De T3R eb T3 zijn echt goed te vergelijken met elkaar wat rijgedrag betreft. De T3R zal je iets meer grip geven en met een 17,5T kun je net zo goed voor een T3R kiezen want de meerwaarde van een normale T3 haal je er niet uit. Zeker niet als je de auto gebruikt voor je plezier.
Het carbon van de T3 is zeker sterker en stugger dan van de T3R. Zelf gebruik ik een 10,5T motor in een standaard T3R en dat geeft geen problemen op een indoor baan. Op een buitenbaan zal het alleen maar makkelijker gaan. Er zijn zelfs rijders die een 6,5T gebruiken en ook dat gaat prima, maar dat heb ik alleen gezien op buitenbanen. Binnen heb ik het nog niet gezien, maar neem aan dat het ook gewoon werkt.
Zelf hebben we ook een T3 en een T3 ' 11 Specs en natuurlijk zijn dat verfijndere auto's en hebben standaard een aantal dingen die de T3 niet heeft zoals stalen aandrijfassen, een gesloten achter-differentieel met druklager en natuurlijk verstelbare turnbuckles, maar nogmaals als je voor je plezier rijdt heb je het echt niet nodig en rijdt de T3R perfect.
Ook met de 17,5T gaat het prima en zal het chassis geen krimp geven.