Ervaringen gevraagd!

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Beste forum-people, Als onervaren starter werd mij diverse modellen aangeboden waaronder: de protech/nitro fun12 4wd =300euro allin; de nitro rs4 3/type ss =545euro allin; de rtr nitro mt off-road =400euro; de supernitro rs4 rally en die is voor 595euro allin, zijn allemaal 1:10 schaal en ik was benieuwd welke voor mij de beste keus zou zijn?

Een kleine toelichting: een Supernitro RS4 is geen 1/10 maar 1/8, wielbasis 290 of 300mm.

De ss is erg populair (ook onder deze forum gebruikers) ik wilde hem ook kopen toen, zeer goede auto maar ik wil meer een circuit auto en dat is de SS niet, maar het is gewoon waar je voor kies.

Let wel dat je dus een starter ben en dat de SS een bouwpakket is.

Ik zelf ben ook beginner maar ik heb gekozen voor de Mugen Seiki MSX3 al staat deze niet op je lijstje.
Je kan de MSX3 voor zon 400 euro compleet rijklaar kopen bij veel modelbouwwinkels.
Mijn ervaringen ermee zijn alleen maar positief, makkelijk te starten, goed schoon te houden, rijdt als een bezetende etc.

Het lijkt me zeker een auto om ook goed te bekijken en over te informeren als je gaat beginnen met RC.

Mark

Ja zoals ik dus al in de andere topic zei is de mugen msx 3 een hele fijne beginners auto maar hij staat heel dicht bij de hpi rs4 nitro 3

Als je starter bent, is het volgens mij beter JUIST een bouwpakket te nemen. Als er tijdens het rijden wat kapot gaat, weet je wat er allemaal in zit en wat je er aan kunt doen.

Bij een kant en klaar model (RTR), moet je dat gaan ontdekken als er wat mee is en dat is meestal niet het ideale moment (frustraties en onderdelengebrek)

Bovendien leer je met het bouwen met welke gereedschappen en werkvolgordes je de dingen het beste kunt doen.

dat is zeker makkelijker om een bouw pakket te nemen dan leer je gelijk je auto door en door en mog je is een prob hebben dan kan je makkleijker vinden hoe je hem uit elkaar moet halen etc....

Ik zelf haat RTR kits om dat je daar zelf niks aan kan doen alleen de banden er op doen en de besturing er in stoppen dat vind ik persoonlijk niet echt leuk van al die zakjes een auto maken is leuk en leer je meer van.

Ik heb zelf enige tijd geleden een Protech Nitro Tech 12 gekocht en als ik heel eerlijk ben raad ik je die af. Ik persoonlijk heb er alleen nog maar ellende mee gehad (wellicht zijn er mensen die andere ervaringen hebben). Mugen is inderdaad een goede optie, maar datzelfde geldt voor de HPI auto's.

Een auto zelf in elkaar zetten kan heel leerzaam zijn, maar ik zou niet weten waarom je een RTR kit niet uit elkaar kunt halen om datzelfde effect te behalen (je hebt dan iig een rijdend voorbeeld dat al in elkaar zat, wellicht NOG makkelijker om je auto te leren kennen).

Ik snap niet dat niet in je lijstje de nitro3 rs4 RTR staat all in 329€

:S

het maakt niet heel veel uit wat je koopt

maar voor onroad zal ik kiezen voor hpi protech of mugen.

verders is het net wat je wilt.
wat je mooi vind enzo.

ofroad tjah denk niet dat je daar goedkoop uitkomt.
en daar zijn toch alle auto's wel beginners auto.

kijk naar je budget en wat je mooi vind
veel meer kan je er niet aan fout doen.

schrijf op wat je hebben wilt en je keuze word al snel kleiner.

en zo kom j eer echt wel uit.

ik moet zeggen dat ik perzoonlijk de force motor's op de protech niet zo best vind voornamenlijk als ze warm worden gaan ze moeilijk doen en brandstof terug laen lopen.

de hpi nitro stars hebben dara bijna geen last van

Beste ervaren stuurlui alvast bedankt voor jullie uitleg, ben pas bij PK Model Racing in Dordrecht geweest en daar hebben ze mij -naar mijn mening- goed voorgelicht, maar toch is daar de keuze erg moeilijk bij zoveel mooi's. Dus de Mugen Seiki MSX3 is voor mij als beginner dus een goede optie.
Oke thx all

Mocht je graag mijn persoonlijke bevindingen met de MSX3 nog wat uitgebreider willen horen of eventueel zelfs zien...mail me even:
krazy@firingsquad.nl
Dan kan ik je een wat uitgebreider verhaaltje sturen en kunnen we eventueel eens kijken of je de msx3 kan zien rijden.

Mark

Back