ervaringen MDS motoren??

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal

ik lees hier op het forum nooit wat over MDS motoren en de zoekfubctie levert ook niets op, maar heeft iemand hier ervaring met deze motoren?? ik heb zelf een MDS .25 op mijn graupner taxi 2 zitten. niet ideaal vind ik. ik had 2 nieuwe hiervan dus heb ik eerst de 1e op de taxi gezet. toen ik eenmaal wou gaan afstellen bleek de naald van het stationair gewoon helemaal vast te zitten en met de schroevendraaier draaide ik deze schroef ook zo door. op naar carburateur nummer 2 :lol:

nieuwe carb erop gezet en nu weer gaan afstellen. deze keer was ie wel redelijk af te stellen. mmar de motor trok nog ergens valse lucht aan. dus heb ik de crburateur er weer af gehaald en deze helemaal rondom ingevet en weer opgebouwd. dat probleem was nu ook over, nu hebben we de motor weer helemaal opnieuw afgesteld. het dingetje liep nu super!! tot we 4 vluchten later waren :?

de bevesteging gaat met 2 moeilijk te berijken schroeven. tijdens elke vlucht trilden deze al een betje los dus na elke vlucht kon ik eerst die schoeven vast gaan maken. tijdens de 4e vlucht was het dan eindelijk zo ver. de motor vlie uit in de lucht en de uitlaat was er helemaal af. hij hing slechts nog vast aan de brndstofslang naar de tank. hier heb ik geluk mee gehad. afgezien van de uitlaatbevesteging loopt het dingetje nu wel goed.

ook zuipt dit dingetje voor mijn gevoel nogal wat methanol. ik vlieg op 0% klotz en heb een tank van 150cc. hierop red ik ongeveer 7/8 minuten op de MDS. met geen wind en weinig gas gevlogen red ik soms net de 11/12 minuten ongeveer.

er is veel te vertellen over deze motoren maar gewoon goed zou ik niet zeggen. ik ben blij dat ik de 2e voor onderdelen had (carburateur, schroefjes uitlaat). wat zijn jullie ervaringen hier met de MDS motoren??

hallo allemaal

ik lees hier op het forum nooit wat over MDS motoren en de zoekfubctie levert ook niets op, maar heeft iemand hier ervaring met deze motoren?? ik heb zelf een MDS .25 op mijn graupner taxi 2 zitten. niet ideaal vind ik. ik had 2 nieuwe hiervan dus heb ik eerst de 1e op de taxi gezet. toen ik eenmaal wou gaan afstellen bleek de naald van het stationair gewoon helemaal vast te zitten en met de schroevendraaier draaide ik deze schroef ook zo door. op naar carburateur nummer 2 :lol:

nieuwe carb erop gezet en nu weer gaan afstellen. deze keer was ie wel redelijk af te stellen. mmar de motor trok nog ergens valse lucht aan. dus heb ik de crburateur er weer af gehaald en deze helemaal rondom ingevet en weer opgebouwd. dat probleem was nu ook over, nu hebben we de motor weer helemaal opnieuw afgesteld. het dingetje liep nu super!! tot we 4 vluchten later waren :?

de bevesteging gaat met 2 moeilijk te berijken schroeven. tijdens elke vlucht trilden deze al een betje los dus na elke vlucht kon ik eerst die schoeven vast gaan maken. tijdens de 4e vlucht was het dan eindelijk zo ver. de motor vlie uit in de lucht en de uitlaat was er helemaal af. hij hing slechts nog vast aan de brndstofslang naar de tank. hier heb ik geluk mee gehad. afgezien van de uitlaatbevesteging loopt het dingetje nu wel goed.

ook zuipt dit dingetje voor mijn gevoel nogal wat methanol. ik vlieg op 0% klotz en heb een tank van 150cc. hierop red ik ongeveer 7/8 minuten op de MDS. met geen wind en weinig gas gevlogen red ik soms net de 11/12 minuten ongeveer.

er is veel te vertellen over deze motoren maar gewoon goed zou ik niet zeggen. ik ben blij dat ik de 2e voor onderdelen had (carburateur, schroefjes uitlaat). wat zijn jullie ervaringen hier met de MDS motoren??

slechte motoren die ook nog meestal zwaar in gewicht zijn en weinig vermogen leveren.

zo zjn er tegenwoordig ook SC motoren.deze chinese rommel kun je gewoon bij hobby in kopen.

