robert14
Forum veteraan
hallo allemaal
ik lees hier op het forum nooit wat over MDS motoren en de zoekfubctie levert ook niets op, maar heeft iemand hier ervaring met deze motoren?? ik heb zelf een MDS .25 op mijn graupner taxi 2 zitten. niet ideaal vind ik. ik had 2 nieuwe hiervan dus heb ik eerst de 1e op de taxi gezet. toen ik eenmaal wou gaan afstellen bleek de naald van het stationair gewoon helemaal vast te zitten en met de schroevendraaier draaide ik deze schroef ook zo door. op naar carburateur nummer 2 :lol:
nieuwe carb erop gezet en nu weer gaan afstellen. deze keer was ie wel redelijk af te stellen. mmar de motor trok nog ergens valse lucht aan. dus heb ik de crburateur er weer af gehaald en deze helemaal rondom ingevet en weer opgebouwd. dat probleem was nu ook over, nu hebben we de motor weer helemaal opnieuw afgesteld. het dingetje liep nu super!! tot we 4 vluchten later waren :?
de bevesteging gaat met 2 moeilijk te berijken schroeven. tijdens elke vlucht trilden deze al een betje los dus na elke vlucht kon ik eerst die schoeven vast gaan maken. tijdens de 4e vlucht was het dan eindelijk zo ver. de motor vlie uit in de lucht en de uitlaat was er helemaal af. hij hing slechts nog vast aan de brndstofslang naar de tank. hier heb ik geluk mee gehad. afgezien van de uitlaatbevesteging loopt het dingetje nu wel goed.
ook zuipt dit dingetje voor mijn gevoel nogal wat methanol. ik vlieg op 0% klotz en heb een tank van 150cc. hierop red ik ongeveer 7/8 minuten op de MDS. met geen wind en weinig gas gevlogen red ik soms net de 11/12 minuten ongeveer.
er is veel te vertellen over deze motoren maar gewoon goed zou ik niet zeggen. ik ben blij dat ik de 2e voor onderdelen had (carburateur, schroefjes uitlaat). wat zijn jullie ervaringen hier met de MDS motoren??
ik lees hier op het forum nooit wat over MDS motoren en de zoekfubctie levert ook niets op, maar heeft iemand hier ervaring met deze motoren?? ik heb zelf een MDS .25 op mijn graupner taxi 2 zitten. niet ideaal vind ik. ik had 2 nieuwe hiervan dus heb ik eerst de 1e op de taxi gezet. toen ik eenmaal wou gaan afstellen bleek de naald van het stationair gewoon helemaal vast te zitten en met de schroevendraaier draaide ik deze schroef ook zo door. op naar carburateur nummer 2 :lol:
nieuwe carb erop gezet en nu weer gaan afstellen. deze keer was ie wel redelijk af te stellen. mmar de motor trok nog ergens valse lucht aan. dus heb ik de crburateur er weer af gehaald en deze helemaal rondom ingevet en weer opgebouwd. dat probleem was nu ook over, nu hebben we de motor weer helemaal opnieuw afgesteld. het dingetje liep nu super!! tot we 4 vluchten later waren :?
de bevesteging gaat met 2 moeilijk te berijken schroeven. tijdens elke vlucht trilden deze al een betje los dus na elke vlucht kon ik eerst die schoeven vast gaan maken. tijdens de 4e vlucht was het dan eindelijk zo ver. de motor vlie uit in de lucht en de uitlaat was er helemaal af. hij hing slechts nog vast aan de brndstofslang naar de tank. hier heb ik geluk mee gehad. afgezien van de uitlaatbevesteging loopt het dingetje nu wel goed.
ook zuipt dit dingetje voor mijn gevoel nogal wat methanol. ik vlieg op 0% klotz en heb een tank van 150cc. hierop red ik ongeveer 7/8 minuten op de MDS. met geen wind en weinig gas gevlogen red ik soms net de 11/12 minuten ongeveer.
er is veel te vertellen over deze motoren maar gewoon goed zou ik niet zeggen. ik ben blij dat ik de 2e voor onderdelen had (carburateur, schroefjes uitlaat). wat zijn jullie ervaringen hier met de MDS motoren??