ervaringen Kingtech K80e en TJT 80N

Ik ben volledig nieuw in het wereldje van turbine motoren, maar vlieg al wel enkele jaren met diverse vliegtuigen.. Nu zou ik toch graag beginnen met turbine vliegen.
Na wat te hebben rondgeneusd op internet kwam ik de K80 van Kingtech tegen. Na wat opzoekingswerk te hebben gedaan, kwam ik er ook achter dat dit een goede motor zou zijn , prijs/kwaliteit gezien. Nu had ik graag geweten of er hier mensen op het forum 'hand on' ervaring hebben met deze motoren?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat sandor van digitec ze in de handel heeft gehad,
maar voor de prijs van de kingtech heb je ook een zeer nette Jetcat

Tja, is altijd moeilijk zulke zaken.

Ik weet niet iemand die er hier mee vliegt, maar dat is net als Wren (en wat andere merken) schijnen ook zeer goede motoren te zijn maar in Nederland zie je ze amper en blijft het gros bij Jetcat "hangen".

Vraag me ook wel een af hoe die motoren het zullen doen en dan gebruikerservaringen.

voor spanning

full

Wie van jullie weet hoe bij deze king motor de voor spanning werkt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou voor een paar centen meer voor een Europese motor gaan.
Je hebt in het geval van fabrieksgarantie een stuk minder verzendkosten.

In het ergste geval moet je een Kingtech aangetekend naar Taiwan sturen.
Dan ben je je voordeel al weer kwijt.

Groetjes,

Cliff

Ik heb besloten om een 2e hands motor te kopen om een beetje vertrouwd te geraken met het turbine wereldje.. Het is een TJT 80 geworden, die nog niet veel gedraaid heeft..:)

Heb dit filmpje al eerder gezien :D . Wat vind jij van de kwaliteit van de motor? Buiten het feit dat de pomp en ventielen niet super werken ?;)

:cool:
Heb dit filmpje al eerder gezien :D . Wat vind jij van de kwaliteit van de motor? Buiten het feit dat de pomp en ventielen niet super werken ?;)
Je kan hem niet verglijken met de turbine's van nu .
Als hij goed draaid en geen gekke dingen bemerkt ,gewoon er mee vliegen.

Hij is wat zwaarder en trager ,maar verder een prima beginners turbine.

Das alles wat ik moet hebben :D .Kan zijn dat ik enkele dingen verander aan de motor, maar ben nog niet zeker, eerst eens de boel bekijken als het aankomt..

Hoi Barry,

ik zag dat Patrick dezelfde link heeft geplaatst als ik je al had gestuurd. Het was idd bij hem thuis dat we de turbines voor de eerste keer hebben laten draaien.

Maar ik heb Barry al extra kunnen gerust stellen. De motor heeft nl een volledige revisie gehad bij Turbo Didi en heeft zelfs een volledig nieuwe achterconus gekregen. Plus heb ik hem bij Bert Didden onlangs ook nog gestart.

Hij is op de post, nu spannend afwachten he Barry ! :-)

Ik verwacht wel een filmpje van jouw eerste start...

Groetjes,

Davy

Van zodra ik hem probeer te starten, zal ik een filmpje maken :) eerst eens kijken voor wat brandstof en olie ... oja, tot hoeveel rpm mag deze motor draaien?

Deze motor zit erg mooi inelkaar maar het grootste probleem is de afstand naar de fabriek icm de prijs. Een jetcat P80 kost maar 250 euro meer, en dat is dan een betere keus. En zoals al gezegt, voor 1450 heb je ook een heeeele nette 2e hands P80 SE.

Toch is het ontwerp van deze motor met de naalden erg mooi. Hoe is het geluid eigenlijk? 145k zal meer lawaai maken dan de 120k van een P80?

Ben wel zeer benieuwd naar de ervaringen van deze motor.
Heb hem al wel eens voorbij zien komen bij de merken turbinemotoren maar nog niet in real life kunnen horen en zien.

Dus hou ons op de hoogte.

Grt,
Berto.

EDIT: waar zie jij trouwens 145K staan Herman?

Back