SC motoren is een chinese copie van een OS ,ze zijn super goedkoop en erg zwaar.zo levert een SC 91 (15cc) maar net 2 pk bij een gewicht van 825 gram..de OS 91FX levert 2.8pk bij een gewicht van 548 gram maar kost dubbel zo veel dan de SC,maar zal waarschijnlijk met meer plezier ook dubbel zo lang mee gaan .dus is het beter om geen rommel te kopen

MDS heb ik een aantal woorden voor; bagger, rotzooi, rommel, troep, en andere synoniemen. Heb er zelf 2 gehad, ik heb er 's nachts nog wel eens nachtmerries van:D

De ene die ik had liep op de grond redelijk, zodra ik ging vliegen stopte hij ermee. De andere liep op de grond al verschrikkelijk slecht. Alle mogelijke afstellingen, brandstoffen, props en pluggen geprobeerd, niets hielp.

Ze zijn niet duur, maar dan ook niet geschikt om te gebruiken;)

Grt.

De voorgaande slechte kritieken kloppen, voorzover het de oudere series betreft.
De x8 serie (18, 28, 38, enz.) is een totaal ander verhaal. MDS engines

Enige minpunt kan soms de carburateur zijn, die niet lekker regelt. Maar dat is geen regel.
Maar qua motor, niks mis mee.

Laatst bewerkt:
ik heb nog geluk zo de verhalen te horen, afgezien van de door mij genoemde punten loopt ie wel goed, vermogen is minder als een vergelijkbare 4cc van os maar dit is voor een taxi en daarvoor is deze motor meer dan genoeg.

En dat terwijl je naar mijn .28 en .48 maar hoeft te wijzen en ze lopen al. Ik heb niet eens eens startmotor. Wat is dat eigenlijk?
De .38 van een van mijn Engelse vrienden ging ook als de brandweer.

Het lijkt alsof iedereen z'n mening heeft gebaseerd op de oudste serie (dat was ook bagger), terwijl de laatste .x8 serie hele beste motoren waren.

Hai,

Dit is al een oud draadje maar vond het toch leuk om er op te reageren.

Ik heb zelf een MDS 48 op mijn trainer gehad en ik heb er maar 1 woord voor : crap.
In het begin liep de motor goed, maar daarna begon hij steeds uit te vallen, elke vlucht weer na 2 minuten. Wat bleek, de stationairnaald draaide zichzelf naar binnen, zodat de motor onwijs arm stond en al ratelend in de lucht afsloeg.
Net voor de touchdown sputterde en knorde die nog een beetje en daarna was het over.

Wilde toen de carb eraf halen, maar er zit zo'n fijn klein ^&^***# braampje in om de boel stevig in elkaar te houden zodat dat onmogelijk was zonder het hele veld bij elkaar te gillen.

Afijn, nadat dat gelukt was had ik de naald afgesteld zoals die altijd stond. Heb er secondelijm tussen gedaan en de carb er weer op gezet.

Mijn technisch vernuft is werkelijk grenzeloos, want de motor weigerde op elke mogelijke manier te starten.

En, ze hebben de demper zo ontworpen dat je de stationairnaald met een hele vreemde hoek met een schroevendraaier in of uit moet draaien, want de demper steekt uit.

Ik ben toen zo boos geworden dat ik de carb met een hamer heb bewerkt, om hem er weer uit te krijgen, na het plakken van 2 pleisters zat hij er weer op, gereinigd en wel, maar nu met blauwe locktite erin. Dit werkte, jawel, het werkte zelfs briljant voor een hele vlucht, waarna mijn kist weer naar de grond gezwoven moest worden.

Uit frustratie heb ik de motor eraf gesloopt, met een sleutel en een hamer.
Heb hem zo ver mogelijk uit mijn gezichtsveld verwijderd en ben het weekend daarna een OS 46 AX gaan halen.

Wat een briljant motortje ben er heel blij mee.

Mijn advies is deze motor niet te kopen, maar even door te sparen voor een mooi OS'je of SC'tje.

Mvg Luc

Johan,

Dit was de laatste mogelijke oplossing om het probleem te verhelpen, ik heb alles, maar dan ook echt alles geprobeerd.
Op het eind heb ik er zelfs een OS carb opgezet en nog liep die niet.
En dit gebeurde al bij de eerste keer dat ie überhaupt startte.
En je kan je voorstellen, dat je na 10 weekenden kloten ook wel is wil vliegen, dus ben je tot alles in staat.

En ik heb wel degelijk kennis over motoren. Ik heb een OS 46 AX, loopt prachtig, en Saito 91 loopt altijd bij de eerste slag ( zonder startmotor) en ik ben een soort motoren man op de club, mensen die problemen hebben komen vaak bij mij langs, en meestal help ik ze in ieder geval goed op weg.

Back