Ervaring xray t3r

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de T3R, maar wat ik gehoord en begrepen heb is het, zoals je van een Xray kan verwachten, vanuit de basis een hele goede chassis. Hij heeft wat meer flex dan de T3, waardoor hij wat makelijker te rijden is. Vooral op een parcour met wat minder grip. Ga je op tapijt rijden of op high traction circuits zoals bv in Lelystad, dan adviseer ik je een tweedehandse T3* te kopen als de prijs van een T3R je budget is.

Succes ermee!

Halewijn

* Volgens mij staan er nog een paar hier op dit forum te koop:D

De T3R rijd inderdaad erg goed, zowel binnen als buiten.

Er zit weinig verschil tussen de normale T3 en T3R. De auto is makkelijk af te stellen en voorzien van kwalitatief goede onderdelen. Alle onderdelen zijn uitwisselbaar met de T3 dus ook de onderdelen levering zal geen enkel probleem zijn. Snaren, armen, assen, diffs enz zijn allemaal uitwisselbaar.

Voor het bedrag van een T3R krijg je een erg lekker rijdende auto die zich makkelijk af laat stellen en waar je overal onderdelen kan bestellen. Als je budget reikt tot de T3R en je wil er alleen voor je plezier mee rijden of af en toe een wedstrijdje meepikken, dan zou ik gaan voor een nieuwe T3R. :-)

De T3R eb T3 zijn echt goed te vergelijken met elkaar wat rijgedrag betreft. De T3R zal je iets meer grip geven en met een 17,5T kun je net zo goed voor een T3R kiezen want de meerwaarde van een normale T3 haal je er niet uit. Zeker niet als je de auto gebruikt voor je plezier.

Het carbon van de T3 is zeker sterker en stugger dan van de T3R. Zelf gebruik ik een 10,5T motor in een standaard T3R en dat geeft geen problemen op een indoor baan. Op een buitenbaan zal het alleen maar makkelijker gaan. Er zijn zelfs rijders die een 6,5T gebruiken en ook dat gaat prima, maar dat heb ik alleen gezien op buitenbanen. Binnen heb ik het nog niet gezien, maar neem aan dat het ook gewoon werkt.