maingear assembleren. De overbrenging naar de staartrotor is compleet weggevreten, vermoedelijk te weinig speling.. :cry:

Frank, wat is jouw ervaring hiermee? Ik wil deze fout niet nog eens maken. Het optionele druklager is volgens tekening geinstalleerd. De nieuwe maingear is besteld bij Flycam en zal ongeveer over 2 weken arriveren.

Groeten,
Luc

Nooit een probleem mee gehad. Check altijd of alles licht loopt, je moet de main gear met gemak met je vingers kunnen draaien. Schijn met een zaklamp op de maingear en kijk 8O of de hecktandwiel genoeg ruimte heeft. Gebruik het bijgeleverde tooltje om de tandwielen haaks opelkaar te zetten.

Dit alles had ik gedaan, behalve dat met die zaklamp 8O 8O ..
Als de maingear binnen is hebben we nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik heb voor de zekerheid een spare besteld.
Bedankt voor je reactie.

de maingear is aan twee kanten te gebruiken, ja kan hem ook omdraaien als alleen de tanden aande bovenzijde gestript zijn !

Frank zei:
de maingear is aan twee kanten te gebruiken, ja kan hem ook omdraaien als alleen de tanden aande bovenzijde gestript zijn !

I know, je kent het gezegde van die ezel, ik heb dus een maingear met 2 gestripte kanten. :oops:

Back