Ervaringen met de dji mini 2

Discussie in 'Multicopters' gestart door herbieferbie, 27 jun 2021.

  1. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi allen ben voornemens een mini 2 te kopen, had de mavic air 1 maar vind de videoverbinding erg slecht, daarvoor had ik een mavic pro zonder problemen 2 km, verschil natuurlijk wifi /OcuSync
    Nu ben ik benieuwd wat je kunt verwachten van de mini 2 die OcuSync versie 2 heeft, met die air als ik achter een paar bomen zat was het al mis, en 500 meter vind ik wel erg beknopt, hoop hier wat info te horen
     
  2. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Waarom niet zelf een quadcopter opbouwen. Dan ben je vrij in de keuze van systemen die voor jou goed werken. Dat kant-en-klaar spul is vaak overprized.
     
  4. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    En dan ook nog onder het Mini2 gewicht van 250 gram blijven?
    Wens je sterkte.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  5. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
  6. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
    Als je voor foto en film kwaliteit gaat is er geen betere dan een DJI drone kopen , dit heeft ook niets met modelvliegen van doen . De Mini 2 is gewoon goed en er is zat over te vinden op de diverse drone Forums .
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  7. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Over DJI filmkwaliteiten valt niet te twisten, een van de besten op een prima vliegend platform
     
  8. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    nou ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een mavic 2 pro / hasselblad fly more gekocht met mooie koffer en smart controller voor 900 euro dan weet ik zeker dat de verbinding ok is, volgens mij heb ik dat niet slecht gedaan voor die prijs, ook nog dji care erbij
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  9. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Toch zijn er voldoende voordelen aan zelfbouw boven een toestel van DJI. Zeker hier op het modelbouwforum zou ik verwachten dat men zelfbouw verkiest boven kant-en-klaar.
     
    KevinG vindt dit leuk.
  10. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Nou..dan is je verwachting flink verkeerd...
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  11. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Er gaat na verloop van tijd altijd wel iets kapot of los. Dan is enige handigheid met soldeerbout en inzicht in de bouw layout wel handig. DJI-spul kon wel ‘ns lastig zelf te repareren zijn.
     
  12. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Mee eens!

    Alleen komt het dan ook op vliegkunsten aan, en daar laten veel het afweten.

    Er is niks gemakkelijker dan een DJI zelf laten vliegen en op een knopje drukken voor een foto of film, er is geen tijd om te leren vliegen of om de technologie te begrijpen en zelf te bouwen, en daar zit het verschil in de keuze van kant en klaar DJI of compleet zelfbouw
     
  13. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Je zult er versteld van staan hoeveel bewegende/vliegende film beelden in documentaires/films/reclames/promotiefilms etc met zelfbouw multirotors zijn gemaakt in de afgelopen 2-3 jaar, en dan met name door cinewhoop racedrone en grotere filmplatforms in X8 formaat met camera’s varierend van €300 tot €15000
     
  14. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    @KevinG Daar had ik nog niet bij stil gestaan, het zelf kunnen vliegen van zo’n DJI. Ik ben zelf gewend aan Bètaflight en heb vorig jaar besloten horizon mode en angle mode permanent te deactiveren. Ik vlieg enkel acro-mode, zowel LOS als FPV…. ik heb spijt dat ik ooit horizon-mode ben gaan vliegen. Meteen bekwamen in acro-mode is ècht een aanrader, LOS, daarna FPV.

    Ik heb begrepen dat in zo’n DJI een passende LiPo zit. Dus, even een generieke LiPo aanschaffen bij droneshop kàn wel, maar gaat niet passen. Ik weet niet hoe het zit met propellers en motoren. Even swappen zal firma DJI niet hebben beoogd.

    PID-tuning is dat mogelijk bij de mini2?

    Nawoord: op YouTube iemand acro-mode zien vliegen met een flink aangepaste DJI Mini. Wat een dealbreaker dat acro-mode niet standaard (als optie) op de DJI Mini zit.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
    KevinG vindt dit leuk.
  15. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dit is dan een erg goede DJI (of DIY, de letters lijken op elkaar):

     
    KevinG vindt dit leuk.
  16. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    @eric_laermans Met een DJI Acro vliegen is niet wcht Acro zoals met Kiss Betaflight ed, DJI is daar niet specifiek voor ontwikkeld

    https://beverlyhillsaerials.com/

    kijk eens naar hun reels, allemaal acro en met zelfbouw platforms
     
  17. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Dit soort zelfbouw is professioneel en heeft niets met hobby te maken.
    Iets met appels en beren.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2021
  18. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Iets met appels en… peren :D … of zoiets. Nou, je moet even kijken bij de FPV-sectie (aircraft FPV system onderaan) van de voormelde website. Daar staan twee relatief kleine quadcopters op die volgens mij prima financieel en technisch haalbaar zijn voor de hobbyist. De GoPro FPV en de micro drone.
     
  19. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Flut dingen...ook al niet echt zelf gebouwd... vergeleken met de Mini 2 ?
    Tadeloze storingsvrije digitale video link, 4 k camera, stabiel als mijn schoonmoeder(niet van haar plek te krijgen). Data opslag zowel in Mini, als smartfoon... geen recorder nodig om je bibberend, flikkerend stoor beeldje op te slaan.
    Uitstekende RC link. Accu met psmicon en eigen firmware.
    Gebruikt en toegepast door dure beroeps-proffies alswel gratis schoonmoeders.
    Uitstekende ondersteuning en bijgeleverde software.
    Heel wat van die zelfbouw zooi gebouwd. ( ....nog vanuit de tijd, dat je zelf de motortjes wikkelde en 3 giro tolletjes van de helihekrotor toepaste....en iets later met analoog Immersion video link, rondvloog).
    Kortom, hou op met tobben...Mini 2 togo.
     
  20. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Geen mogelijkheid opentx op de zender te flashen. Veelal is de betreffende DJI-zender niet compatible met andere DJI modellen.

    De mate van zelfbouw bepaalt men zelf. Je kan zelf alle onderdelen kiezen en samenvoegen of een goede BNF quadcopter van o.a. GEPRC, Diatone of iFlight aanschaffen en er een action-cam naar keuze op zetten. Flikkerende stoorbeeldjes, tsja ... dat is echt wel verleden tijd hoor. Één ding is zeker, zo'n quadcopter is qua vliegprestaties en configuratie-opties (PID-tuning, flight-modes) vele malen beter dan zo'n overprized DJI Mini (2). Dat heeft o.a. te maken met de kwaliteit van het frame. Ik weet niet wat de ontwikkelaars van DJI gedacht hebben, maar zo'n goedkoop plastic frame is geen match voor de carbon-frames die tegenwoordig voor klein geld op de markt te koop zijn. Losse onderdelen voor DJI zijn ook overal verkrijgbaar tegen concurrerende prijzen (not!). Even wat extra generieke LiPo's en propellers aanschaffen is leuk, maar past niet op de DJI.

    Kortom, mijn voorkeur gaat uit naar modulair sub250gr en dat bevalt me prima! Of dat nu BNF is of zelf samengesteld. Ook een BNF kun je na verloop van tijd pimpen met andere stack, andere motoren, andere camera, etc. Met één kanttekening: de modelbouwer bepaalt zelf wat erop komt en voor welk budget en niet DJI.

    Heb jij ze wel vergeleken dan? :)
     

Deel Deze Pagina