Ervaringen met een 'dig' ?

Ik heb onlangs een Dig unit van Novak gekocht voor mijn crawler. Ik ben ermee aan de slag gegaan en kwam tot de conclusie dat de auto precies doet wat ik vantevoren al had gedacht :(. Het is de bedoeling dat hij dus de twee ESC's zowel afzonderlijk als tegelijkertijd kan laten werken, dus voorwiel, achterwiel of vierwielaandrijving. Het probleem is dat bij een crawler de dragbrake meestal op 100% staat om te voorkomen dat ie achteruit de berg afrolt. Op het moment dat je nu bv alleen de voorwielaandrijving hebt ingeschakeld (en dus de ESC van de achterwielen "uitgeschakeld" is) sleurt hij de achterwielen mee, maar....de dragbrake van de achterwielen blijft wél werken. Met andere woorden....hij probeert achterwielen mee te slepen die vol op de rem staan. Werkt niet echt. Er moet dus een manier zijn dat, op het moment als maar één van de twee is ingeschakeld, de ander ook echt UIT staat....en ook geen stroom krijgt. Maar hoe :confused:. Denk ik nou te moeilijk...of kijk ik gewoon ergens overheen ????

Nou , zover ik weet, en de digs die ik ken, zijn mechanische, en worden gebruikt bij enkel motorige wagens, waarbij je dus achter kan kiezen tussen een vrijloop, dus geen aandrijving achter, maar wel loslopende assen, of juist, een lock op de achterwielen, zodat deze remmen/stilstaan, voor een kortere draaicirkel.

Weleke dig heb je EXACT dan ?

Ik heb mijn dig ingebouwd om met de voorwielen te kunnen rijden en de achterwielen tegelijkertijd te kunnen blokkeren...juist om een kleinere draaicirkel te krijgen. Volgens mij heb je juist alles wat je nodig hebt op dit moment?!
Novak heeft wel een electronische dig waarmee je de voor en achter moter kan bedienen. Als je die hebt dan hebt dan kun je jezelf gelukkig prijzen want dan heb je meer opties als ik met mijn mechanische dig!
Wat wilde je met je dig eigenlijk gaan doen? Mischien dat daar het probleem zit..
Jakko

Ik heb deze : The Dig: Electronic Dig Unit for Dual System Crawlers

Het gaat bijvoorbeeld om de volgende situatie : een crawler maakt op een bepaald stuk een héél erg steile klim, bijna verticaal. Op het moment dat de auto bijna verticaal staat is het de bedoeling dat de achterwielaandrijving uitgeschakeld wordt zodat de acherwielen de auto niet meer "duwen", waardoor de auto achterover zou kunnen vallen. Alleen de voorwielen moeten dan het werk doen....deze moeten de auto de helling op trekken. Maar....zoals gezegd....blijft de dragbrake z'n werk doen, waardoor het niet geweldig werkt.
Momenteel heb ik de dig als schakelaar in gebruik tussen de ontvangers en stuurservo's. Zo kan ik kiezen tussen voorwiel, achterwiel of vierwielsturing. Ook wel handig :rolleyes:

Back