Ervaringen JetLegend T45 Goshawk (1700mm)?

Tadango

Forum veteraan
Heeft er iemand ervaring met de T45 Goshawk van JetLegend? Lijkt mij een leuk model om een 85N turbine in de gooien. De vraag is eigenlijk of deze dan nog goed van gras loskomt met 9+ kilo......

Laatst bewerkt:
Hoi Henk,

Super! Ik kom volgende week graag een keer langs ;) Ik ben vooral benieuwd naar de tank die erin zit. Ik hoop op 2 liter (of meer). De handleiding zegt dat de kist bedoeld is voor 54mm motoren en dat een 66 er wellicht in past maar te zwaar is of teveel verbruikt. Mijn 66mm zou dan niet passen. Het is niet de bedoeling om hier een andere motor voor te kopen maar om een andere kist om mijn huidige motor te zetten ;) Qua gewicht doet een wren suppersport niet heel veel meer (400g maar dat win je met accu's en geen powerbox zo terug) alleen het verbruik is wel aardig wat minder...

er zijn er zoveel die hem vliegen met een P80.

Je moet gewoon even kijken op rc universe.com daar zijn wat draadjes over deze kist.
let alleen wel op dat je het laatste model neemt met de vernieuwde vleugel.
daarvan is de vleugel groter en aangepast.
met de oude vleugel overtrok hij erg snel bij landings procedures.

gr maikel

Ja, het wordt dan de nieuwe versie met ook romp verstevigingen edg. De vleugel heeft dan van die vortex generators voor een beter gedrag bij lage snelheden. Zal hij ook echt nodig hebben met een 66mm motor en korte baan ;)

Ik zie alleen veel filmpjes van een harde ondergrond. Dan is er nog flink wat baan nodig (is ook erg gaaf om hem zo voorbij te zien scheuren maar) en dat haal ik bij ons op het veld niet ;) Ook zie ik filmpjes waarbij ze hem echt los rukken van de grond, iets wat ook niet hoeft en de start enorm verlengd. Zwaartepunt moet ook echt goed komen zonder lood anders heeft het weinig zin.

Dan moet mijn motor ook wel passen (is geen P80 maar is qua formaat niet veel anders) :)

Weet je toevallig ook de tank inhoud?

Ik zie op de meeste forums dat hij toch 9kg droog is. Dat is wel een stuk meer dan de 7.5 (indien hij dat al is) van de trainer die ik nu heb. De trainer komt erg snel los en de T-45 zal wat langer aan de grond blijven plakken. ben ik bang.... eens in de gaten houden op show, wellicht vliegt er ergens 1 :)

geen idee wat de tank inhoud is ben nog aan het bouwen kunnen we wel ff bekijken als je langs komt.
Heb wel gezien dat er een extra tank bij geplaatst kan worden!
Heb trouwens de oude en de nieuwe vleugel liggen.

Groet, Henk

Ja daar ben ik (bijna weer vergeten ;))

Ik heb de T45 gevonden bij just turbines voor slecht 880 pond INCLUSIEF onderstel! Helaas versturen ze niet buiten de UK :( Bij jetlegend duitsland willen ze heel wat meer hebben :(

Ach, ik heb nog even om een goed adres te zoeken...

Tadango, mocht je 'm uit de UK willen halen, ik ken evt nog wel een engelsman die af en toe wat voor me doorstuurt...

Dat gaat wel goedkomen denk ik. Weekendje engeland is ook altijd leuk en kan misschien nog wel uit ook :)

@ tadango,

Heb je de hawk al?

Heb er namelijk nog een liggen. Ik twijfel eraan of ik hem zelf zal afbouwen of dat ik hem wil verkopen namelijk.

Laat maar even weten

Groeten Casper

Ik moet er nog wel ergens een plaatje van hebben van alle onderdelen die ik in die tijd heb uitgestald in de tuin.
Als je interesse hebt wil ik wel moeite doen deze op te sporen en ze te sturen. laat maar even weten.

Dat is niet direct nodig. Ik zou toch de arf nemen denk ik. Kit is me teveel werk zonder hobby ruimte ;)

Back